Güncelleme Tarihi:
Tapu gününde bütün belgelerin ve tapu harcı gibi ödenmesi gereken tüm masrafların da kısa süre içinde tamamlanması gerekir. Bu sayede tapu devretme işlemleri aynı gün içinde tamamlanır.
Tapu İçin Gerekli Evraklar ve Belgeler Nelerdir?
Tapu devir teslim edebilmek için satıcıdan bazı belgeler istenir. Gayrimenkul sahibinden istenen bütün tapu devir teslim belgeleri ise şunlardır:
Tapunun aslı ya da fotokopisi,
İlgili belediyelerden alınmış olan gayrimenkulün emlak değerini yani rayiç bedeli gösteren belge,
Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi (TC kimlik numarası görünmeli)
Tapu işlemlerini başkası -mesela, gayrimenkul danışmanı- yapıyorsa vekaletname gerekir,
Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) belgesi,
Tapu devri tüzel kişiler üzerinden gerçekleştirilecekse başka belgeler de istenir. Bunlar ise şunlardır;
Vergi levhası aslı ve fotokopisi,
Son yönetim kurulu seçiminin de içinde bulunduğu sicil gazetesinin bir örneği,
İmza sirküleri,
Taşınmaz mallarla ilgili yetki ve yetkililerin kimlik bilgilerinin de yer aldığı yetki belgesi,
Satışı vekil yapacaksa vekaletname gereklidir.
Tapu İşlemleri, Başvuru ve Randevu için Gerekli Belgeler
Tapu devir işlemleri sırasında kurumlar tarafından pek çok farklı belge talep ediliyor. Bu belgelerin eksik olması halinde ise tapu işlemleri kolaylıkla gerçekleştirilmiyor. Tapu devir işlemini gerçekleştiren kişilerin en çok merak ettiği konuların başında tapu işlemleri için gereken belgeler yer alıyor. Aynı zamanda; ev, arsa, arazi, ticari yapı gibi gayrimenkullerin devrinin gerçekleştirilebilmesi için ilk olarak kadastro müdürlüklerine müracaat edilmesi gerekiyor.
Yetkili kurumlara başvurmadan önce de tapu devir işlemleri için randevunun alınması gerekiyor. Randevunuzu oluşturup, daha sonra kuruma devir için gittiğiniz zaman yanınızda tapu için gereken belgeleri eksiksiz bir şekilde götürmeniz gerekiyor. Tapu devri, taşınmaz sahibinin de değiştiğini kayıtlara geçirmek için gerçekleştirilen bir işlem olarak biliniyor. Alıcı ve satıcı vekilleri de, tapu devir işlemi için bazı evrakları hazırda bulundurarak tüm işlemleri gerçekleştirir. Tapu işlemleri için gerekli evraklar listesi ise şunlardır:
Bir adet renkli olan vesikalık fotoğraf (Son yüzünüzün net bir şekilde görünmesi ve 2 ay içinde çekilmiş olmalı),
Tapunun aslı ve fotokopisi,
Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
İlgili belediyeden alınmış olan gayrimenkulün emlak değerini yani rayiç bedeli gösteren belge,
Zorunlu Deprem Sigortası (DASK), (1 yılı henüz doldurmamış olmalıdır.)
Eğer tapu devir işlemi bir başkası tarafından yapıyorsa (mesela gayrimenkul danışmanı) vekaletname gerekir.
Gayrimenkul alım satımları için birinin tüzel kişi olması,
Emlak vergi dairesinden alınmış olan bir temiz kâğıdı gerekir.
Gayrimenkul alım satımları için birinin tüzel kişi olması halinde Tapu Genel Müdürlüğü’ne verilen belgeler de genellikle farklılık gösterir.
Tapu Randevusu Nasıl Alınır?
Tapu randevusu almak için izlenebilecek 3 farklı yol vardır. Tapu kadastro randevusu için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Randevu Sistemi üzerinden kolaylıkla randevu alınabilir. İsteyen vatandaşlar randevu için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü hizmeti olan Web Tapu web sitesini de kolaylıkla tercih edebilir. İsteyenler de ALO 181 numaralı telefonu arayarak tapu randevunuzu kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Tapu gününde bütün gerekli belgelerin ve tapu harcı gibi ödenmesi gerekli olan masrafların bitmesi halinde tapu devir işlemleri de aynı gün içinde tamamlanır.