Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Dinçer Ateş, bir otelde gerçekleştirilen Alice Java ve Veri Tabanı Geliştirme ve Eğitim Platformu tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, Fatih Projesi kapsamında 700 bin tablet dağıtıldığını belirtti.
Donanımın Fatih Projesi'nin sadece bir bileşeni olduğunu, içeriğin de önemine işaret eden Ateş, Türkiye'nin okullarda kurulan bilişim teknolojileri alt yapısı bakımından dünyanın en iyi ülkesi konumuna getirildiğini anlattı.
Bilgisayar teknolojileriyle bilgisayar okuryazarlığını geliştirmek ve üretim gerçekleştirmek istediklerini vurgulayan Dinçer Ateş, bu üretimlerin de eğitim ortamını şekillendirecek ve destekleyecek derslerle uyumlu hale gelmesini ümit ettiklerini söyledi.
Yazılımların sadece ileri düzey yazılımcılar tarafından yapılacağı şeklinde bir algının bulunduğunu aktaran Ateş, "Hayır, öyle değil. Alice programıyla, aslında yazılımlardaki kodlarla nesneleri, kod tümceleriyle nesneleri örtüştürerek, 3 boyutlu nesneler üzerinden de öğrencilere kendi yazılımlarını yaptırabiliriz" diye konuştu.
Böylece yazılımın mantığını, mantalitesini, temel felsefesini ve sistematiğini öğrencilere üniversite öncesinde öğretme amacında olduklarını, Alice programının 8-10 yaş aralığındaki çocuklar için üretildiğini ancak 5 yaşından itibaren de tüm çocukların kullanabileceği bilgisini paylaştı.
Çocukların yazılımın ABC'sini öğreten Alice programıyla yazılımdan korkmalarına gerek kalmayacağına vurgu yapan Ateş, öğrencilerin programla kendi yazılımlarını, videolarını ve sunumlarını yapabileceğini, kutlama mesajlarını hazırlayabileceğini belirtti.
Bu sayede öğrencinin programlayıcı olabileceğini de anlatan Dinçer Ateş, programın Türkçeleştirilerek öğrencilere kazandırıldığını, programın EBA'dan hizmete sunulduğunu ve sitede bir eğitim programının da yer aldığını sözlerine ekledi.
Alice nedir?
Alice ile öğrencilerin üç boyutlu animasyonları hazır java kodlarını bir araya getirerek kendi kendilerine oluşturabildikleri, ücretsiz ve açık kaynak kodlu bir görsel eğitim aracı.
Bu eğitim programı, öğrencilerin kendileri için 3 boyutlu oyun geliştirmelerini dakikalar seviyesine indirebilecek basitlikte ve Java diliyle nesne tabanlı programcılığın gerektirdiği analitik kabiliyetleri eğlendirerek kazandıracak şekilde hazırlandı.
Ayrıca öğrencilerin yazılım geliştirmeye merakını artırmak amacıyla yaşlarına uygun 3 boyutlu Java eğitim programı da Türkçe dil desteği ile öğrencilere sağlanacak.
Müfredat ile entegrasyon sağlanarak öğrencilerin yaratıcılık, analitik düşünme, takım çalışması ve bilişim teknolojisi okuryazarlığı yetenekleri geliştirilerek genç yaşlarda yazılım üretebilmeleri mümkün olacak.