Her okula rehber öğretmen atanacak

Güncelleme Tarihi:

Her okula rehber öğretmen atanacak
Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2023 11:49

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “2023 öğretmen atamalarında rehber öğretmenlere öncelik vereceğiz. Atamaları her okulda en az bir rehber öğretmen olacak şekilde planlayacağız” dedi. Bakan Özer, Ankara’da düzenlenen “Akran Zorbalığını Önlemede Bütüncül Okul Yaklaşımı Çalıştayı’na katıldı.

Haberin Devamı

Çalıştayda akran zorbalığı hakkındaki sorunlarda olayın kaynağına bakılması gerektiğine dikkat çeken Bakan Özer, 2023 yılı öğretmen atamalarıyla ilgili açıklamalarda da bulunarak şunları söyledi:

HER OKULDA EN AZ BİR REHBER ÖĞRETMEN OLACAK
“Her atamada öncelik verdiğimiz alanlarımız var. 2022’de okulöncesi eğitime ağırlık verdik. Çünkü öyle bir politikamız var, sahada sayıyı artıyoruz. O zaman buna uygun sayıda öğretmen de istihdam etmemiz lazım. Yakın zamanda İçişleri Bakanlığımız ile birlikte bağımlıklarla mücadeleyle ilgili çok ciddi bir seferberlik başlattık. Hedefimiz 2 ayda yani şubatın sonuna kadar 19 milyon öğrenci, tüm öğretmenlerimiz ve 5 milyon veliye ulaşarak 25 milyon vatandaşımızda bağımlılıkla ilgili farkındalık oluşturmak, önleyici ve destekleyici mekanizmalarla ilgili eğitim vermek. Bu çalışmalar rehber öğretmen ihtiyacını da beraberinde getiriyor. O yüzden 2023 öğretmen atamasında rehber öğretmenlerimize öncelik vermeyi planlıyoruz. Hedefimiz her okulda en az bir tane rehber öğretmen olması.

Haberin Devamı

AMACIMIZ SAĞLIKLI VE GÜVENLİ BİR OKUL İKLİMİ İNŞA ETMEK
Eğitimi toplumdan koparıp yalın olarak değerlendiremeyiz. Okulun dışındaki parametreleri de dikkate alan sosyal politikalarla desteklediğimiz zaman hem akademik başarı hem akran zorbalığı hem şiddetle ilgili mesafe alabiliriz. Son zamanlarda akran zorbalığıyla ilgili medyada görünürlük artmaya başladı. Görünürlüğün artması okullarımızda yaygın bir akran zorbalığı olduğu anlamına gelmiyor. Tekil olaylar art arda verildiğinde zihinde yaygın bir davranış gibi bir algı oluşuyor. Ancak biz yine de bakanlık olarak okula ağırlık veriyoruz. Amacımız sağlıklı ve güvenli bir okul iklimi inşa edebilmek. Eğer biz sağlıklı ve güvenli okul iklimi inşa edebilirsek o ortamda maksimum öğrenme gerçekleşir. Bir değer davranışa dönüştüğünde öğreticidir. Sadece tek başına okutulduğu zaman değil. Yani öğretmenin, okul idarecisinin, orada yaşayan yetişkinlerin değerlere saygılı bir ortamda bulunmalarını sağlarsak o zaman müfredat bir anlam ifade eder. Olaylara ayrık değil bütüncül bakmamız lazım. Eğer okulda şiddet var diyorsak evde, toplumda şiddet var demektir. Bu da çok iddialı bir şey olur. Asıl olan şey koruyucu önlemdir.

Haberin Devamı

SORUMLULUK BİZE DÜŞÜYOR
Bu görünürlük arttıktan sonra öncelikle ortaöğretim yönetmeliğinde bir değişiklik yaptık ve ilk kez akran zorbalığını disiplin cezaları arasına koyduk. Tabii bu bir anlam ifade etmiyor. Önemli olan o zorbalığın ortaya çıkmaması. Burada dikey zorbalığa bakmak lazım. Yani sadece öğrencinin öğrenciye, öğretmenin öğretmene değil. Öğretmenin öğrenciye, öğrencinin öğretmene gibi dikey zorbalıkların da olmadığı sağlıklı bir okul iklimi inşa etmek durumundayız. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz, rehber öğretmenlerimiz kanalıyla sağlıklı bir okul iklimi inşa edebilmek için önleyici tedbirlerle, desteklerle problemi ortadan kaldıracak mekanizmalarla çok boyutlu bir şekilde çalışıyor. Toplumun tümüne bakarak çok daha hoş görülü, karşısıyla iletişime geçebilen ona değer veren iklimi tekrar güçlendirip inşa etmeliyiz. Birbirine hoyrat davranan yetişkinler değil, birbirine sevgiyle yaklaşan yetişkinler olması lazım. Burada çocuklarımızın hiç günahı yok, sorumluluk bize düşüyor. Bu yaşam biçimlerini toplumda yaygınlaştırmalıyız.

BAKMADAN GEÇME!