Öğretmenler yapay zeka öğrencilere karşı 

Güncelleme Tarihi:

Öğretmenler yapay zeka öğrencilere karşı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2016 11:33

Bugüne kadar hep çocukların gelişimi ve eğitimiyle anılan "oynayarak öğrenme" yöntemi bu kez öğretmenlerin yetiştirilmesine yönelik olarak kullanılacak.

Haberin Devamı

Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin sunduğu olanaklar öğretmenlerin yetiştirilmesine yönelik yeni yöntem ve arayışları da gündeme getiriyor.     

TÜBİTAK'ın FATİH Projesi çağrısı kapsamında, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının karma gerçeklik ve teknolojilerine dayalı eğitimi amacıyla bir proje desteklenmeye değer bulundu. Bu kapsamda, ODTÜ ve Siirt Üniversitesinin akademik desteğiyle Ar-Ge faaliyetlerini ODTÜ Teknokent Bölgesi'nde sürdüren Simsoft Bilgisayar Teknolojileri tarafından KARMA Gerçeklik Teknolojisi ile Eğitmenlerin Eğitilmesi Projesi hayata geçirildi.     

Fatih Projesi'yle öğretmenlerin yeni bir sınıf düzeni, farklı öğretim etkinlikleri ve değişik eğitim ortamıyla karşı karşıya kalacak olması, bu süreçte de öğretmenlerin teknolojik unsurları, pedagojik ve alan bilgisiyle harmanlayarak etkin şekilde sınıflarına entegre etmelerinin beklenmesi KARMA fikrini ortaya çıkardı. KARMA ile gelişen teknoloji ve değişen eğitsel ihtiyaçlara cevap verebilen öğretmenler adayları yetiştirilmesi ve halen görevde olan öğretmenlerin bu sürece kolaylıkla uyum göstermesinin sağlanması hedefleniyor.     

Haberin Devamı

Ürün, binlerce öğretmenin, hizmet-içi ve hizmet-öncesi eğitimini etkin ve eş zamanlı olarak gerçekleştirmek üzere tasarlandı.     

Öğretmenler yapay zeka öğrencilere karşı

Öğretmenler performanslarıyla puan topluyor     

Proje Araştırmacısı ve ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Veysi İşeri'nin verdiği bilgilere göre, KARMA, Fatih Projesi kapsamında sınıflarda görev yapacak öğretmenlerin 3 boyutlu sanal dünyalar ve karma gerçekliğe dayanan uzaktan eğitim teknolojileri ile eğitilmesi amacıyla tasarlanan oyun benzeri bir simülasyon ortamından oluşuyor.     

Öğretmenler, 3 boyutlu sanal teknoloji sınıflarında öğrenci modelleri ile günlük hayatta olduğu gibi iletişime geçerek, eğitsel süreçleri pratik etme imkanına sahip oluyor.     

Öğretmenin görev yapacağı sınıf ortamı, öğrenciler ve eğitim süreci üç boyutlu olarak tüm bileşenleriyle modelleniyor.     

Haberin Devamı

Tüm oyunlarda olduğu gibi KARMA'da da bir puanlama sistemi bulunuyor. Uygulamada, öğretmenlerin oyun süresince performanslarının değerlendirildiği bir ölçme ve değerlendirme yöntemi yer alıyor.

Dünyadaki benzerlerinden ayrılıyor

KARMA'yı dünyadaki sınırlı benzerlerinden ayıran bir takım özgün özellikler bulunuyor.

Uygulamada, öğretmenler, yapay zeka yöntemi ile modellenen otonom öğrenciler ile iletişim kuruyor. Bu iletişimin içeriği öğrenci davranışları ve teknoloji sınıflarına özel istenmeyen davranışların modellenerek uygulamaya entegre edilmesiyle zenginleştirildi.

KARMA'yı benzerlerinden ayıran bir diğer özellik de ağa bağlı öğretmenlerin otomatik olarak öğretmen veya öğrenci olarak atanacağı çok kullanıcılı oyun ortamı sunması olarak ortaya çıkıyor.

Haberin Devamı

Yeterli puanı alamayanı yeni aşamalar bekliyor

Öğretmen eğitim oyununun 3 seviyesi bulunuyor. Oyunun birinci seviyesi öğretmenin tek başına kullanabileceği bir 3 boyutlu sanal dünya uygulamasından oluşuyor. Bu aşamada yapay zeka tarafından yönetilen 3 boyutlu, sanal öğrenciler bulunuyor ve öğretmen tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi burada bir sınıf deneyimi yaşıyor. Öğretmenin sınıf yönetim becerileri, ders içeriğini teknolojik bilgisiyle harmanlayabilme yeteneği ve bunu yaparken doğru pedagojik yaklaşımları seçebilmesi, oyun esnasında öğretmenin performansını belirleyecek olan kriterleri oluşturuyor. Öğretmenin performansı ve tarihçesi değerlendirilmek üzere sunucuya aktarılıyor. Birinci seviyeyi geçemeyen öğretmenler ikinci seviye eğitimi de alıyor.

Haberin Devamı

İkinci seviyede ise ağa bağlı öğretmenlere, otomatik olarak öğrenci veya öğretmen olarak görev atanacak ve çok kullanıcılı bir oyun benzeri ortamda birinci seviye bilgi ve becerileri pekiştirilecek.

İlk iki seviyede başarılı olamayan öğretmenlerin 3. seviyede bilgisayar destekli yapay gerçeklik ortamında sınıf içindeki bilgi ve becerileri ölçülecek ve kendilerine anlık geri beslemeler verilecek. Bu seviyede, deneyimli öğretmenler, eğitim alan öğretmeni yönlendirecek ve ona rehberlik edecek.

Uygulama görücüye çıkacak

Projenin bir parçası olarak 20 Şubat'ta Ankara'da Öğretmen Eğitimini Teknoloji ile Güçlendirmek konulu çalıştay yapılacak.

Sınırlı sayıda katılımcının davet edildiği çalıştay, eğitim araştırmacılarını, yöneticileri, eğitim uzmanlarını, öğretmenleri, lisansüstü öğrencilerini ve özel kurumlarını bir araya getirecek. Böylece hem kurumsal hem de uygulamaya yönelik bilgilerin paylaşılıp tartışılabileceği bir ortam oluşturulacak.

Haberin Devamı

Çalıştay süresince alanında uzman kişiler proje kapsamında geliştirilen oyunu ve yeni teknolojileri test edebilecek.     

 

 

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!