Güncelleme Tarihi:
Proje kapsamında Türkiye genelinde ilkokul 3 ve 4’üncü sınıf öğrencileri ile öğretmen ve velilerin ekolojik okuryazarlık düzeylerinin artırılmasının hedefleniyor. Proje, öncelikle Meteoroloji Genel Müdürlüğü Kuraklık Haritası’na göre Türkiye temsili olarak belirlenen Kocaeli, İzmir, Muğla, Antalya, Giresun, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin, Erzurum, Malatya illerinde uygulanacak. Ayrıca her yıl bu illere yenilerinin eklenmesi planlanıyor. 2022-2023 eğitim öğretim yılının 2’nci döneminde başlayacak olan projenin, 300 okulda, 600 öğretmen, 30 bin öğrenci ile 60 bin veliye ulaşılması hedefleniyor. Projenin tanıtım toplantısında konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Aşkar, konuyla ilgili çok yönlü çalışmalar yaptıklarını dile getirerek şunları söyledi:
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ GİRİŞİMCİLERİ ORTAYA ÇIKABİLİR
“Okullarda bahçelerinde kompostlar, küçük tarım alanları görüyorum. Öğrenciler gelip ‘Ben patent başvurusu yapacağım’ diyor. Dolayısıyla ilerleyen süreçlerde iklim değişikliğiyle ilgili girişimciler de ortaya çıkabilir. Okulların içinde su tasarrufu, enerji verimliliği gibi birçok konu var. Bununla ilgili olarak geçtiğimiz yıl bin okulu dönüştürerek çevre dostu okul haline getirdik. Bu yıl hedefimiz bütün okulları dönüştürmek. O yüzden ne kadar hareket edersek ve önlem alırsak o kadar iyi.
GEZEGENİMİZ İÇİN ÖNEMLİ BİR ADIM ATACAĞIZ
‘Hayata İyi Bakarız’ Ekolojik Okuryazarlık projesinin içerik kurulunda yer alan Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Utku Perktaş ise şöyle konuştu: “Özellikle ilköğretim seviyesindeki çocuklara biyoçeşitlilik ve iklim değişimi kavramlarına ilişkin bilgilerin ulaşması yakın gelecekte karşı karşıya kalacağımız çevre problemlerine karşı olumlu katkı sağlayacak. Bu projeyi düşündüğümüzün ötesine taşıyan bir durum da toplumda belli bir gelenek oluşturmak için belli bir yaş grubu seçmemiz lazımdı. Dolayısıyla bugünün çocuklarını geleceğe hazırlamak açısından seçtiğimiz yaş grubu çok önemli. Bu projeyi biricikleştiriyor. Üniversitedeki öğrenci arkadaşlarıma baktığımda iklim değişikliği herkesin ağzına pelesenk olmuş durumda ama ilkokuldan bu bilgiyi vermeye başlarsak gezegenimiz için önemli bir adım atmış olacağız.”
OYUNLA ÖĞRENMELERİ VERİM SAĞLAYACAK
Toplantıda çocukların öğrenmesinde oyunun önemini vurgulayan Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Pınar Bayhan, “Çocukların, ekolojik okuryazarlık konularını yaşlarına göre oyun yoluyla öğrenmeleri, bu öğrenimin içselleştirilmesi ve kalıcı olması adına en verimli araç. Özellikle ailelerin de projede yer alması, aile içinde oyun kurarak öğrenime katkı sağlayacak” dedi. Öğretmenlerin ekolojik okuryazarlık eğitimi konusunda projeye katkı sağlayan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Bengisu Koyuncu ise “Yaşadığımız çevrenin korunması, çevre farkındalığı gibi sosyal konuları disiplinler arası bütünde verebilecek en etkili öğrenme düzeyi ilkokuldur ve bu da ilkokul öğretmenleri tarafından verilebilir” diye konuştu.