Güncelleme Tarihi:
Uluslararası eğitim platformu Laba’nın, NielsenIQ Türkiye araştırma şirketi ile 2022 yılında gerçekleştirdiği Türkiye geneli E-Learning Algı Araştırması sonuçları açıklandı. 21-45 yaş arası aktif iş hayatı olan ve online eğitim alan katılımcılar ile yapılan araştırmaya göre, pandemi sonrası online eğitimlerin tercih edilme oranının yüzde 54 arttığı görülürken, yakın zamanda iş dünyası ile ilgili online eğitim satın aldığını belirten katılımcıların yüzde 72’si üniversitede öğrendikleri bilgilerin hızla eskidiğini söylüyor.
KARİYERE KATKI İÇİN EĞİTİM
Laba araştırması, katılımcıların sadece yüzde 50’sinin üniversite diplomasını hedeflediği kariyer için yeterli bulduğunu ortaya koydu. Katılımcıların yüzde 54’ü, kendi işini kurmasında ve çok kazanmasında üniversite eğitiminin etkili olacağını düşünüyor, yarısı ise daha az para kazanacağını bilse bile kesinlikle üniversitede eğitim gördüğü alanda çalışmak istediğini söylüyor. Online eğitimleri tercih etme sebepleri arasında başı çeken etken yüzde 59 oranıyla kariyere katkı sağlaması. Online eğitimleri bireysel gelişimlerine katkı sağlaması için tercih edenlerin oranı da yüzde 57 olarak öne çıkıyor. Sadece yeni şeyler öğrenmek istedikleri için online eğitim alan katılımcıların oranı ise yüzde 50. Online eğitim seçiminde etkili olan en önemli unsur ise yüzde 59 ile eğitmen kalitesi.
BİR KİŞİ YILDA 9 KEZ ONLİNE EĞİTİM ALIYOR
Katılımcılara iş dünyası ile ilgili eğitimleri hangi sıklıkla almayı tercih ettikleri sorusu yöneltildiğinde, yüzde 15’i 2 haftada 1, yüzde 10’u 3 haftada 1, ve yüzde 15’i ise ayda 1 kez yanıtı veririyor. Tüm katılımcılar özelinde bir değerlendirme yapıldığında ise ortalama olarak bir kişinin yılda 9 kez online eğitim satın aldığı dikkat çekiyor. Katılımcıların yüzde 31’i ise en çok kış mevsiminde online eğitim satın almayı tercih ettiğini belirtiyor. Online eğitim tercihlerinin mevsime bağlı olmadığını belirten katılımcıların oranı ise yüzde 29.
İŞ HAYATINDA MOTİVASYONU ARTIRIYOR
Katılımcılar için çalışılan veya ileride çalışılacak şirketin online eğitime yönelik desteği büyük bir önem taşıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 84’ü online eğitimlerin yeniliğe teşvik ettiğini, yüzde 82’si ise iş verimini yükselttiğini belirtiyor. İş seçiminde eğitim fırsatlarının tercih sebebi olmasına yönelik katılım oranı yüzde 84 olarak ortaya çıkıyor. Katılımcıların yüzde 88’i ise şirketlerin çalışanlarına özel eğitimler planlamasının motivasyonu artıracağını düşünüyor.