Güncelleme Tarihi:
Depremin ilk gününden bu yana Milli Eğitim Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaların afet bölgesindeki etkisinin anlatıldığı makalede, COVID-19 salgınında edinilen tecrübelerden faydalanarak daha iyileştirici eylem planları yapıldığı belirtildi.
AMAÇ EĞİTİM HİZMETLERİNİ DEĞERLENDİRMEK
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer tarafından İngilizce olarak kaleme alınan makalede, “Türkiye, 6 Şubat ‘ta, tarihindeki en büyük deprem felaketlerinden birisiyle karşılaştı. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), depremin ilk gününden itibaren eğitim hizmetlerinin başlatılması ve insani yardımların sağlanması için harekete geçti. Bu kapsamda sahip olduğu insan kaynağı ve üretim kapasitesini depremin etkilerini azaltmak için kullandı” denildi.
EĞİTİM HİZMETLERİ HIZLA BAŞLATILDI
Deprem alanında sunulan insani yardımlarda MEB kurumlarının ilk günden itibaren ana üretici konumunda olduğunun gözlendiği belirtilen makalede şu ifadelere yer verildi:
“MEB kurumları deprem alanında yemek, barınma, ısınmaya yönelik üretimlerin ve dağıtımların büyük kısmını üstlendi. Eğitim hizmetlerinin en kısa sürede sunulabilmesi için gerekli alanların oluşturulmasını, öğretmen ve psikolojik danışmanların görevlendirilmesini sağladı. Çadırlar, konteynerler ve prefabrik okullar aracılığıyla eğitim hizmetleri hızla başlatılırken okullarda yüz yüze eğitime geçiş için hazırlıklar yapıldı. Hastane sınıfları oluşturularak öğrencilerin tedavi sürecinde eğitimlerine devam etmesi sağlandı. Diğer şehirlerde eğitim almak isteyen öğrenciler için nakil süreci kolaylaştırıldı, bu öğrencilerin parasız yatılı hizmetlerinden ücretsiz yararlanması sağlandı.
SALGIN TECRÜBESİ
MEB’in deprem sonrasında eğitim için önerilen adımları atarken sosyal yardımların sağlanmasında da COVID-19 salgınındaki tecrübesini etkin şekilde kullandığı görülüyor. “
ÇADIRLARDAN PREFABRİK OKULLARA
Makalede MEB tarafından deprem bölgesinde yapılan çalışmalardan örnekler de yer aldı:
* Eğitim ilk haftalarda çadırlarda yürütülmeye başlandı ancak kısa sürede konteyner ve prefabrik okullar da kullanıldı.
* Yaklaşık 20 bin gönüllü öğretmen, 4 bin psikolojik danışman ve rehber öğretmen öğrencilere psikososyal destek sundu.
* Eğitimlerine farklı bir ilde devam etmek isteyen öğrenciler için ücretsiz geçiş hakkı sağlandı ve bölgedeki öğrencilerin yaklaşık yüzde 5’i bu fırsattan yararlandı.
93 HASTANE SINIFI
* Hastalığı veya engeli olan öğrencilerin eğitime erişimini sağlamak için 93 hastane sınıfı kuruldu.
* Bölgede yaklaşık 20 bin öğretmen, her çocuğun mümkün olan en iyi eğitimi alabilmesi için öğrenciler ve aileleri ile bir araya geldi.
* Eğitim materyallerinin yeniden basımı yapılarak öğrencilere giyim ve kırtasiye yardımları yapıldı.
EĞİTİM KESİLMEDİ
* Afetin ardından dördüncü haftada MEB’in ailesini veya velisini kaybeden öğrencilere burs vereceği duyuruldu.
* MEB, iki haftalık aranın ardından depremden etkilenen iller hariç 71 ilde eğitime başladı ve 10 il hasar derecesine göre üçe ayrılarak bu illerde hızla eğitimleri başlatmak üzere çalışıldı.
* 10 ilde acil gıda ihtiyacının karşılanmasında en büyük sorumluluğu MEB üstlendi. Günde ortalama 1,9 milyon sıcak yemek, yaklaşık 200 bin gıda paketi ve yaklaşık 1,8 milyon ekmek hazırladı.
* Ayrıca, MEB kurumları acil ihtiyaç duyulan uyku tulumları, çadırlar, sobalar, battaniyeler ve hatta kaplar dahil olmak üzere çok çeşitli ürünler üretmek için seferber oldu.
* Okulların fiziki altyapısı iyileştirildi, güçlendirme ve yeniden yapılanma süreçleri tamamlandı.