Güncelleme Tarihi:
Milli EÄŸitim Bakanlığı (MEB), Temel EÄŸitimden Orta Öğretime GeçiÅŸ (TEOG) sistemi kapsamında, 26-27 Nisan'da gerçekleÅŸtirilen 8'inci sınıflar 2’nci dönem merkezi ortak sınavı test ve madde istatistiklerini hazırladı.    Â
Merkezi ortak sınavlar 2’nci dönem sayısal verilerine göre, sınavlara 1 milyon 185 bin 328 öğrenci katıldı. Sınavların yapıldığı Türkçe, matematik, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, fen bilimleri, yabancı dil, din kültürü ve ahlak bilgisi sorularının yer aldığı testler arasında en çok doÄŸru yapılan test, 146 bin öğrencinin 20 sorunun tamamına doÄŸru yanıt vererek 100 tam puan aldığı din kültürü ve ahlak bilgisi oldu. Geçen yıl, bu testin tamamını doÄŸru cevaplayan öğrenci sayısı 172 bin 405 olmuÅŸtu.    Â
Merkezi ortak sınavların ikincisinde, 139 bin öğrenci Ä°ngilizce, 112 bin öğrenci fen bilimleri, 177 bin öğrenci Türkçe, 180 bin öğrenci T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, 76 bin öğrenci de matematik testinin tüm sorularına doÄŸru yanıt verdi.    Â
Geçen yıl ikinci dönem merkezi ortak sınavlarda matematik testinde 20 sorunun tamamını doÄŸru yanıtlayan öğrenci sayısı 20 bin 299 iken bu yılki sayının 76 bine çıkması dikkat çekti. Öte yandan, testlerdeki puan ortalaması geçen yıl matematikte 42,05 iken bu yıl 55,35 oldu.    Â
Bu kapsamda, ikinci dönem ortak sınavlarda en düşük ortalamaya sahip ders matematik olmasına karşın, bu dersin baÅŸarı ortalaması Türkiye genelinde ilk defa 50 puanın üzerine çıkarak 55,35'e ulaÅŸtı.    Â
Din kültürü ve ahlak bilgisi ortalaması geçen yıl 78,25 iken bu yıl 78,15 ile yine öğrencilerin en yüksek baÅŸarı elde ettiÄŸi ders oldu.    Â
Ä°nkılap tarihi ve Atatürkçülük testinin puan ortalaması geçen yıl yüzde 65,08 iken bu yıl 73,75, Türkçe testinin puan ortalaması geçen yıl 60 iken bu yıl 72,3, fen bilimleri testinin puan ortalaması geçen yıl 56,04 iken bu yıl 65,75 olarak gerçekleÅŸti.    Â
Öte yandan, Ä°ngilizce testinin puan ortalaması 57,60'dan 60,10'a yükseldi.     Â
Testlerin zorluk derecesi    Â
Sınavda madde güçlük indeksi sonuçlarına göre en zor testin matematik, en kolayının ise din kültürü ve ahlak bilgisi testi olduÄŸu belirlendi.    Â
Bakanlık yetkilileri, merkezi ortak sınav verilerine iliÅŸkin yaptıkları deÄŸerlendirmede, bu yılki baÅŸarının geçen yıllara göre yüksek olmasının, MEB'in hedefleriyle örtüştüğünü vurguladı.    Â
Merkezi ortak sınavların yalnızca bir dersin merkezi olarak yapılması anlamına geldiÄŸine ve sınav stresini azaltmayı amaçladığına iÅŸaret eden yetkililer, baÅŸarının giderek yükselmesinin bu amacı doÄŸruladığını belirtti.    Â
Yetkililer, merkezi ortak sınavlardaki baÅŸarı oranının artmasında, MEB'in Türkiye genelinde ücretsiz düzenlediÄŸi destekleme ve yetiÅŸtirme kurslarının katkısının da bulunduÄŸuna dikkat çekti.    Â
Soruların müfredat kapsamında hazırlandığını ve düzenli çalışan öğrenciler için sürpriz bir sorunun yöneltilmemesinin, başarının artmasındaki diğer bir etken olduğunu vurgulayan Bakanlık yetkilileri, "Sınıfında matematikten 100 alan bir öğrencinin merkezi ortak sınavda da aynı başarıyı gösterebilmesi, MEB'in baştan beri hedeflediği bir sonuçtu" dedi.