Güncelleme Tarihi:
Avrupa Birliği Bakanlığı Proje Uygulama Başkanı Bülent Özcan, projenin Ataşehir'deki Metin Sabancı Merkezi Konferans Salonu'nda yapılan kapanış toplantısında yaptığı konuşmada, önemli katkılar elde ettiklerini dile getirdiği proje hakkında bilgi verdi.
Proje kapsamında Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı'nın, İtalya'dan bir sivil toplum örgütüyle engellilere yönelik ayrımcılık konusunda çalışmalar yürüttüğünü, 3 Avrupa ülkesiyle Türkiye'nin kıyaslandığını anlatan Özcan, bu anlamda Türkiye'nin AB üyelik sürecinde arzu edilen bir çalışma ortaya konulduğunu söyledi.
Özcan, "Proje, önemli bir diyalog platformu oluşturmuş, diyalog imkanı geliştirmiş. AB ülkelerindeki iyi uygulamalar, ülkemizin o ülkelere göre kıyaslandığında nerede olduğu bu raporlar doğrultusunda tespit edilmeye çalışılmış. Bu bizim için çok değerli bir kazanım. İkinci bir kazanım; bir sivil toplum örgütü olarak sadece bu değerlendirmeyle kalmamış, bu değerlendirmeden elde ettiği pozitif sonuçları bir model haline getirmiş ve 'engelli ayrımcılığıyla okullarda çocuk düzeyinde nasıl mücadele edebiliriz'i model haline getirerek, Türkiye'ye sunmuş" diye konuştu.
Proje 17 ay sürdü
Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı İcra Kurulu Başkanı Altan Edis de projenin kendileri için fevkalade önem arz eden bir adım olduğunu belirtti.
Edis, projenin 17 ay sürdüğünü belirterek, "Ekim 2015'te başladık ve büyük bir heyecanla projeye girdik. Proje, ilkokul öğrencilerine ayrımcılığı önleme ve ötekileştirmenin ne kadar yanlış olduğunu anlatmayı, bu konuda adımların ilkokul çağlarında atılması gerektiğini içeriyordu. Projenin ilginç taraflarından biri; ortağımız İtalyan CESIE Avrupa'da tanınmış oldukça geniş bir sivil toplum kuruluşudur. Onunla ortaklık yaptık" dedi.
Hedeflerinin kitlelerinin Ataşehir'deki okullar olduğunu anlatan Edis, "Yaklaşık 15 bin 280 çocuğa ulaştık. Hepsine kartlar ve animasyon filmlerle projenin esaslarını anlattık. Ayrımcılıkla mücadelenin ne şekilde yapılacağını, bir engelliye ne şekilde davranılacağını aktardık, bu bilinci yerleştirmek için uğraştık. Amacımız bu model projeyi ülkemizin diğer yörelerine taşımak. Milli Eğitim Bakanlığı ile kol kola girerek, bunu yaygınlaştırmak" ifadelerini kullandı.
Toplantının ardından katılımcılar, Metin Sabancı Spastik Çocuklar Merkezi gezdi.
Proje hakkında
Proje kapsamında İtalya'da, CESIE ile iş birliğiyle raporlar hazırlandı, geliştirildi ve AB Bakanlığı'na sunuldu.
Bakanlıktan alınan destek sonrası uygulamaya geçilmeden önce ayrımcılığı engellemeye yönelik davranışları pekiştirmek için yapılması gerekenler konusunda bu eğitimleri verecek ekibe seminerlere katıldı.
Ataşehir genelinde ilkokul düzeyindeki yaklaşık 15 bin 280 öğrenciye ulaşılarak, sınıf içi aktivitelerle engellilere yönelik ayrımcılığı önleme eğitimleri verildi.