Güncelleme Tarihi:
2011 yılında başlayan ‘Okullar Hayat Olsun Projesi’ kapsamında başarılı olan il ve ilçe milli eğitim müdürleri, halk eğitim merkezi müdürlerine başarı belgesi verildi. Kadıköy Halk Eğitim Merkezi’nde düzenlenen törende konuşan Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Muhterem Kurt, çalışmanın önemine değinerek okulların halka açık olduğunu söyledi. Kurt, Türkiye genelinde ‘Okullar Hayat Olsun Projesi’ ile 3 yılda 84 bin 973 kursta,1 milyon 60 bin 72 katılımcının yeteneklerini geliştirdiğini ve belge sahibi olduğunu anlattı. Kurt’un verdiği bilgiye göre, Portekiz ve Fransa’nın ardından, Türkiye’de kurslara katılım oranı yüzde 4. Bu oranla Türkiye’nin, Avrupa üçüncüsü olduğunu anlatan Muhterem Kurt şunları söyledi:
“Okullar zaten hayat olmak durumunda. Öğrencilerimiz okula severek, koşarak gelmeli. Bu konudan Bakanlığımız büyük çaba gösteriyor.
Okullara Hayat Olsun Projesi bünyesinde 84 bin’in üzerinde kurs açıldı, 1 milyon’un üzerinde katılımcıya belge verildi. Avrupa’da, Hayat Boyu Öğrenme’ye katılımı arttıran 3’üncü ülkeyiz. Portekiz ve Fransa’dan sonra Türkiye geliyor. Bu proje 5 yıllık tasarlanmıştı ancak bütün yurtta kabul gördü. 2016 yılının ardından devem etmesi için elimizden geleni yapacağız. Okullar hayat olacak. Okullar haklındır, kapısı herkese açık olmalı. Sivil toplum örgütleri, mahalle ile okulların hayat olması için elimizden geleni yapıyoruz. Okullar, tek eğitim kurumları olacak.”
Metropollerde daha çok ihtiyaç var
Okullar Hayat Olsun Projesi
‘Okullar Hayat Olsun Projesi’, 13 Aralık 2011’de Millî Eğitim, Orman ve Su İşleri Bakanlığı ve Türkiye Belediyeler Birliği arasında imzalanan protokolle başladı. Koordinasyonu Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’ne verildi. Projenin temel amacı, okulların, velilerin, mahallelinin ve çevrenin hizmetine açılması, öğrenciler ve yetişkinler için birer birer “hayat boyu öğrenme merkezi” ve eğlenme ve dinlenme aktivitelerine güvenli alanlar haline dönüştürülmesi oldu. Proje kapsamında 84 bin 973 kursa 1 milyon 60 bin 72 kişi katılarak yeteneklerini geliştirdi ve belge sahibi oldu. Açılan bu kurslardan en çok kişisel gelişim ve eğitim, spor, çocuk gelişimi ve eğitimi alanları ilgi gördü. Kurslara katılanlar mesleki beceri kazanıp yeteneklerini geliştirerek çevrelerine faydalı bireylere dönüşme fırsatı buldu. Proje kapsamında 9 bin 552 okulda 1 milyon 226 bin 906 fidan dikilerek okulların yeşillendirilmesi sağlandı. Adana Karaisalı Anadolu Lisesi en çok fidan dikimini yapılan kurum olarak Türkiye birincisi ve dünya beşincisi oldu. Çalışmayla Türkiye’de ilk kez 71 ilde ‘Geleneksel Çocuk Oyunları Şenliği’, öğretmenler arası ‘Bir zamanlar ben de çocuktum’ konulu öykü yarışması da düzenlendi.