Güncelleme Tarihi:
BÜYÜK BİNALAR DEĞİL İYİ İNSANLAR LAZIM
Öğretmen, çocuğun hakkını sorgusuz ve peşin veren kişidir. Şartlar kötü olsa bile çocuğun hakkı pazarlık konusu bile olamaz. Öğrencinin, öğretmeninden öncelikle beklediği sevgi ve saygı. Çocuğun hayatına dokunmak, onunla her gün göz göze gelmek, hayatında çocuk diliyle söylersek ‘kocaman’ yer sahibi olmak, umut dolu çocuk dünyasının kaptanı ve kahramanı olmak. Öğretmenlik, bu. Hükmedici bir öğretmen olmak yerine kolaylaştırıcı bir rehber olun.
Öğretmenin omuzlarında yükselmeyen sistemin tarihte yeri yok. Milli Eğitim Bakanı olduğum kadar meslektaşınızım. Hayatını mesleğin ilerlemesine adamış biri olarak karşınızdayım. İyi eğitimi büyük binalar değil, iyi insanlar verir. Çocukları ancak ve ancak kendimize yatırım yaparak zengin kılabiliriz. Öğrenciler başta öğretmenlerin kalbiyle ilgilenir. O yüzden deneyimli öğretmenler, çocukların gözüne gözleri ve gülümsemeleri değmeden derse başlamaz. Çok yönlü öğretmenlere ihtiyacımız var.
Çocuklarımızı çift kanatlı yetiştireceğiz. Bu kanatlardan biri bilim; öbürü erdem, ahlak. Önümüzdeki süreçte öğretmenlerin çok daha donanımlı, iyi yetişmiş bireyler olarak sisteme girmesini sağlamak için büyük çaplı öğretmen eğitimi projeleri başlatacağız. Sadece bilimsel çalışmalar değil, öğretmenliğin sanat yönü var. Çocuğa gülümsemenin adı sanattır. İsterim ki bir okul çıksın, “Gözetimsiz sınav yapıyoruz” desin, bir başkası eleştirel düşüncenin örneği olsun. Bu hayalleri gerçekleştirmek amacıyla MEB’in paradigma değişikliği içinde olduğunu hissediyorsunuz. Ekimde detayları açıklayacağız.
SİSTEM TÜMÜYLE DÖNÜŞTÜRÜLMElİ
150 ülkenin nüfusundan daha fazla öğrencimiz var. Hakkını verdiğimizde bu, büyük nimet, veremediğimizde külfet. Bahsettiğimiz günlük operasyonlarla, şu uygulamayı değiştirelim, iki-üç basamaklı olsun gibi bir dönüşüm değil. Ekosistem tümüyle dönüştürülmeli. Bunu dönüştürmenin zihniyet kısmındayız. Ekip olarak nasıl yapacağımızı biliyoruz. Uzun yıllardır oluşmuş birikim var. Yeter ki, öğretmenlerimizin desteği olsun. Öğrenmeyi bırakmasınlar. Bu bağlamda mesleki çalışma programını zenginleştirmeye çalıştık. Önümüzdeki yıllarda öğretmen eğitiminden ne kastettiğimizi daha net göreceksiniz. Okullarımızın atölyelerle zenginleşmesi çok önemli. Bilgiden üretime dönen bir eğitime ihtiyacımız var. Devasa bir sistemde bu değişiklik elbette kolay olmayacak. O yüzden zamana ihtiyacımız var. Geldiğimiz günden beri ne karar alıyorsak öğretmen, yönetici arkadaşlarımızı buraya çağırıp tartışıyoruz. Bunlar sonucunda daha güzel, pratik çözümler üreteceğimizin farkındayım.
Öğretmen Ziya Selçuk olarak yanınızdayım. Hiçbir görüş, ideolojik ayrılık çocukların hakkını teslim etmekten bizi alıkoymamalı. Ülkemiz, çocuklarımız ve geleceğimiz için buna ihtiyacımız var.