TEOG 1. Dönem sınav sonuçları için heyecan sona erdi! - TEOG sınav sonuçları sorgulama ekranı

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2017 22:05

TEOG 1. Dönem sınav sonuçları dün Milli Eğitim Bakanlığı tarafından erişime açıldı. Milyonlarca sınava katılan öğrenci sonuçların açılacağı zamanı iple çekiyorlardı. TEOG sınav sonuçlarının açıklanmasının ardından öğrenciler ve veliler E-Okul VBS sistemine girip sınav sonuç sayfasına baktılar. TEOG sınav sonuçlarının ardından öğrencilerin merak ettiği bir kaç detay oldu. Sınav sonucunda hata olduğunu düşünen adaylar, sınav sonuçlarına itiraz edebilecekler. İtirazlarla ilgili yapılması gerekenleri listeleyen MEB, sonuçlara yapılacak itirazlarla ilgili duyuruda bulundu. Peki, TEOG sınav sonuçlarına itiraz etmek için neler yapılması gerekli? İşte, TEOG sınav sonuçları ve detaylar.

Haberin Devamı

TEOG sınav sonuçları bugün Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklandı. TEOG sınav sonuçlarının erişime açılmasının hemen ardından binlerce sınava katılım gösteren öğrenci, E-okul sorgulama sayfasına akın etti. Oluşan yoğunluktan dolayı öğrenciler sınav sonuçlarını öğrenmekte bir süre güçlük çektiler. Öğrenciler kadar heyecanlı olan veliler de E-okul VBS sayfasından sınav sorgulamalarına baktılar. Öğrencilerin merak ettiği bir başka konu ise TEOG sınav sonuçlarına itirazın nasıl yapılacağı oldu. Sınav sonucunda hata olduğunu düşünen adaylar, sonuçlara itiraz edebilecek. İşte, TEOG sınav sonuçları sorgulama ve tüm detaylar.

Sınav sonucunda hata olduğunu düşünen adaylar, sonuçlara itiraz edebilecek. İtirazlarla ilgili yapılması gerekenleri listeleyen MEB, sonuçlara yapılacak itirazların, yayınlanma tarihi itibariyle en geç 5 gün içerisinde elektronik ortamlardan yapılması gerektiğini duyurdu. İtirazın gerçekleştirilmesinin ardından 
incelemenin başlatılması, T.C. Ziraat Bankası, Vakıflar Bankası ve Halk Bankası şubelerine "Kurumsal Tahsilat Programı" adıyla 20 TL'nin yatırılmasıyla gerçekleşecek.

2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 20/B maddesi uyarınca, sonuçlara yapılacak itirazlar, sonuçların  e-Okul Sistemi ve http://www.meb.gov.tr internet adresinde yayımlanmasından itibaren başlayan 10 (on) günlük dava açma süresini durdurmamaktadır.

Haberin Devamı

SONUÇLARA İTİRAZ ETMEK İSTİYORSANIZ TIKLAYINIZ  

SONUÇLARI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYINIZ

SONUÇLARIN ARDINDAN ANNE VE BABAYA BÜYÜK GÖREV DÜŞÜYOR

Öncelikle şu bilinmesi gerekir: Sınava giren aileler değil, çocuklardır. Çocuklar sınava hazırlanırken, aileler de strese hazırlanıyor. Stres, baskıyı doğuruyor. Baskı ise çocukların derslerde motive olmasını düşürüyor. Aile, çocuğa destek olması gerekir. Stresten ve baskıdan uzak, çocuklara “daha cana yakın”, bir anne veya bir baba gibi değil; bir arkadaş gibi yakınlaşması gerekir.

Programlı ve disiplinli ders çalışma konusunda aileler “programlı çalışmak”tan çok, “disiplinli çalışma” konusu üzerinde daha çok duruyor. Disiplin, çocukların eğitiminde önemli bir rol oynarken, aşırıya kaçan disiplin, çocuklar üzerinde olumsuz etki bırakmasına sebep olabiliyor. “Şu kadar saat ders çalışmazsan dışarı çıkamazsın, bilgisayarda oyun oynayamazsın, cep telefonu ve ipad yasak olur” gibi yasak uygulamalar çocuk üzerinde baskıya ve strese sebep olmaktadır. Çocuklar bu tarz durumlarda ders çalışır gibi gözükse de, aklı ailelerin disiplinli hallerinden ötürü kızgın ve canı sıkkın olur. Bu durumda çocuklar ders çalışır gibi yapar ama o dersten bir şey anlamayabilir. Disiplin dengeli olursa “ödül ve ceza” sisteminde eşitlik olduğu an, çocuğun motive oranı artacaktır.

Haberin Devamı

Sınava girecek olan öğrenci, derslerde yapamadığı sorular olduğunda aile, öğrenciye pozitif yaklaşmalı ve öğrencinin “anlayacağı” şekilde yapamadığı sorulara yardımcı olmalıdır. Aile “kendi yaşına göre değil”, çocuğun yaşıtına göre davranmalıdır. “Bu soruyu sen nasıl yapamazsın, basit soru ama yapamadın, o kadar çalışıyorsun bu soruyu mu yapamadın, sen ders çalışmıyorsun” gibi cümlelerden uzak durmalı, sanki aile o soruyu “kendisi” yapamamış gibi davranmalıdır. Şu gerçek ki: Bu tarz davranışlar, çocukların “özgüveni”ni etkilemektedir. Özgüveninden yoksun olan öğrencinin saatlerce ders çalışması, o dersten başarılı olacağı anlamına gelmemektedir.

BAKMADAN GEÇME!