RTÜK’ten velilere çağrı

Güncelleme Tarihi:

RTÜK’ten velilere çağrı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 10, 2007 15:08

RTÜK ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın işbirliği sonucunda, 2007-2008 öğretim yılında Türkiye’de ilk kez seçmeli medya okuryazarlığı dersi ülke genelindeki ilköğretim okullarında okutulmaya başlanacak.

Haberin Devamı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’ndan (RTÜK) edinilen bilgiye göre, RTÜK ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın, Türkiye genelindeki ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8’inci sınıflarında öğrenim gören toplam 4 milyon öğrenciden 1 milyon 500 bininin 2007-2008 öğretim yılı içinde medya okuryazarlığı dersi almasının hedeflendiği belirtildi.

2006-2007 Öğretim yılı verilerine göre, Türkiye çapındaki bütün ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8. sınıflarındaki toplam şube sayısının yaklaşık 120 bin olduğu belirtilirken, bu şubelerde toplam 4 milyon öğrencinin öğrenim gördüğü kaydedildi. Milli Eğitim Bakanlığı ve RTÜK’ün önümüzdeki öğretim yılında 120 bin ilköğretim okulu sınıfında öğrenim gören 1 milyon 500 bin öğrencinin medya okuryazarlığı dersini seçerek almasını hedefledikleri kaydedilirken, böylece 1 milyon 500 bin öğrencinin bir öğretim yılında medya okuryazarlığı dersi almasının sağlanmış olacağı belirtildi.

Haberin Devamı

TELEVİZYONLARDA TANITIM FİLMİ YAYINLANACAK

Medya okuryazarlığı dersinin mümkün olduğunca fazla öğrenci tarafından seçilmesini sağlamak amacıyla, RTÜK, okullar açılmadan televizyonlarda yayınlanmak üzere bir tanıtım filmi hazırlattı.

Öğrenci velilerine hitabeden filmde, “Değerli Veliler, Çocuklarınızın televizyon izlerken, internet kullanırken, gazete okurken, radyo dinlerken, seçici olmasını, gerçek ile kurguyu ayırt etmesini, kontrollü izleyici olmasını, olumsuz etkilerden korunmasını, doğru şekilde faydalanmasını, yorum yapabilmesini, eleştirel bakabilmesini istiyorsanız, şimdi bunu sağlamak sizin elinizde. Türkiye’de ilk kez RTÜK ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle ilköğretim okullarında seçmeli medya okuryazarlığı dersi okutulacaktır. Çocuklarınızın medyayı doğru algılaması için, medya okuryazarlığı dersini seçin” mesajlarına yer verildiği belirtildi.

RTÜK ile Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun ortak çalışmaları sonucunda, medya okuryazarlığı dersi öğretmenlerini yetiştirecek çekirdek kadronun oluşturulduğu belirtilirken, medya okuryazarlığı dersini sosyal bilgiler öğretmenlerinin vereceği kaydedildi. Talim ve Terbiye Kurulu, iletişim fakültelerinden veya basın yayın yüksek okullarından mezun olup, şu anda Milli Eğitim sistemi içinde sınıf öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin de. medya okuryazarlığı derslerini okutabileceklerine karar verildiği öğrenildi.

Haberin Devamı

BEŞ İLDE PİLOT UYGULAMA YAPILDI

Medya okuryazarlığı dersinin geçtiğimiz öğretim yılında 5 pilot ildeki 5 ilköğretim okulunda başarıyla uygulandığı belirtilirken, uygulama esnasında okulların her iki dönemde MEB ve RTÜK uzmanlarınca ziyaret edildiği kaydedildi.

2006-2007 öğretim yılının sonunda Ankara’da medya okuryazarlığı dersi eğitici eğitimi semineri gerçekleştirildiği hatırlatılarak, seminere bütün illeri temsilen toplam 103 sosyal bilgiler öğretmeninin katıldığı belirtildi.

MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ ÖZEL OKULLARDA DA OKUTULACAK

Devlet okullarının yanı sıra medya okuryazarlığı dersinin özel okullarda da okutulacağı bildirilirken, özel okullarda görev yapan ve okullarınca önümüzdeki öğretim yılında medya okuryazarlığı dersini okutması planlanan öğretmenlerin program hakkında bilgilenmelerinin sağlanması amacıyla 11 Eylül 2007 tarihinde İstanbul Özel Okullar Birliği Genel Merkezinde, RTÜK Başkanı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı ve programı hazırlayan komisyon üyelerinin katılımıyla bir toplantı düzenleneceği belirtildi.

Haberin Devamı

MEDYA OKURYAZARLIĞI NEDİR

Medya okuryazarlığı, yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki (televizyon, video, sinema, reklamlar, internet v.s) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği olarak tanımlanıyor.

Medya Okuryazarlığı Dersinin amacı ise, medya karşısında etkiye en açık, en hassas grubu oluşturan çocukların, medya kurumunun yapısını, işleyişini, kurgulanmış içeriğin bilinçli bir şekilde değerlendirilmesini ve eleştirel olarak izlemesini özetle, medya ile ilgili doğru soruları sorup doğru yanıtları bulabilmesi şeklinde ifade ediliyor.

MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN İÇERİĞİ

Medya okuryazarlığı dersi; İletişime Giriş (İletişim, iletişimin süreci ve öğeleri, iletişim türleri), Kitle İletişimi (Kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim arasındaki ilişki, Medya (Medya, medyanın başlıca işlevleri, medyanın ekonomik boyutu, medya ve etik, medya okuryazarlığı kavramı, amacı ve önemi),Televizyon (Etkili bir kitle iletişim aracı olarak televizyon, Türkiye’de televizyon yayıncılığı, televizyon program türleri), Aile, Çocuk ve Televizyon (Televizyon izleme alışkanlıkları, televizyonun olumsuz etkileri, televizyon program analizleri, uyarıcı simgeler), Radyo (Bir kitle iletişim aracı olarak radyo, radyonun olumsuz etkileri, radyo program türleri, radyo program analizleri), Gazete ve Dergi (Gazete ile ilgili temel kavramlar, gazetede haber ve fotoğrafın önemi ve karşılaştırılması, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri ve işlevleri), İnternet (İnternetin özellikleri ve işlevleri, internet kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar) konu başlıklarından oluşacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!