Segmentasyon nedir? Nasıl yapılır ve ne zaman başlar? Segmentasyon çeşitleri ve evresi

Güncelleme Tarihi:

Segmentasyon nedir Nasıl yapılır ve ne zaman başlar Segmentasyon çeşitleri ve evresi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 11, 2022 19:40

Segmentasyon her zaman merak edilen bir süreçtir. Bu makalede, segmentasyonun ne olduğunu, farklı pazar segmentasyonunun türlerini, iyi bir pazar segmentini neyin oluşturduğunu ve pazarlama çalışmalarınız için pazar segmentasyonunu nasıl kullanacağınızı detayları ile derledik.

Haberin Devamı

 

 Segmentasyon, pazarlama hedeflerinizi işletmeler ve müşteriler için bölümlere ayırma sürecidir.

  Segmentasyon Ne Demek?

  Segmentasyon, hangilerinin pazarlama çabalarınızdan en yüksek getiriyi getireceğini belirlemek için potansiyel hedef kitleleri izole ettiğiniz zamandır. Segmentasyon, bireyin yaşı, geliri, ilgi alanları ve davranışlarıyla ilgili belirli kriterlere dayanmaktadır. Çeşitli pazarları bölümlere ayırdığınızda, onların temel değerleri ve nihayetinde onları markanıza neyin çekeceği hakkında daha fazla bilgi edinirsiniz.

  Segmentasyon Nasıl Yapılır?

  Segmentasyonun nasıl yapıldığını öğrenmek için önce pazar bölümlendirme türlerini bilmek gerekmektedir. Pazar bölümlendirme, maksimum satış için pazarlama bütçenizi nereye tahsis edeceğinizi belirlemenin en etkili yollarından biridir. Hedef pazarlarınızı belirlemenize yardımcı olabilecek beş tür pazar segmentasyonu vardır. Bunlar;

 Demografik

Haberin Devamı

 Demografi, bir müşteri adayının yaş, ırk, cinsiyet, gelir, eğitim düzeyi, meslek ve medeni durum gibi bireysel özelliklerini ifade eder. Özellikle küçük işletmeler, ürünleri ve hizmetleriyle ilgilenen müşterileri bulmak ve onlarla uzun vadeli ilişkiler kurmak için genellikle demografik bilgileri kullanır.

 Firmografik

 Firmografik, hedeflediğiniz şirketin özelliklerine, sahip olabilecekleri çalışan sayısı ve ne kadar karlı olabileceklerine odaklanan, işletmeler arası (B2B) bir pazar bölümlendirme yöntemidir. Bu yaklaşım küçük işletmeler için uygundur ve diğer küçük işletmelerle araştırma ve doğrudan temas gerektirir.

 Psikografik

 Psikografik, ürününüze nasıl tepki vereceklerini tahmin etmek için bireyin temel değerlerine ve yaşam tarzı seçimlerine odaklanır. Örneğin, çevreye değer veren birinin geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılmış ürünleri satın alması daha olasıdır. Eğitim düzeyi ile satın alma seçenekleri arasında bir bağlantı olup olmadığını belirlemek için hedef pazar demografinize de başvurabilirsiniz.

 Davranışsal

 Davranış analizi, bir kullanıcının bir ürün veya hizmetle nasıl etkileşime girdiğini anlamada çok önemlidir. Örneğin, yüksek teknoloji ürünü bir ürün satıyorsanız, yeni teknoloji öğrenme konusunda rahat olan bir segmenti hedeflemek isteyebilirsiniz. Ürününüzle ilgili deneyimleri ve ürünün kullanılabilirliği hakkında bir anket, pazarlama ekibiniz için yararlı bilgiler olabilir.

 Coğrafi

Haberin Devamı

 Bu tür segmentasyon, belgelenmesi en kolay olanıdır çünkü pazarınızdaki insanların nerede yaşadığını temel alır. Bu segment, hava durumu gibi coğrafi faktörlerin, insanların ürününüzü nasıl veya ne sıklıkla kullanabileceğini etkileyip etkilemediği konusunda size değerli bilgiler verebilir. Coğrafi sonuçları psikografik veya davranışsal gibi diğer bölümlerden biriyle hizalarsanız, bu segment hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

  Şimdi gelelim Segmentasyon nasıl yapılır? Sorusunun cevabına;

  Analizinizi yaptıktan sonra, pazar segmentlerinizi test etmenin iyi bir yolu;

  Hedef pazarınızın farklı üyelerine yaklaşırken tam bir soru listesi oluşturun. Canlı bir etkinlikte veya halka açık bir ortamda röportajlar yaparken aktif katılım sağlamak daha kolaydır. Bununla birlikte, çevrimiçi anketler, kullanıcıya yanıtlarını detaylandırması için daha fazla zaman da sunabilir. Ayrıca abone listenize ve web siteniz aracılığıyla sizinle iletişime geçen kişilere hedefli bir e-posta gönderebilirsiniz.

Haberin Devamı

  Ürününüz veya hizmetiniz için en iyi segmentleri belirlemek için sorularınızın, anketlerinizin ve anketlerinizin sonuçlarını analiz edin. Bu bilgiler pazarlama kampanyalarınızda size yol gösterecektir.

  Hangi pazar segmentasyonu türlerini kullanacağınızı seçin. Çoğu zaman, şirketler birden fazla tür kullanmayı seçecektir. Örneğin küçük bir işletme, sadık bir yerel müşteri tabanını büyütürken coğrafi bir segmente odaklanabilir.

  Doğru hedef kitleleri seçtiyseniz, seçtiğiniz segmentlere yönelik pazarlama kampanyaları ölçülebilir sonuçlar sağlamalıdır. Bu aşamada, ihtiyaç duyduğunuz sonuçları aldığınızdan emin olmak için segmentlerinizi test etmek ve yanıtlarını ölçmek isteyeceksiniz.

Haberin Devamı

  Test, beklediğiniz sonuçları vermezse, segmentlerinizi yeniden değerlendirin ve 1. Adıma geri dönün. En iyi segmentlerinizi bulmak için farklı bir segmentasyon türü veya farklı bir tür kombinasyonu düşünmek isteyebilirsiniz.

  Segmentasyonun Faydaları Nelerdir?

  Pazar bölümlendirme, ürün veya hizmetinizi satın alma olasılığı en yüksek kişileri belirlemenize yardımcı olur ve birçok avantaj sunar. Bunlar;

 Doğrudan doğru kitleye hitap eden pazarlama kampanyaları oluşturacaksınız.

 Daha fazla müşteri tutacaksınız.

 Hedef kitleniz arasında daha fazla marka sadakati yaratacaksınız.

 Pazarlama çabalarınız daha odaklı ve verimli olacaktır.

 Segmentinizin ihtiyaçlarını önceden tahmin edebilecek ve onlara hitap eden ürünler tasarlayabileceksiniz.

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!