Güncelleme Tarihi:
Bakanlık, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında "Yaşayan Diller ve Lehçeler" dersi kapsamında bulunan Kürtçe, Kurmanca, Zazaca, Lazca, Adığece ve Abazaca derslerinin ardından Gürcüce için de öğretim programı hazırladı.
Öğretim programı, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar için bu öğretim yılından itibaren uygulanacak. Öğretim programında, Gürcüce hakkında genel bilgiler, programın vizyonu, yapısı, temel özellikleri, öğrenme öğretme süreci, etkinlik örnekleri ve kazanımlarına yer verildi.
Program, öğrencilerin zihinsel gelişim düzeylerine uygun; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarla ilgili, kültürler arası iletişim becerilerini ve çalışma becerilerini geliştirmeye yönelik olarak düzenlendi.
Öğretim programıyla, öğrencilerin dört dil becerisinin dengeli biçimde geliştirilmesi, onlara yeteneklerini keşfederek kendilerini değerlendirme fırsatı verilmesi ve özellikle kendilerini ifade etme becerilerinin geliştirilmesi hedefleniyor.
Program öğrencilerde dinleme, konuşma, okuma ve yazma olarak dört temel dil becerisini baz alan öğrenme alanlarında Gürcüce öğrenmeye yönelik bilgi, beceri ve tutum geliştirmeyi hedefleyen bölümlerden oluşuyor.
Aynı şekilde bilişsel, duyuşsal, psikomotor kazanımlar ve öğretmene hitaben yazılan neyi, nasıl ve hangi içerikle öğretebileceğine dair açıklamalar ile bu kazanımlara ulaşmak için ne öğretelim sorusuna yanıt veren tema ve içerik önerileri de programda yer aldı.
Gürcüce dersi öğretim programı 288 ders saatine göre düzenlendi ve programının hazırlanmasında Avrupa Konseyi tarafından dil öğrenme ve öğretimine ilişkin uygulamalara dair karşılaştırılabilir standartlar getiren "Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni" çerçevesinde belirlenen düzeyler esas alındı.
Gürcüce Dersi Öğretim Programında ortaokul 5’inci sınıftan başlayarak 8’inci sınıfın sonuna kadar ulaşılması hedeflenen yeterlik düzeyi A2 olarak tespit edildi.
Öğretim programı; Gürcü dilini bir iletişim aracı olarak kullanabilen, dil öğrenmekten zevk alan, kültürel değerlerin farkında olan aynı zamanda farklı kültürleri tanıyarak kendini sosyal anlamda geliştiren, farklılıkların kültürel bir zenginlik olduğunun farkına varan bireyler yetiştirmeyi hedefliyor.
Programda, öğretmenlere, öğretme ortamında öğrencileri aktif kılacak etkinlikler düzenlemeleri, açık uçlu sorularla öğrencilerin sürece aktif katılmalarını sağlamaları, öğrencilerin merak duygularını diri tutacak strateji, yöntem, teknik ve etkinlikler düzenlemeleri öneriliyor.