Güncelleme Tarihi:
Tüm özel okullar, 2016-2017 eğitim öğretim yılından itibaren öğrenci kayıt işlemlerini, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünce hazırlanan "Öğrenci Kayıt Sözleşmesi" örneğine göre yapacak. İmzalanacak sözleşmeyle öğrenci velilerinin kayıt ve sonraki sürece ilişkin hak ve yükümlülükleri önceden belirlenmiş olacak.
İllere gönderilen sözleşmenin örneği, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikler doğrultusunda hazırlandı.
Sözleşme hükümlerine göre, okulun ara sınıflarının eğitim ücretinin üst sınırı, bir önceki eğitim ve öğretim yılında ilan edilen ücretine (Y.İ,ÜFE+TÜFE)/2 oranına, en fazla yüzde 5 oranında artış yapılarak hesaplanacak.
Kurumlar, bir sonraki yılın eğitim-öğretim ve diğer ücretlerini ocak ayından itibaren mayıs sonuna kadar ilan edecek. Bu ilanlarda, ders yılı veya ders saati ücretiyle peşin veya taksitli ödemeler ve diğer indirimler de belirtilecek.
Sosyal ve kültürel faaliyetler, gezi ve gözlem gibi diğer etkinlikler için ücretler, faaliyet öncesi belirlenecek. Kurs ve faaliyetlere katılım ise veli ya da vasi izni doğrultusunda gerçekleşecek.
Kurumlar, ayrı ücret talep edemeyecek
Özel okullar, öğrenci veya velilerden beceri eğitimi, staj çalışması, yaz uygulaması adı altında ayrı bir ücret talep etmeyecek. Kurumların süresi içinde eğitim ve öğretim ücretini ilan etmemesi halinde, kurumda bir önceki yılın eğitim ve öğretim ücreti geçerli olacak.
Eğitim ve öğretim ücreti, kurum adına açılan ve valiliğe bildirilen banka hesap numarasına yatırılarak tahsil edilecek ancak kurumlar çalışma takviminde belirtilen tarihte yeni ders yılına ait ücretini ödemeyen öğrencilerin kayıtlarını yenilemeyebilecek. Ücretini ödememekte ısrarcı olan velinin çocuğunun kaydı, maarif müfettişleri tarafından yapılacak inceleme sonucunda nakil ve yerleştirme komisyonu aracılığıyla uygun resmi okula veya açık liseye alınacak.
Ücret iadesinin koşulları
Sağlık raporu alarak öğrencinin sağlık sebebiyle kurumdan ayrılması, kurumun kapanması, dönemin açılamaması, kurumun eğitim ve öğretim ortamının olumsuz yönde değiştiğinin maarif müfettişleri tarafından tespit edilmesi, velinin öğrencisini okutamayacak duruma düştüğünün resmi kurumlarca belgelendirilmesi durumunda, okula ödemiş olduğu ayrılış tarihinden sonraki günlere ve saatlere isabet eden ücret iade edilecek.
Yönetmelik hükümlerince eğitim ve öğretim yılı başlamadan okuldan ayrılanlara yıllık ücretin yüzde 10 dışındaki kısmı, eğitim ve öğretim başladıktan sonra okuldan ayrılanlara yıllık ücretin yüzde 10'u ile öğrenim gördüğü günlere göre hesaplanan miktarın dışındaki kısmı geri ödenecek.
Okuldan ayrılan burslu öğrencilerden öğrenim gördüğü süre için ücret talep edilmeyecek.