Güncelleme Tarihi:
Bu arzumuzu yerine getirmek için yeni bakış açıları ve yaklaşımlar eşliğinde, toplumda daha fazla yer edinmek isteyen çocuklarımız ve ailelerine destek oluyor, onlara çözümler sunmaya çalışıyoruz.
Ülkeler, özel gereksinimli çocukların zihinsel süreçlerini temel alarak farklı öğretim programları uyguluyorlar. Ülkemizde de özel gereksinimli çocuklar için Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından geliştirilmiş, yayınlanmış olan ve çocukların hafif, orta veya ağır olmak üzere zihinsel tanılarını temel alan öğretim programları uygulanıyor.
Vakfımız çatısı altında, Metin Sabancı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nden ayrı olarak Metin Sabancı Okulları’nı kurduk. Dünyadaki özel gereksinimliler için eğitim veren okullar incelenerek iki yıllık araştırma sonucunda hazır hale getirilen Metin Sabancı Okulları, özel gereksinimli çocukların eğitiminde dünya ölçeğinde örnek bir kurum olarak yerini alıyor.
Metin Sabancı Okulları çocukların erken yaşta becerilerini arttırarak topluma kazandırılmalarına destek oluyor, böylece onların mümkün olduğunca kendilerine yetebilen bireyler olarak hayata sarılmaları için çalışıyoruz.
Okullarımızda, bir veya daha fazla engeli olan Cerebral Palsy (CP)’li çocuklar ile zihinsel yetersizliği olan ve/veya birden fazla yetersizliği olan çocuklara, resmi eğitimleri ile birlikte sosyal, duyusal, bilişsel, dil ve motor gelişimi alanlarında eğitimler veriyoruz. Kendi ihtiyaçlarını karşılamayı, çevresiyle iletişime geçmeyi ve topluma entegre olmalarını sağlıyoruz.
Aile de sistemin parçası
Okullarımızda sadece çocuklarımız değil, çocuklarımızın gelişimine en büyük katkıyı sağlayan aileler de eğitim programlarının bir parçası oluyor. Bu doğrultuda, psikolojik Danışmanlık Hizmeti, Müzik ve Resim Atölyeleri, Sanat Atölyeleri, Beden Eğitimi ve Spor Çalışmaları, Mutfak Atölye Çalışmaları, Gereksinime Bağlı Destek Hizmetler, Öz Bakım Desteği gibi farklı programları öğrenciler ve ailelerine sunuyoruz.
Sanatla terapi
TSÇV olarak eğitimde çok yönlü bir bakış açısının bizi başarıya ulaştıracağına inanıyoruz. Bu amaçla farklı yöntem ve teknikler de vakfımız çatısı altında uygulanıyor. Türkiye’de ilk olarak TSÇV’nın öncülüğünde uygulanan “Yaratıcı Sanatlar Terapisi (YST)” de bu yöntemlerden bir tanesi. YST, kısaca çeşitli sanat dallarının (drama, sanat, dans-hareket, müzik vb.) kullanımı yoluyla insanların psikolojik, kişisel-duygusal gelişim ve iyileşmelerine hizmet eden bir çeşit terapi olarak tanımlanıyor. YST, çocuklarımızın ve ailelerinin toplumsal yaşama hazırlanmasında çok önemli bir rol üstleniyor.
Dünya ile entegre
TSÇV olarak, eğitim alanında kısaca özetlediğimiz çalışmalarımızın yanı sıra, bugüne kadar bilimsel alanda uzman isimler ile işbirliği içerisinde, 17 bin Cerebral Palsy’li çocuğumuza ve ailesine destek vererek çözümler de ürettik. Desteğimizi daha geniş kitlelere yaymak için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz...
Bu noktada bir pencere açmak ve ‘Dünya Cerebral Palsy Günü’ne de bir vurgu yapmak isterim. Dünyada 17 milyon CP’li insan var ve toplumsal farkındalık yaratmak üzere birçok uygulama gerçekleştiriliyor. Bu uygulamalardan en önemlisi de Amerika ve Avustralya’da başlatılarak hızla dünya ülkelerine yayılan “World CP Day” (Dünya Cerebral Palsy Günü).
TSÇV olarak, her yıl ekim ayının ilk çarşambasında anılan, bu yıl 2 Ekim’e denk gelen “Dünya Cerebral Palsy Günü” kapsamında başlatılan ve “1 Dakikada Dünyamı Değiştir” adıyla tüm dünyada yürütülen kampanyanın geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye’deki öncülüğünü üstlendik. Kampanya, temelde Cerebral Palsy konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor ve engeli olan olmayan herkesi bir dakika düşünmeye ve onlara daha iyi hizmet için fikir üretmeye davet etti.
Geçtiğimiz yılın birincisi ülkemizden, Bursalı fikir sahibi Alper Şirvan oldu. “Güneş enerjisi ile çalışan tekerlekli sandalye” fikriyle tüm dünyada en çok oyu alan Alper Şirvan’a, Virginia Üniversitesi tarafından üretilen sandalyesi, Vakfımızda gerçekleşen bir tören ile takdim edildi.