Güncelleme Tarihi:
Öncelikle, çocuklarımızla gerçek bağlantılar kurmak için insan-teknoloji etkileşimini düzenlemek gerekir. Bunun için ebeveynlerin yapacakları ilk iş, teknolojiyi dengeli bir şekilde kullanarak çocuklarına model olmak. Bu noktada anneler ve babalar, aşırı ekran sürelerinden kaçınarak ve teknoloji kullanımını sınırlayarak çocuklarına doğru model olmalıdırlar. İkinci olarak, çocuklara teknoloji kullanımı konusunda bilinç kazandırmak gerekir. Bu noktada teknoloji kullanımının olumlu ve olumsuz yönleri hakkında çocuklarla sohbetler gerçekleştirmek işlevseldir. Böylece anneler ve babalar olarak çocuklarımızı, dijital dünyanın etkileri konusunda bilinçlendirerek kendilerini daha iyi yönetmelerine yardımcı olabiliriz.
AİLECE KATILIM GEREKLİ
Diğer yandan ekran süresini iyi belirlemek gerekir. Çocukların bu sınırlara uymalarını sağlamak için destekleyici bir ortam oluşturmak gerekir. Teknoloji konusunda ailece katılımı sağlamak da gerekir. Bu noktada, teknolojiyi ailecek kullanmak, birlikte oyunlar oynamak veya film izlemek gibi etkinliklere katılarak, aile bağlarını güçlendirebiliriz ve çocukların ekranlara daha dengeli bir şekilde yaklaşmalarına yardımcı olabiliriz. Son olarak çocuklara eğitici içerikleri teşvik etmek gerekir. Teknoloji kullanımını sınırlamanın yanı sıra, eğitici ve yaratıcı içerikleri teşvik edebiliriz. Örneğin, çocuklar için eğitici uygulamalar veya belgesel filmler seçebiliriz.
DİNLENMEYE ODAKLANMALILAR
Teknoloji ile ilgili düzenlemeleri gerçekleştirmenin yanında, tatil sürecinden faydalanmak gerekir. Bu noktada pek çok düzenleme yapılabilir. Bunların başında dinlenmeye odaklanmak gelir. Anneler ve babalar, tatilin başında çocuklarının dinlenmelerine izin vermeli. Çocuklarının uykularını düzenli tutarak, yeterince dinlenmiş bir şekilde yeni döneme başlamalarını sağlamalılar. İkincisi, çocuklarla eğlenceli ve öğretici aktiviteler düzenlemek gerekir. Bu bağlamda çocukların; kitap okuma, bilim projeleri, el sanatları veya yazı yazma gibi etkinlikleri öğrenmeyi sürdürmelerine katkıda bulunabilir.
EBEVEYNLER PLANLAMA YAPMALI
Anne ve babalar, çocukları ile birlikte planlama yapmalı ve hedefler belirlemeliler. Bu şeklide düzenleme yapmak, çocukların odaklanmalarına ve sorumluluk almalarına yardımcı olur. çocuklara destek olmak ve ilgi göstermek gerekir. Ebeveynler, çocuklarının duygusal ihtiyaçlarına odaklanıp onlarla konuşmalılar. Çocuklarının kaygılarını ve endişelerini anlamalılar. Çocuklarının kendilerini güvende hissetmelerine yardımcı olmak gerekir. Ayrıca günlük düzeni sürdürmek gerekir. Anneler ve babalar, tatilde bile belirli bir günlük düzeni sürdürmeye çalışmalılar. Bu noktada çocukları için; belli bir uyuma ve uyanma saati, düzenli öğün ve aktivite zamanları oluşturmak gerekir. Böylece çocuklar, yeni döneme kendilerini daha hazır hissederler.
PROF. DR. ALİ ERYILMAZ KİMDİR?
2001 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünden mezun oldu. 2004 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Psikolojisi Anabilim Dalında bilim uzmanlığını ve 2009 yılında Eğitim Psikolojisi Ana Bilim dalında doktorasını tamamladı. 2004-2010 yılları arasında Pozitif Psikoterapi alanında temel ve master eğitimini tamamlayarak Pozitif Psikoterapist unvanını aldı. 2010-2017 yılları arasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. Ali Eryılmaz hala İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak görev yapıyor. Dünya Pozitif Psikoterapi Derneğinin, sertifikalı temel ve master eğitmeni.