Güncelleme Tarihi:
Mehmet Rüştü Uzel MTAL, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü arasında imzalanan prorokol dahilinde “Destek noktası” olarak belirlenen 25 pilot okuldan biri. Protokolle FATİH Projesi kapsamında daha önce alımı yapılmış ve garanti sürelerini doldurmuş olan akıllı tahtaların bakım ve tamir işleri meslek lisesi öğrencilerine emanet edildi. Okulun Bilişim Teknolojisi bölümü öğretmen ve öğrencileri de bir haftalık ara tatilde ildeki 103 sınıfın akıllı tahtalarını tamir etti.
34 OKUL 103 TAHTA
Şu ana kadar 180 arıza çağrısı alan akıllı tahta bakım ekibi 4 erkek, 1 kız öğrenciden oluşuyor. Aralarında bir de özel eğitim öğrencisi var. 4 öğrenci sahada aktif yer alırken, 2 öğrenci de okulda montajlama işlerinde çalışıyor. Öğrenciler, Gaziantep’in merkez ve çevre ilçelerinin hepsine erişim ve destek sağlıyorlar. Bir haftalık ara tatilde toplam 34 okulda 103 çağrıya destek verebilmişler. En çok karşılaştıkları sorun, garantisi biten tahtalarda meydana gelen donanımsal problemler.
BİLİŞİM ATÖLYESİ KURABİLİYORLAR
Akıllı tahtalar dışında bir bilişim atölyesinin elektrik, internet ağı bağlantılarından bilgisayar montajlamasına kadar her türlü donanmsal kurulumunu yapabilen ekip, her gün artan destek taleplerine özveriyle yetişmeye çalışıyor.
HEDEF FABRİKA OKUL VİZYONUNU ARTIRMAK
Protokol kapsamında okulların döner sermaye kapasitesinin geliştirilmesi, öğrencilerin üretirken ve tamir ederken iş başında öğrenmelerinin sağlanması ile var olan 'fabrika okullar' vizyonunun daha da güçlendirilmesi hedeflenmişti. Protokolün hedefleri arasında etkileşimli tahtaların tamiratlarının yanı sıra Destek Noktası olan okulların atölye ve laboratuvarlarının donatılması, öğretmenlerine ihtiyaç duydukları hizmet içi eğitimlerin verilmesi, öğrencilerine beceri eğitimi ve stajlarının yaptırılması da yer alıyor.