Güncelleme Tarihi:
ESOGÜ Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen, yarışmanın Eskişehir bölge finali ve sergi açılış törenine Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna, ESOGÜ Rektörü Hasan Gönen, TÜBİTAK Bölge Sorumlusu Eyüp Artvinli, Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürü Necmi Özen, davetliler ve öğrenciler katıldı.
Vali Tuna, programda yaptığı konuşmada, araştırma projeleri yarışmaları ile gençlerin çalışmalarına akademik bir disiplin ve bilimsel bir boyut kazandırmak istediklerini belirterek, "Aynı zamanda bu projelerle, bilgisayar, biyoloji, fizik, kimya, matematik, coğrafya, psikoloji, sosyoloji ve tarih dallarına yeni çalışmalar kazandırılmaktadır" dedi.
Büyük Türk düşünürü Yunus Emre'nin "İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir" sırrına mazhar bilim insanlarının yetiştirilmesi için çaba sarf ettiklerini dile getiren Tuna, şunları söyledi:
"Yarışmanın Eskişehir Bölge Finali Sergisi, ikinci kez şehrimizde organize ediliyor. Başvuru sayısına göre, Eskişehir bölgesine bağlı illerden, yani Afyonkarahisar, Balıkesir, Bilecik, Bursa, Çanakkale, Kütahya ve Yalova, geçen yıl toplam 379 olan proje başvuru sayısını bin 267'ye çıkarmış ve toplam 12 proje bölgesindeki sıralamasını Türkiye 11'inciliğinden Türkiye 2'nciliğine yükseltmiştir. İstatistikleri incelediğimizde ise Kütahya ili yüzde 365 oranla bir artış gerçekleştirmiş ve Bursa'dan sonra 2'nciliğe yükselmiştir. Bilecik'in ise yüzde 3533 gibi rekor bir oranla 3'üncülüğe yükselmesi takdire şayandır. Sadece iyilikte, güzellikte yarışın olduğu bir kültür mirasına sahip olduğumuzdan bu yarışta kim birinci olursa olsun asıl galip yine biziz. Bölge bazında değerlendirme yapacak olursak henüz bu organizasyonun ikinci yılında, proje başvuru sayısında Eskişehir bölgesinin Türkiye ikinciliğine yükselmesi oldukça önemlidir. Bu başarıda emekleri olan başta TÜBİTAK Eskişehir Bölge Koordinatörlüğü olmak üzere proje danışmanlığında yüreklerini ortaya koyan bütün öğretmenlerimizi ve genç bilim insanları olan öğrencilerimizi, onları destekleyen ailelerini ve okul yöneticilerini tebrik ediyorum."
Projeler kalıcı eserlere dönüşmeli
Bu noktadan sonra bu projelerin kalıcı eserlere dönüşerek Türkiye'ye, şehirlere ve ekonomiye katkı sağlamasının en büyük arzuları olduğunu ifade eden Tuna, şöyle devam etti:
"Asıl dileğimiz, gönlümüzden asıl geçen ise Yunus Emre'nin dediği gibi 'İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir' sırrına mazhar bilim insanları yetiştirmektedir. Zira hazmedilmeyen ilmin sahibine faydası olmadığı gibi insanlığa da yararı olamaz. Proje tabanlı düşünme, olaylara proje tabanlı gözle bakarak çözüm önerileri getiren bir bakış açısıyla yaklaşım, gençlerimizi ileride 'üretken' bireyler olarak ülkemize her alanda katkılar sağlamanıza yardımcı olacaktır. Proje üreten öğrencilerin ders başarılarının da yüksek olduğu bilinen bir gerçektir. Ayrıca öğretmenlerimizin mesleki birikimine de katkı sağlayan bu projeler, okul kültürüne ve vizyonuna da önemli katkılar sunmaktadır.
Eskişehir Valiliği olarak bizler, bu süreci oldukça önemsiyor ve destekliyoruz. Zira Türk Dünyası Kültür Başkentliği sürecinde de Eskişehir'de farklı alan ve disiplinlerde 250'yi aşan uluslararası etkinlikler gerçekleştirdik. Yine gençlerimizin hayat coğrafyalarını genişletmek için onları Balkanlar'dan Kırım'a ve Azerbaycan'a uzanan geniş bir coğrafyaya kültür gezisi kapsamında gönderdik. Sevgili gençler, sizden özellikle bu gezilere yönelik çok sayıda sosyolojik, coğrafi ve tarihi projeler de bekliyoruz gelecekte. Bu proje yarışmasında emeği geçen her yüreğe ayrı ayrı teşekkür ediyor, çalışmanın iyiliklere, güzelliklere kapı aralamasını temenni ediyorum."
Rektör Gönen ise böyle bir organizasyona üniversite olarak ev sahipliği yapmaktan dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirerek, bilim ve teknolojinin ana hedefinin, araştırmacı insan gücünü geliştirerek ucuz ve kaliteli ürünler üretmek ve bu sayede refah düzeyini artırmak olduğunu ifade etti.
İl Milli Eğitim Müdürü Özen de bu yarışmanın, öğrencilerin okullarda seçme sınavlarını hedefleyen bir çalışma içerisinde oldukları dönemden, öğrendikleri bilgileri hayatlarına adapte ettikleri bir döneme geçişin göstergesi olduğunu vurguladı.
Yarışma Bölge Koordinatörü ve ESOGÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Eyüp Artvinli de bu yarışmanın düzenlenmesinin süreç odaklı eğitime verilen önemin geldiği boyutu gösterdiğini belirterek, gelişmiş ülkelerin gelişmekte olan ülkelerden farkının, akademik çalışmaların pratiğe dökülmesine yarayacak organizasyon ve kuruma sahip olmaları olduğuna dikkati çekti.
Artvinli, bu nedenle okullarda öğretilen bilgilerin test çözmeye yönelik değil, öğrencilerin çevrelerindeki sorunlara çözüm önerileri getirmelerine yardımcı olacak bir bakış açısı geliştirmelerini sağlayacak yönde bilgiler olması gerektiğine değindi.
Daha sonra protokol üyeleri tarafından ESOGÜ Spor Salonu'nda, yarışmada Eskişehir bölgesindeki illerden gönderilen bin 267 proje arasından, jürinin seçimiyle belirlenen 100 projenin oluşturduğu proje sergisinin açılışı yapıldı.