Güncelleme Tarihi:
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğünce “Oku-Yorum, Yazı-Yorum” projesinin eleştirel okumaya yönelik birinci dönem faaliyetleri, farklı etkinliklerle sürüyor. 2021-2022 eğitim öğretim yılında “Yazarlık Atölyesi” adıyla gerçekleştirilen proje, pilot olarak 16 sosyal bilimler lisesi ile uygulanmıştı. Bu yıl kapsamı genişletilen projeyle eleştirel okumaya yönelik faaliyetler, yaratıcı yazarlık çalışmalarıyla iki aşamalı olarak 93 sosyal bilimler lisesinde yürütülüyor.
67 İLDE 930 ÖĞRENCİ
Konuya ilişkin bir değerlendirmede bulunan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “Oku-Yorum, Yazı-Yorum” projesinin geçen yıl yarışmada hikâye türünde birinci olan Kayseri Kilim Sosyal Bilimler Lisesi koordinesinde yürütüldüğünü belirterek; “Proje çalışmalarıyla öğrencilerimizde bilişsel becerilerin yanı sıra sosyal ve duygusal becerilerin kazandırılması ve eleştirel okuma yetisine sahip genç yazarların yetiştirilmesini hedefliyoruz. Okullarda oluşturulacak öğrenme toplulukları aracılığıyla eleştirel okuma becerisinin kazandırılması hedefi doğrultusunda öğrencilerimize nesnel ve öznel eleştiri yapabilme, eski ve yeni bilgiyi sentezleyebilme, bireysel özgün bakış açısı geliştirebilme ve okumada anahtar kavramların sezilerek kullanılması yetilerinin kazandırılmasına yönelik çalışmalar yürütülüyor” dedi.
Bakan Özer, 67 ilde bulunan 93 sosyal bilimler lisesinden 930 öğrenci ve danışman öğretmenlerinin katılımıyla yürütülen projenin öğrencilerin mesleki ve akademik başarılarına katkı sağlayan sosyal ve duygusal beceriler; görev performansı, duygu düzenleme, iş birliği, açık fikirlilik ve başkalarıyla etkileşimde olma becerilerinin gelişimine katkı sunacağını belirtti.
OKULLARDA ÖĞRENCİ-YAZAR BULUŞMALARI
“Oku-Yorum, Yazı-Yorum” projesi kapsamında öğrenciler, sosyal bilimler liseleri danışman öğretmenleri tarafından belirlenen beş kitabı okuyor. Okuma süreci tamamlanan her kitap, danışman öğretmenlerle birlikte bir akademisyen desteği veya yazar buluşmasıyla değerlendirilerek eleştirel okuma süreci yürütülüyor. Kitapların tümüne yönelik okuma süreci tamamlandığında okullar, öğrencilerin gerçekleştirilen faaliyetlere ve okudukları kitaplarla ilgili değerlendirme yazılarını Genel Müdürlüğe iletmek üzere koordinatör okulla paylaşacak.
İkinci dönem için planlanan şiir ve deneme türünde ürün oluşturmaya yönelik yaratıcı yazarlık süreci mart ve nisan aylarında çevrim içi olarak verilecek eğitimlerin ardından gerçekleştirilecek. Sosyal bilimler liselerinde öğrenim gören öğrenciler, bu yıl şiir ve deneme türlerinde yarışmaya katılacak.