Güncelleme Tarihi:
İTÜ Güneş Arabası Ekibi (İTÜ GAE), Çanakkale Şehitler Abidesi’nden 16 Temmuz’da başlayan ve 19 Temmuz’da Anıtkabir’de sona eren 1.453 kilometrelik yolculuklarında sona geldi. Ekip, saatte 140 kilometre hıza ulaşan, yeni nesil modelleri ‘B.O.W. İSTKA’ ile yaptıkları yolculuğu ufak bir süspansiyon sorunu dışında başarıyla tamamladı. Kontrol ve otomasyon lisans programı 4’üncü sınıf öğrencisi ve ekip kaptanı Ömer Nezih Atalay, güneş arabalarının çok iyi performans gösterdiğini söyleyerek, ”Şimdi B.O.W. İSTKA yeni nesil aracımızla Güney Afrika Cumhuriyeti ile Avustralya’da yapılacak dünya çapında en iyi takımların katıldığı yarışmalara hazırlanabiliriz” diye konuştu. Atalay, Çanakkale’den Ankara’ya yolculuğu Hürriyet’e anlattı:
ORTALAMA 70 KİLOMETRE HIZLA 1.453 KİLOMETRE
16 Temmuz’da Çanakkale Şehitler Abidesi’nde yolculuğumuz başladı. 17 Temmuz’da Bursa’daki İTÜ Evi’ni, Bursa Sanayi ve Ticaret
UFAK BİR SÜSPANSİYON SORUNU YAŞADIK
Eskişehir’de ön süspansiyonlarda bir civata nedeniyle sorun yaşadık. Büyük bir problem değildi. Aracı hemen kenara çekerek, sadece 14 dakikada tamir ettik. Bir de batarya sıcaklık sensörünün ayarlarını yaparken de durduk. 2004’ten beri ‘İTÜ Güneş Arabası Ekibi’ şu ana kadar dokuz güneş araç geliştirdi. Yeni nesil aracımız ‘B.O.W. İSTKA’ sorunsuz şekilde yolculuğu tamamladı. Şimdi önümüzdeki aylarda Güney Afrika Cumhuriyeti ile Avustralya’da yapılacak dünya solar araba yarışmalarına odaklanarak, en iyi derecelerimizi elde etmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
YAKLAŞIK 150 MEZUN VERDİK
2004’te kurulan ekip, şu ana kadar yaklaşık 150 mezun verdi. Bizde mezunların desteği her zaman devam ediyor. Herkes yeni gelenlerle tecrübelerini paylaşıyor ve onların katkılarından en iyi şekilde faydalanıyor. Şu ana kadar ikisi uluslararası olmak üzere 22 ödül kazandık. Bu yolculukla test sürüşünü tamamladığımız yeni nesil aracımızla dünyadaki zorlu yarışmalarda da çok daha iyi bir performans göstereceğimize inanıyorum.
TÜRKİYE’DE ÇALIŞMAK İSTİYORUM
Ekibimizde kontrol ve otomasyon mühendisliği, makine mühendisliği, elektronik ve haberleşme mühendisliği gibi 12 farklı bölümden 28 arkadaşımız var. Hepsi yoğun bir şekilde, haftada 30 saatin üzerinde zamanlarını güneş arabasını geliştirmek için harcıyor. Dördüncü sınıftayım. Mezun olduktan sonra Türkiye’de kalarak, bu alanda çalışmak istiyorum. Bir yandan da yüksek lisans eğitimimi planlıyorum.