Güncelleme Tarihi:
Okul öncesi dönemdeyse çocuğun geometrik şekilleri ya da sayıların sembolik gösterimlerini zihninde somutlaştırarak öğrenmesi fayda sağlıyor. Örneğin çocukların zihinlerinde sayılar, sevimli hayvan figürleriyle eşleştiğinde matematik onlar için daha ilgi çekici ve anlaşılması kolay hale geliyor. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cenk Keşan, matematik öğrenmenin doğal ortamda, çocukların yaş grubuna uygun bir şekilde ve matematik materyalleri kullanılarak yapılması halinde daha zevkli ve eğlenceli olacağını söylüyor. Prof. Dr. Keşan, hürriyet/eğitim sayfasında yer alan yazısında okul öncesinde matematik öğretiminin sevgi ve oyunla yapılması gerektiğinin altını çizerek okul öncesi dönemde matematik öğretiminin nasıl yapılması gerektiğini anlatıyor.
PROF. DR. CENK KEŞAN’IN YAZISINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN