Liseliler geleceklerini tasarlıyor

Güncelleme Tarihi:

Liseliler geleceklerini tasarlıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2017 13:50

Eğitim hayatına ve kariyer gelişimine katkıda bulunmak amacıyla düzenlenen Gelecek Tasarım Atölyeleri, birçok alanda çalışan sektör temsilcileriyle öğrencileri bir araya getirdi. Yöneticiler deneyimlerini öğrencilerle paylaştı.

Haberin Devamı

Okullar, öğrencilere geleceklerini tasarlamaları için fırsatlar yaratıyor. Sağlık ve Eğitim Vakfı’na (SEV) bağlı olan Özel SEV Lisesi (SAC); öğrencilerinin kariyer planlamalarını yaparken doğru kaynaklardan bilgi alarak, kendileri için en uygun meslekleri seçebilmelerine yardımcı olabilmek amacıyla “Gelecek Tasarım Atölyeleri” etkinliği düzenlendi. SAC’ın uyguladığı özel kariyer programı SAC Work Job kapsamında düzenlenen etkinlikte, alanında uzman iş insanları ve akademisyenler öğrencilerle buluştu. Gelecek Tasarım Atölyeleri kapsamında farklı alanlardan 17 meslek tanıtımı eş zamanlı olarak gerçekleştirildi. Hazırlık, 9, 10 ve 11’inci sınıflar olmak üzere tüm düzeyler katıldı. Her öğrenci, tercihleri doğrultusunda iki farklı meslek tanıtımı atölye çalışmasına dahil oldu.

Haberin Devamı

ÖĞRENCİLERİN SORULARINI YANITLADILAR

Prof. Dr. (Emeritus) A. İlter Turan (Bilgi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi), Önder Kaplancık (Carrefoursa Bilgi Sistemleri Direktörü), Doç. Dr. Semra Ağralı (MEF Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı), Erdem İnanç (Özyeğin Üniversitesi Girişimcilik Merkezi Openfab Yöneticisi) gibi birçok isim, öğrencilerin sorularını yanıtladı, kariyer önerilerinde bulundu.

Etkinliğe öğrencilerin ilgisinin ve katılımının hayli yoğun olduğunu vurgulayan SAC Müdürü Elvan Tongal, şu bilgileri verdi: 

“Bu çalışmamızın asıl amacı, öğrencilerimizin kariyer planlamalarını yaparken, kendi kişilik özelliklerine, değerlerine ve gelecek tasarılarına uygun olan seçimleri yapabilmelerine yardımcı olabilmek. Etkinlik sonrası öğrencilerin birçoğu, kendine uygun olduğunu düşündüğü mesleğin kafasında yarattığından çok farklı olduğunu anladığını ve aslında kendine çok da uygun olmadığını fark ettiğini ifade ettiler. Bu da oldukça önemli bir kazanım bizce. Öğrencilerimizin bu değerlendirmeleri yapabilmeleri, programımızın olumlu ya da olumsuz sonuçlarla da olsa öğrencilerimize gerekli kılavuzluğu yapabildiğini gösteriyor.” 

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!