Güncelleme Tarihi:
Bakanlığın yayınladığı takvime göre başvuruların ardından 18-21 Ocak tarihleri arasında tercihler yapılarak onaylanacak. Atamalar 25 Ocak’ta gerçekleştirilecek ve sonuçların öğretmenlere bildirilmesi ile bulundukları okuldan ilişiklerinin kesilme süreci de 26 Ocak’tan itibaren başlayacak.
Öğretmenlerin özür grubu atamaları ise şöyle yapılacak:
HİZMET SÜRESİ HESABINDA 28 ŞUBAT ESAS ALINACAK
- Norm kadro açığı bulunan eğitim kurumlarının tamamı, Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde ilan edilerek öğretmenlerin tercihlerine açılacak ve yer değiştirmeler bilgisayar ortamında hizmet puanı üstünlüğü esasına göre yapılacak.
- Öğretmenlerin hizmet puanının hesabında başvuruların son günü; hizmet süresinin hesabında ise 28 Şubat 2016 tarihi esas alınacak.
- Sağlık durumu veya can güvenliği mazereti ile engellilik durumuna veya diğer nedenlere bağlı olarak yer değiştirme başvurusunda bulunan ve başvurusu uygun görülen öğretmenlerin talebi halinde, eşleri de yer değiştirme başvurusunda bulunabilir.
- Başvurular, http://mebbis.meb.gov.tr veya http://ikgm.meb.gov.tr adreslerindeki MEBBİS Mazeret Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Başvuru Formu doldurularak yapılacak ve belgeler eğitim kurumu müdürlüğüne teslim edilecek. Başvuru formu eğitim kurumu müdürlüğünce onaylanacak ve bir
örneği öğretmene verilecek.
BAŞVURUP SONRA VAZGEÇMEK MÜMKÜN
- Öğretmenler, başvuru formunun gerçeğe uygun şekilde doldurulmasından sorumlu olacak. Başvurular onaylanmadan önce eğitim kurumu yöneticiliklerinden belgeye dayalı bilgi düzeltme talebinde bulunulabilecek. Başvuru süresi içinde bilgi düzeltme talebinde bulunanlardan onay aşamasındaki başvuruları reddedilerek, onaylanmış başvurular ise iptal edilerek öğretmenlerin yeniden başvuru yapmaları sağlanacak.
- Öğretmenler, başvuru süresi içinde, görevli olduğu eğitim kurumuna ya da kadrosunun bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne dilekçe vererek yer değiştirme başvurusundan vazgeçebilecek. Bu durumda öğretmenlerin başvuruları elektronik ortamda da iptal edilecek.
- Öğretmenlerin şahsen başvuru yapması gerekiyor ancak, görevli oldukları il/ilçe dışında bulunan öğretmenler, ibraz edilecek belgeleri e-posta, telefon, faks gibi uygun iletişim araçlarıyla kadrolarının bulunduğu eğitim kurumu müdürlüğüne süresi içinde ulaştırarak başvurularının onaylanmasını isteyebilecek. Yöneticiler bu başvuruları süresi içinde elektronik ortamda onaylayarak formun çıktısını göreve başladıklarında öğretmenlere imzalattırabilecekler.
BAŞVURULAR İKİ AŞAMALI OLACAK
- Müstakil müdürlüğü bulunmayan eğitim kurumlarında görevli öğretmenler ile kadroları il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinde bulunan öğretmenler, başvurularını kadrolarının bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine yapabilecek.
- Yurtdışında görevlendirilenler ile aylıksız izinli olan öğretmenlerden yurtdışı görev sürelerinin veya izinlerinin 28 Şubat 2016 tarihine kadar sona ereceğini belgelendirenler, diğer şartları da taşımaları kaydıyla yer değiştirme başvurusunda bulunabilecek. Bu kapsamda yer değişikliği
yapılanlardan en geç 29 Şubat 2016 tarihine kadar görevine başlamayanların atamaları iptal edilecek.
- Başvurular iki aşamada alınacak; birinci aşamada sırasıyla eğitim kurumu, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerince onaylanacak. İkinci aşamada ise eğitim kurumu tercihleri alınacak ve eğitim kurumu müdürlüklerince elektronik ortamda onaylanacak.
YANLIŞ BİLGİ VERENE YASAL İŞLEM
- Elektronik Başvuru Formu dışında bir belgeyle veya posta yoluyla yapılan başvurular; gerekli şartları taşımayan başvurular; gerçeğe aykırı bilgi ve belgeyle ya da istenilen bilgiler uygun biçimde işaretlenmeden yapılan başvurular ile Elektronik Başvuru Formu çıktısı imzalanmadan ve
onaylanmadan yapılan başvurular geçersiz sayılacak. Geçersiz başvurulara dayalı yer değiştirmeler iptal edilecek.
- Yer değiştirme sürecinde yapılan işlemlerle ilgili olarak gerçeğe aykırı beyanda bulunan öğretmenler ile gerekli kontrolleri yapmadan bu başvuruları onaylayan sorumlular hakkında yasal işlem yapılacak.
- Yer değiştirme sürecinde ihtiyaç duyulan açıklamalar Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinden ayrıca duyurulacak.
- Öğretmenlerden aday olarak görev yaparken herhangi bir nedenle görev yerleri değiştirilenler, en geç 15 Şubat 2016 tarihinde atandıkları yerlerde görevlerine başlayarak adaylıklarının kaldırılmasına esas sınava yeni görev yerlerinde katılacaklar.
Diğer başvuru koşulları ve detaylı bilgi için tıklayınız