Güncelleme Tarihi:
Öğrenme sürecine bilimsel açısından, Amerika’da kullanılan, beynin yapısını esas alan ve bu yapı üzerine kurgulanan bir öğrenme modeli olan PASS yaklaşımı Türkiye’de de uygulanıyor. ide Okulları, bu sistemi öğretim modelinin bir parçası haline getirdi. PASS teorisi, Planlama (Planning), Dikkat (Attention), Ardıllık (Successive) ve Eşzamanlılık (Simultaneous) olmak üzere 4 bilişsel işlemden oluşuyor. Bu fonksiyonların hepsini doğru biçimde ve bir arada uyum içinde çalıştırabilen çocuklar, öğrenme sürecinde çok daha konsantre odaklı, başarılı ve uyumlu bir deneyim gerçekleştiriyor.
TEOG, YGS ve LYS gibi sınavlarda başarıyı arttırıyor
ide okulları’nda, Bilişsel Destek Birimi ile çocukların eksik alanlarının geliştirilmesi için çalışmalar yapılıyor. Rehberlik birimi tarafından yapılan değerlendirme testiyle çocukların planlama, dikkat, eşzamanlılık ve ardıllık açısından yetkinlikleri belirleniyor ve gelişim ihtiyaçları ortaya koyuluyor. Daha sonra bu dört özelliği bir arada uyum içinde kullanmaları ve gelişim gerektiren özelliklerinin yükseltilmesi amacıyla, ide okulları Bilişsel Destek Birimi öğrencilerle özel çalışmalar gerçekleştiriyor. Böylece, bu tabloya göre çocuğun öğrenme biçimi belirleniyor. Öğrencilerin geliştirilmesi gereken ve güçlü alanlarına yönelik ayrı ayrı çalışmalar yapılmış oluyor.
ide okullarında uygulanan bilişsel işlevlere dayalı öğrenmeyi temel alan PASS sistemi, çocuklara etkin bir öğrenme süreci ve deneyim sağlıyor. Bu model temel yetkinlikler sayesinde TEOG, YGS/LYS gibi sınav ortamlarında da başarıyı artırıyor. Örneğin odaklanması yüksek çocuklar sınavlardaki uyarıcılardan etkilenmiyor, sayısal ve sözel bölümlerde zihinsel geçişleri daha etkili yapabiliyor.