Öğrenciler ‘The Godfather’ repliğini Süleyman Demirel’e uyarladı 

Güncelleme Tarihi:

Öğrenciler ‘The Godfather’ repliğini Süleyman Demirel’e uyarladı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 01, 2018 12:43

SDÜ bu yıl ilk kez düzenlenen tasarım ve girişimci fikirler yarışmasında birinci seçilen ‘The Godfather’ isimli filmin repliği, üniversitenin isim ‘baba’sı Süleyman Demirel tasarımında hayat buldu. ‘İlham veren üniversite’ sloganlı SDÜ’nün, öğrenci odaklı çalışmalarıyla öne çıkan SDÜKKAN’da satışa sunulan tasarımın da aralarında bulunduğu birçok ürün, yine part time çalışan öğrenciler tarafından satılıyor.

Haberin Devamı

Süleyman Demirel Üniversitesi'nde (SDÜ) 2016 yılında açılan ve bu yıl ilk defa düzenlenen yarışmayla farklı bölümlerden öğrencilerin yaptığı tasarımlar arasından seçilen fikirler, ürünlere basılarak SDÜKKAN’da satışa sunuluyor. Tasarım ve satış kısmında tamamen öğrencilerin yer aldığı SDÜKKAN, hem öğrenciler için part time çalışma olanağı sağlıyor hem de tasarım yeteneğine sahip öğrencilerin kendilerini gösterme imkânı sağlıyor. Isparta’da ‘İlham veren üniversite’ sloganıyla 26 yıldan bu yana farklı fikirleri ortaya koyan SDÜ, bu kez düzenlediği yarışmayla öğrencilerin yaptığı tasarımları tişört, polar, kupa, kalemlik ve şapka gibi birçok farklı ürüne basarak Doğu Yerleşkesi’ndeki mağazada satışa sunuyor.

Özellikle öğrenciler tarafından büyük ilgi gören SDÜKKAN isimli mağaza, üniversiteden hatıra ve hediyelik almak isteyenlerin uğrak adresi haline geldi.

Haberin Devamı

'SDÜKKAN, KOLEKTİF ÇALIŞMANIN BİR ÜRÜNÜ'
Üniversitede ‘İlham veren üniversite’ sloganının bir gereği olarak yeni çalışmalar yapıldığını söyleyen SDÜ Aksu Mehmet Süreyya Demiraslan Meslek Yüksekokulu (MYO) İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Görevlisi ve SDÜ Sosyal Tesisler Müdürü Mustafa Erhan Türkoğlu, "Çeyrek asırlık bir üniversiteyiz, 26'ncı yılımızı tamamlıyoruz. Daha önce alan bir üniversiteydik ama çıkmış olan sloganımızda olduğu gibi ilham veren bir üniversiteyiz. Vizyonumuz gereği ve markalaşmak ile üniversitemizi tanıtmak adına Kurumsal İletişim Merkezi'mizin (KİMER) yaptığı çalışmalar oldu. SDÜKKAN, kolektif çalışmanın bir ürünü. Öğrencilerimizi de bu işin içerisine koyduk ve burada çalışanlar dışarıdan personel değil, öğrencilerimizdir. Öğrencilerimizi burada part time (yarı zamanlı) istihdam ederek, bir döngü sağlamaya çalışıyoruz" dedi.

'ÖĞRENCİLERİN TASARIMLARI ÜRETİLEREK SATIŞA SUNULUYOR'
SDÜKKAN’da, KİMER ve öğrenciler tarafından yapılan tasarımların, üretici firmalar tarafından temin yoluyla satın alındıktan sonra Doğu Yerleşkesi’ndeki 19 Mayıs Amfisi ve Gençlik Meydanı alanında oluşturulan mağazada satışa sunulduğunu anlatan Türkoğlu, "Şu anda yaptığımız çalışmalar kapsamında bir yarışma düzenledik. Burada öğrencilerimizi ön planda tutarak, onların yaptığı çalışmalar arasından dereceye giren tasarımları belirleyerek, ödüllendirdik. O dereceye giren tasarımlarla üretilen ürünlerimizi de burada satışa sunuyoruz. SDÜKKAN’da kupa, tişört, kalem, kalemlik, bayrak, şapka ve defter gibi çok çeşit ürün bulunuyor" diye konuştu.

Haberin Devamı

Öğrenciler ‘The Godfather’ repliğini Süleyman Demirel’e uyarladı

'DİĞER ÜNİVERSİTELER, BİZDEN BU FİKRİ VE MODELİ ALMAK İÇİN GELİYORLAR'
SDÜ Rektörü Prof. Dr. İlker Hüseyin Çarıkçı’nın talimatları doğrultusunda, Sosyal Tesis Yönetim Kurulu Başkanı Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Ali Dulupçu başkanlığında düzenledikleri yarışmaya değinen Türkoğlu, "Öğrenci odaklı olmamız gerektiği ve onların da bu işin içine nasıl sokulması gerekiyorsa o yönde bir çalışma yaptık. KİMER aracılığıyla bir yarışma düzenlendi ve bu yarışmaya yaklaşık 200 öğrenci katıldı. Bu öğrencilerin, hiçbirinin üzerinde isim bulunmayan eserleri; akademik anlamda grafik ve tasarımda uzman hocalarımız, jürimiz tarafından değerlendirildi. En yüksek puanı alan, dereceye giren tasarımlar seçildi. Ama yine ilk üçte olmasa da puanlamada yer bulan tasarımlarımız da mansiyon şeklinde ödüllendirildi. Öğrenci odaklı olmak bunu gerektiriyor. Bu tür yarışmaların devam edeceği düşüncesindeyiz. İlham veren üniversite olmak bu nedenle önemli. Yakın civardaki diğer üniversiteler, bizden bu fikri ve modeli almak için geliyorlar. Biz, aynı zamanda onlara da yardımcı olmaya çalışıyoruz. 

Haberin Devamı

SDÜKKAN, ÖĞRENCİNİN İÇİNDE OLDUĞU BİR MOTİVASYON KAYNAĞI
Tüm kulüp, takım ve firmaların logoları veya storelarını bulunuyor. Herkesin bir çalışması var ama öğrencinin de işin içerisinde olduğu bir yer burası. Herhalde öğrencilerimiz, kendi tasarımlarının burada satışa sunulduğunu ve diğer arkadaşları tarafından tercih edildiklerini görmek, onları onure edecek. Bu bir motivasyon kaynağı olacaktır ve herhalde öğrenci odaklı olmak da bunu gerektiriyor"  diye konuştu.

'İNTERNET ÜZERİNDEN HERKESE ULAŞABİLMEK İSTİYORUZ'
SDÜKKAN’ın özellikle, mezuniyet ve ziyaret dönemlerinde ailelerin yanı sıra mezun olan öğrencilerin üniversiteyle ilgili bağlarını devam ettirmek adına büyük ilgi gördüğünü söyleyen Türkoğlu şöyle devam etti:
"Burası mezuniyet döneminde aileler tarafından yoğun ilgi gördü. Aynı zamanda bizlere ulaşan mezun öğrenciler de bu ürünlerden temin etmek istediklerini ilettiler. Biz de Genel Müdürümüz Hakan Özçelik hocamızın öncülüğünde bir çalışma yaptık. İnternet üzerinden satış yapabilmek adına bir çalışma yaptık, bunu da en kısa sürede tamamlayacağız. Böylelikle dışarıya da ulaşılabileceğini düşünüyorum."

Haberin Devamı

THE GODFATHER’I SÜLEYMAN DEMİREL’E UYARLADI
Üniversitenin adını aldığı ‘baba’ lakaplı merhum Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’i, ‘The Godfather’ filminin replikleriyle uyarlayarak bir tasarım hazırlayarak 1'incilik ödülü alan SDÜ Mimarlık Fakültesi öğrencisi Emrecan Akyolcu, "Çocukluğumdan bu yana karikatür çiziyordum. Okulda böyle bir yarışma olduğunu duyunca katıldım. Tasarımımda, The Godfather’daki bir sahnenin repliklerini değiştirdim. Süleyman Demirel’in de adı ‘Baba’ olduğu için ikisini birleştirip, okula uyarladım. Birinci olmak ve tasarımımın seçilmesi mutluluk verici" dedi.

Öğrenciler ‘The Godfather’ repliğini Süleyman Demirel’e uyarladı

Arkadaşlarının, yaptığı tasarımın dereceye girdiğini öğrenmesiyle kendisinden ücretsiz tişört istediklerini söyleyen Akyolcu, "Ben yarışmada tasarımla dereceye girdim ama arkadaşlarım sanki bana koliyle geliyormuş gibi davranıyorlar. Benden ücretsiz olarak dağıtmam gerektiğini istiyorlar" diye konuştu.

Haberin Devamı

'İYİ BİR FIRSAT OLDU'
SDÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü son sınıf öğrencisi Esra Oturak ise kısa zamanda hazırladığı tasarımının 3’üncülük elde etmesinin şaşırtıcı ve bir o kadar da mutluluk verici olduğu söyledi. Oturak, "Yarışmayı afişlerden görmüştüm. Ancak grafik ve tasarım bölümünde olduğumuz için hocalarımız da bizi teşvik etti. Bu da bizim için iyi bir fırsat oldu. Elde ettiğim başarı güzel bir duygu ve mutluluk verici" dedi.

SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü öğrencisi Dursun Ali Arslan ise şunları söyledi:
"Hobi olarak tasarım yapıyordum. Bu yarışmayı da tesadüfen fark ettim. Üniversitenin mail sisteminden bir mesaj geldi ve ben de ‘katılsam iyi olur’ diye düşündüm. Süleyman Demirel’in ünlü sözü ‘Binaenaleyhi kullandım. Elde ettiğim tasarım ödülü ve bu tasarımla yapılan ürünleri arkadaşlarımın üzerinde görmek gerçekten gurur verici bir şey. Durumu öğrenen arkadaşlarım, önce beni tebrik ediyor ve yaptığımız tasarım ürünleri onlara almamı istiyor."

Öğrenciler ‘The Godfather’ repliğini Süleyman Demirel’e uyarladı

'ÜNİVERSİTEMİZDEKİ ÖĞRENCİLER MİZAHİ DÜŞÜNCELERİNİ ÜRÜNLERE YANSITTI'
SDÜ Muhasebe ve Finansman Yönetimi Bölümü Yüksek Lisans öğrencisi Ayşenur Erdoğan, SDÜKKAN’da part time olarak çalıştığını belirterek ürünler ve satışlar hakkında şöyle konuştu:
"Üniversitemizdeki öğrenciler, özellikle bu tasarım yarışmasında mizahi düşüncelerini ürünlere yansıttı. Okulumuz da bunu ürünlere yansıttı. Özellikle, öğrenci yaşamında ütünün yeri geldiğinde farklı şekillerde kullanılması, kettle'da makarna pişirmek gibi şeyler de tişörtlerimizde yer alıyor. Süleyman Demirel’in markalaşmış ‘Binaenaleyh’ sözü de tişört ve aynı zamanda ajandalarımızda yer alıyor. Bu şekilde mizahi olarak geliştirilmiş ürünlerimiz de bulunuyor.”

'BİR KEZ GELEN BİR DAHA GELİYOR'
SDÜKKAN’da en çok tişört ve kupa bardakların tercih edildiğini, öğrencilerin bu ürünleri hem kullanıp hem de hediyelik olarak satın aldığını söyleyen Erdoğan, "Genel olarak kalem, ajanda gibi ürünler de satılsa da en çok bardak ve tişörtler gidiyor. Genellikle bir kez gelen bir daha geliyor. Geldiklerinde her zaman yeni ürünlerin ne zaman geleceği sorularını soruyorlar. SDÜKKAN’a ilk defa gelenler beğeniyor ve şaşırıyor, aynı zamanda güzel tepkiler veriyorlar. Kar marjı güdülmediği için fiyatlar uygun, öğrenciler tarafından da uygun bulunuyor" dedi.

BAKMADAN GEÇME!