Güncelleme Tarihi:
Bakanlık tarafından yürütülen ‘İlköğretim Kurumlarına Devam Oranlarının Artırılması Teknik Destek Projesi’ kapsamında, muhtar, din görevlisi, kanaat önderleri ve okul yöneticilerinin katılımıyla toplantı düzenlendi. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Uzmanı Sabri Özdemir yaptığı konuşmasında, eğitimde kalitenin artırılması amacıyla gerekli kaynakların aktarıldığını anlattı. Okullaşmada elde edilen başarılara dikkati çeken Özdemir, şu bilgileri verdi:
"Bakanlığımızın yürüttüğü çalışmalar sonucunda okullaşma oranlarında ciddi ilerleme kaydedildi ve bu oran neredeyse yüzde 100'e ulaştı. 2014-2015 eğitim öğretim yılında bu oran ilkokulda net yüzde 96,30, ortaöğretimde de yüzde 94,35 olarak gerçekleşti. Bu verilerden de anlaşılacağı üzere çocuklarımızın okula erişimindeki sorunlar önemli ölçüde çözüldü."
Son yıllarda derslikler konusunda ciddi yatırımlar yapıldığını anımsatan Özdemir, devamsızlık sorununun çözümü için de müdahalelerde bulunulduğunu dile getirdi.
Okullaşmada ciddi problem yok
Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Hüsamettin Atlı da proje sayesinde öğrencilerin devamsızlık sorununun ortadan kalkacağını söyledi. Diyarbakır'da okullaşma oranında ilerleme olduğunu, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında yüzde 99,80'e ulaştığını bildiren Atlı, 10 bin dolayındaki devamsız öğrenci sorununa çözüm aradıklarını belirtti.
Atlı, "Bu verilerden de anlaşıldığı üzere okullaşmada ciddi problem yok ancak okula devam oranlarında sıkıntı yaşıyoruz. Bu toplantının amacı da okula devam etmeyen bu öğrencileri okula kazandırmak. Okula devamın arttırılması çok taraflı ve boyutlu bir kavram. Bu anlamda çalışmalarımız devam ediyor" dedi.
Türkiye ve Avrupa Birliği tarafından finanse edilen proje, aralarında Diyarbakır'ın da bulunduğu 12 ildeki 120 okulda uygulanıyor.