Güncelleme Tarihi:
OECD ‘Göçmen Öğrencilerin Durumu’ raporunu yayınlandı. Buna göre OECD ülkelerinde birinci kuşak her iki göçmen öğrenciden biri akademik açısında yetersiz. Bu öğrenciler, ‘sorunlu’ okullara gidiyor, sınıf arkadaşları, hatta öğretmenleri tarafından olumsuz davranışlara maruz kalıyor. OECD ayrıca akademik başarı için, dil yeterliliğinin ‘anahtar’ olduğunu vurgulayarak, bu öğrencilere acil dil desteği gerektiğini belirtiyor. Rapordan öne çıkan başlıklar şöyle:
GÖÇMENLERİ HEDEFLEYEN ETKİLİ BİR EĞİTİM
Sosyo-ekonomik dezavantajlar ve dil bariyerleri göçmen çocukların akademik başarısının önünde en büyük engel. Bu öğrencileri hedefleyen, etklli bir eğitim ile sosyal politikalar, bu çocukların potansiyellerine ulaşmasını sağlayacak. Aynı zamanda topluma entegrasyonlarını da destekleyecek.
BİRİNCİ KUŞAK GÖÇMENLERE DİKKAT
Özellikle birinci kuşak göçmenler, okullarda daha başarısız. PISA 2015 verilerine göre birinci kuşak göçmen her iki öğrenciden biri, temel okuma, matematik ve fen bilimleri yeterliliklerine bile sahip değil. Özellikle Avusturya, Danimarka, Belçika, Almanya ve İsveç gibi ülkelerde, bu öğrencilerin başarısızlğı dikkat çekiyor.
Bu oran göçmen olmayan çocuklarda dörtte bir.
MUTSUZLAR
Göçmen çocuklar kendilerini okullarına daha az ait hissediyorlar. Yaşam memnuniyetlere düşük ve okul anksiyetesi görülme oranı da daha yüksek.
DİL ‘ANAHTAR’
-Dil akademik başarıda anahtar. Göçmen öğrenciler, geldikleri ülkenin dilini hiç bilmediği ya da yeterli olmadığı için geride yerli olanlara göre oldukça geride kalıyor. Bu öğrencilere, dil eğitimi verilmesi hayati. Bu konuda yerel ve bölgesel otoritelerin, okullara gerekli desteği vermesi gerekiyor. İhtiyaç duyulan fon ve eğitim programları sunulmalı.
ZORBALIK KÖŞE BAŞINDA
Göçmen öğrenciler, genellikle disiplin sorunu yaşanan, yoksul bölgelerde yer alan okullarda kendini buluyor. Burada, yerlilere göre daha fazla zorbalığa maruz kalıyor ya da öğretmenler zaman zaman adil olmayan davranışlar sergileyebiliyor. Bu gibi nedenlerle göçmen öğrenciler arasında devamsızlık ile okulu asma daha yüksek.
ÖĞRETMENLER ÇOKKÜLTÜRLÜ SINIFLAR İÇİN EĞİTİM ALMALI
Öğretmenlerin göçmen çocuklara desteği, onların sınıflara ve topluma uyum sağlamasında anahtar bir role sahip. Eğitimciler, bu öğrencilere daha çok destek vermeli. Öğretmenler ayrıca çok gittikçe daha da çok kültürlü hale gelen sınıflarını nasıl yönetebilecekleri konusunda hizmetiçi eğitimler de almalı.