Güncelleme Tarihi:
11.11.2015 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında 2015-2016 eğitim-öğretim yılı itibariyla mezuniyet aşamasında olan öğrenciler ile mezunlar için başlatılacak Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açılmasına izin verilen üniversiteler ve kontenjanları belli oldu.
Buna göre YÖK tarafından belirlenen Üniversitelerin isimlerine ve kontenjan sayılarına YÖK'ün internet sitesinden veya aşağıdaki linke tıklayarak erişebilirsiniz.
YÖK PEDAGOJİK FORMASYON VEREN ÜNİVERSİTELER VE KONTENJAN SAYILARI İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ.
PEDAGOJİK FORMASYON BAŞVURULARI BAŞLADI MI?
Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK), geçtiğimiz yıllarda 54 bin kişiyi bulan pedagojik formasyon eğitimi alan öğrenci sayısını bu yıl 15 bin kişiye düşürdü.
YÖK, Eğitim Fakülteleri’nden mezun olup atanamayan öğretmen sayısının 400 bini bulması üzerine, geçen yılda 54 bin kişiyi bulan pedagojik formasyon eğitimi alan öğrenci sayısını bu yıl 15 bin kişiye düşürdüğünü açıkladı.
YÖK, 2010 - 2011 yılından itibaren bu öğretmenlik eğitimini “Tezsiz Yüksek Lisans” adı altından çıkarıp “Pedagojik Formasyon Eğitimi” olarak değiştirmiştir.
Önceleri ALES notuna göre sıralama yapılırken, 2010 - 2011 yılından itibaren diploma not ortalamasına göre sırlama yapılmakta ve üniversiteler bu ortalamalara göre öğrenci almaktadırlar.
Yükseköğretim Kurulu, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açılmasına izin veren üniversiteler ve kontenjanları, internet sitesinde açıklanırken başvuru tarihleri henüz açıklanmadı.
Bu değişiklik ile Eğitim Fakülteleri’nde ikinci öğretim programları kaldırıldı. Geçen yıl yaklaşık 54 bin olan eğitim fakültesi dışındaki mezunlara öğretmenlik yolu açan pedagojik formasyon için de kontenjan bu yıl 15 bine düşürüldü.
PEDAGOJİK FORMASYON NEDİR?
Pedagojik Formasyon öğretmen olabilmek için alınması gerekli olan bir eğitimdir. Üniversitelerin fen-edebiyat fakültelerindeki herhangi bir bölümden alınmış eğitimden sonra, o bölüm mezunlarının öğretmenlik yapabilmeleri için tasarlanmıştır.
Pedagojik Formasyon Eğitimi; sınıf yönetimi, öğretmenlik mesleğine giriş gibi derlerden oluşmaktadır. Pedagoji biliminde eğitim pedagojisi ile ilgili bilgilerin verilmesini kapsamaktadır.
PEDAGOJİK FORMASYON KONTENJANI NEYE GÖRE BELİRLENİYOR?
Pedagojik Formasyon Programında her bir alana ayrılan kontenjanlar, program açmak için Yükseköğretim Kurulu’na başvuran üniversitelerin talepleri ve kapasiteleri, ilgili alanda lisans eğitimi gören öğrenci ve mezunların yoğunluğu gibi durumlar dikkate alınmaktadır.
PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİM PROGRAMININ ÜCRETİ NEYE GÖRE BELİRLENMEKTEDİR?
Geçmişte üniversiteler, pedagojik formasyon programının ücretlerini kendileri belirlemekte ve bu da öğrenciler tarafından çeşitli şikayetlere konu olmakta idi. Bazı üniversiteler tarafından adaylardan 10.000 TL’ye varan ücretler talep edilmiştir.
Bu nedenle alınacak ücretler, devlet ve vakıf üniversilerinde eğitim fakültelerinin 2. öğretim ücretlerine endekslenerek söz konusu öğretim ücretsinin en fazla iki katı olarak belirlenmiştir.
PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ŞARTLARI NELERDİR?
Lisans mezunu iseniz ve lisans mezuniyet ortalamanız en az 2,5/4 veya 65/100 ise doğrudan bu eğitimi verebilecek üniversitelere başvurarak pedagojik formasyon eğitimi alabilirsiniz.
YÖK, hangi üniversitelerin “Formasyon Eğitimi Sertifikası” verebileceğini her yıl yapacağı kontroller ile belirlemekte ve bu durumda formasyon sertifikası eğitimi verebilecek üniversiteler her yıl değişmektedir.
PEDAGOJİK FORMASYON KAYIT İÇİN GEREKLİ OLAN BELGELER
- Kayıt için Başvuru Dilekçesi
- Halen lisans öğrencisi olanlar için Öğrenci Belgesi
- Lisans mezunları için Onaylı Mezuniyet Belgesi veya Diploma
- Lisans mezunları için Onaylı Lisans Not Durum Belgesi
- Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Aslını ibraz etmek kaydıyla)
- İki adet vesikalık fotoğraf
Öğrenim ücretinin kurumca belirlenen ilk taksitinin, ilgili kurumun tayin edeceği banka hesabına yatırıldığına dair banka dekontu
Kurumca istenebilecek diğer belgeler
PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ DERSLERİ
- Gelişim Pisikolojisi
- Ölçme ve Değerlendirme
- Öğrenme, Öğretme Kuram ve Yaklaşımları
- Sınıf Yönetimi
- Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
- Öğretmenlik Uygulaması
- Özel Öğretim Yöntemleri
- Rehberlik