Güncelleme Tarihi:
Değişikliğin açıklandığı ilk günden itibaren ‘zor olmayacak’ yorumunu yapan yetkililer, umarım sınavda, yeterince yorulan, kafaları karışan adaylara sürpriz yapmaz. Gece yarısı değişiklik açıklamayı alışkanlık haline getiren YÖK ve ÖSYM, örnek soruları yayınlamak için neden pazar akşamını seçti, bu ayrı bir yazı konusu ama ben daha fazla değişiklik beklemiyorum.
YGS-ALES karışımı yani yorum gerektiren, okuma ve anlamayı ölçen bir sınav izlenimi uyandıran TYT, umarım bundan sonra ezberden uzak sorularla öğrencilerin yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini daha iyi ölçer. Yanda da yer aldığı üzere adayların yeni bir ders çalışma planı hazırlayıp, sistemlerini bir an önce oluşturmaları gerekiyor.
MATEMATİK ÇIKMAZI
- Eğitim sisteminde önemli değişiklikler tartışılırken, TEDMEM öğrencilerin matematik ve fen bilimlerindeki çıkmazına ışık tutacak kapsamlı bir çalışma hazırladı. Buna göre okullar arası başarı farklılıkları var. Öğrenciler, matematik ve fen bilimlerinde yetersizler.
Matematikten uzaklaşma 4’üncü sınıftan itibaren başlıyor. Öğrencilerin yüzde 30’u matematikte temel bilgi ve beceri düzeyinde değil. Bu oran 8’inci sınıfta yüzde 40’a çıkıyor. Başarısızlık kendilerine güveni ve derse katılımı azaltıyor.
Oysa matematiği ve feni seven, değer veren ve kendine güveni fazla olup derse katılan öğrenciler daha başarılı.
Değişiklik yapılırken önce eğitim sistemini sorgulayıp, okullarda o dersleri çocukların neden bir türlü sevemediğini, başarısız olduğunu sorgulamakta yarar var.