Güncelleme Tarihi:
ÖSYM, 2017 yılında yaptığı değişikliklerle gündem konusu olmaya devam ediyor. Birçok öğrencinin hayallerinde yatan ve tercihlerinde ilk sıralarda yer alan Okul Öncesi ve Özel Eğitim Öğretmenliği, 2017 YGS/LYS sınavlarının ardından tercih kitapçıklarında farklı puan türleri yerlerini alacak.
ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ HANGİ BÖLÜMDEN ALINIYOR?
ÖSYM'nin yayımladığı değişikliğe göre; bu güne kadar yapılan ÖSYS sınavlarında YGS 4 puan türüyle alım yapan eski ismiyle Zihinsel Engelliler, yeni ismiyle Özel Eğitim Öğretmenliği, 2017 yılı itibariyle Türkçe-Sosyal 1 (TS 1) bölümünden, yani sözel puan türüyle alım yapacak.
İşte Özel Eğitim Öğretmenliği bölümünün kapsamı;
Özel Eğitim Öğretmenliği Programının amacı, tüm özel eğitim öğretmenlerinde bulunması gereken becerileri öğrencilerine kazandırmaktır. Program, bu genel ve olmazsa olmaz becerilerin yanı sıra görme engelliler, işitme engelliler, otizm ve üstün yetenekliler alanlarından çok sayıda seçmeli ders ile isteyen öğrencilerin farklı yetersizlik alanlarında kendilerini geliştirmelerine imkan sağlamaktadır.
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ HANGİ BÖLÜMDEN ALIM YAPACAK?
Yapılan değişiklikler ile birlikte alım yaptığı puan türü farklılık kazanan bölümlerden birisi de Okul Öncesi Öğretmenliği oldu. Okula hazırlıkta önemli bir konuma sahip olan bu bölüm, bu güne kadar yapılan alımlarda YGS 5 puanından alım yaparken, 2017 yılı itibariyle Türkçe-Sosyal 1 (TS-1) bölümünden, yani sözelden alım yapacak.
Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünün kapsamı;
Lisans programının temel amacı Okul Öncesi Eğitiminde görev alacak okul öncesi öğretmeni adaylarına alanları ve öğretmenlik formasyonuyla ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Lisans programını tamamlayanlar, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı derecesi ve öğretmenlik diploması almaya hak kazanırlar. Mezunlar, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında öğretmen olarak görev alabilmektedirler.
1- Çocukların beden, zihin ve duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak,
2. Onları ilkokula hazırlamak,
3. Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetiştirme ortamı yaratmak,
4. Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır.