Güncelleme Tarihi:
337 okuldan bin 213 öğrencinin 489'u çevre ve iklim değişikliği, 177'si matematik alanında olmak üzere toplam 666 proje ile başvurduğu yarışmada ön değerlendirme, TÜBİTAK seçici kurulunca yapıldı. Poster sergisine 98 proje davet edildi. Davet alan çevre ve iklim değişikliği alanından 15, matematik alanından 15 proje finalde yarıştı.
Bakan Mahmut Özer, Millî Eğitim Bakanlığı ve TÜBİTAK iş birliği ile gerçekleştirilen ‘Lise Öğrencileri Ulusal Öğrenci Kongresi ve Poster Sunumu Yarışması Ödül Töreni’nde öğrencilerin heyecanına ortak oldu. TÜBİTAK'ın deneyiminden yararlanarak her ay 81 ilden öğrenci temsilcilerinin Ankara'da ağırlanacağını ifade eden Bakan Özer, şunları söyledi:
"Sizler akademik olarak becerili, ülkesini seven, ülkesinin gelecekte çok daha güçlü olması için çabalayan gençlerimizsiniz. Sizlere güveniyoruz ve Bakanlık olarak da her türlü imkânımızı sizler için seferber etmekten biz büyük mutluluk duyuyoruz.
DİLİMİZİ BİLMEZSEK KÜLTÜRÜMÜZÜ BİLMEYİZ
Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğinde eğitimin tüm kademelerinde okullaşmaya ilişkin hiçbir sorun kalmadı. Artık kalite odaklı, okul temelli bir şekilde okullarımızı çok daha güçlü hâle getireceğiz ama bir şeye de öncelik vereceğiz. Dil, tarih ve coğrafya bilincini hem öğrencilerimiz nezdinde hem de öğretmenlerimiz nezdinde çok daha güçlü hale getireceğiz çünkü dilimizi bilmezsek kültürümüzü bilemeyiz. Tarihimizi bilmezsek serüvenimizi bilemeyiz. Coğrafyamızı bilmezsek nerede bulunduğumuzu; bu zamanda, bu mekânda hangi sorumluluklar yüklendiğimizin farkına varamayız. Türkiye Cumhuriyeti Devleti sadece bu coğrafya için değil, tüm dünya için çok kritik. Ben inanıyorum ki sizler de bu sorumlulukla çalışmalarınıza yön veriyorsunuz.
YARIŞMANIN KONUSU MATEMATİK VE ÇEVRE
Yarışmanın matematik ve çevre olarak iki önemli konuda gerçekleştirildi. Her iki alanda Bakanlığımızın öncelikli alanları. Matematik seferberliğini zaten TÜBİTAK'la birlikte yürütüyoruz. Çevre bağlamında da gerçekten son bir yılda çok önemli atılımlar yaptık. Öncelikle Çevre Eylem Planı'nı Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'ndan sonra ilk açıklayan Bakanlık biziz. Her ilçede en az bir tane olmak üzere çevre dostu 1.000 okul yaptık. 2023 yılında tüm okullarımızı çevre dostu okul yapacağız. GES'iyle, yağmur toplama ünitesiyle, atıkların değerlendirildiği üniteyle, sıfır atık kütüphanesiyle öğrencilerimizin çevre ve doğayla ilişkisini çok daha organik hâle getireceğiz. Yine 2023 yılında en fazla enerji tüketen 1000 okulumuza 60 megavat güç kapasitesine sahip olan GES kuracağız. Biliyorsunuz, müfredatta değişiklik yaptık ve ilk kez 6, 7 ve 8’inci sınıflar için çevre ve iklim değişikliği seçmeli dersini koyduk. İşte bu iki temayı, 2023 yılında da istikrarlı bir şekilde takip edeceğiz ve her türlü desteği sağlayacağız.”
YARIŞMADA İKİ BİRİNCİ ÇIKTI
Yarışmanın finalinde dereceye girerek ödül alanlar arasında birinciliği iki ayrı dalda olmak üzere Ankara Keçiören Vatansever Şehit Tümgeneral Aydoğan Aydın Fen Lisesinden Ahmet Erkam Bakar'ın çevre ve iklim değişikliği alanında yaptığı ‘Gıdalar Uzun Süre Taze Kalsın, İsraf Olmasın’ adlı projesi; Ankara Fen Lisesinden Semih Çağlar ve Mustafa Eren Çılman'ın matematik alanında gerçekleştirdiği ‘Yeni Bir İnterpolasyon ve Ekstrapolasyon Yöntemi: Sırf Polinom Olmayan Kurallı Çoklu Eğriler’ adlı projeleri aldı.
İstanbul Atatürk Fen Lisesinden Muhammet Başar Özcan, Burak Eren Demir ve Salih Çelik'in çevre ve iklim değişikliği alanında yaptığı ‘İnsansız Hava Aracı ve Görüntü İşleme Teknolojileri ile Biyoçeşitliliğin ve Ekosistemin Korunması’ projesi ile Karaman Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Fen Lisesi'nden Yakup Altuntaş ile Hasan Berk Özyürek'in çevre ve iklim değişikliği alanında yaptığı ‘Çevre Dostu Otonom Pushback Aracı’ adlı projesi ise ikinciliğe layık görüldü.