Güncelleme Tarihi:
Odalar ve Sofalar, Yedi Meşaleciler topluluğunun tüm özelliklerini yansıtır. Şiirin en göze çarpan özelliği tamamen Öz Türkçe kelimelerle yazılmış olmasıdır.
Odalar ve Sofalar Kimin Eseri ve Kim Tarafından Yazılmıştır?
Odalar ve Sofalar kitabı Yedi Meşaleciler topluluğunun temsilcilerinden biri olan Sabri Esat Siyavuşgil tarafından yazılmıştır. Aynı zamanda bir psikolog olan Sabri Esat, eserlerinde sık sık psikolojik çözümleme yapmış, anlatılan karakterlerin değişen ruh hallerini ustaca anlatmıştır.
Sait Faik Abasıyanık'ın birçok hikayesi Fransızcaya tercüme eden yazar, ünlü öykü yazarımızın Avrupa'da da tanınmasını sağlamıştır.
Değirmenimden Mektuplar ve Aktörlük Hakkında Aykırı Düşünceler kitaplarını Türkçeye çeviren yazar deneme ve anlatı türünde de eserler kaleme almıştır.
Odalar ve Sofalar Konusu
Şiirlerden oluşan Odalar ve Sofalar kitabında, gözlemlere, zamanla eşdeğer olarak değişen düşüncelere ve şairin izlenimlerine yer verilmiştir.
Odalar ve Sofalar Özeti
Odalar ve Sofalar eserinde her biri kendi içerisinde konu bütünlüğüne sahip olan şiirlerden oluşur. Şiirlerde yalnızlık, yabancılaşma ve kaygı gibi bireysel konular işlenmiştir. İmge ve sembollerden çok gözlemlerin ön plana çıktığı şiirlerde manzaralar ve mekanlar tasvir edilmiştir.
Odalar ve Sofalar Türü ve Özellikleri
İlk baskısı 1933 yılında yapılan Odalar ve Sofalar, bir şiir kitabıdır. 78 Sayfadan oluşan kitapta hem hece hem de aruz vezniyle yazılmış 33 şiir bulunmaktadır. Kitapta yer alan manzum eserlerin tamamı Yedi Meşalecilerin savundukları şiir anlayışını yansıtır.
Kitaba adını veren Odalar ve Sofalar şiiri sembolik bir şiirdir. Şiir 6 kıta ve 24 dizeden oluşur. Kıtalardaki kafiye düzeni abab şeklindedir.
Odalar ve Sofalar'da şair duygularından çok gözlemlerine yer verir. Zaman ve mekan olgusunun belirsiz olduğu şiirde, bir odadaki panjurlar, süsler ve duvarlar betimlenir. Şair birçok detay vererek odanın tasvirini yapar. Bu da okurun odayı zihinde canlandırmasını kolaylaştırır.
Şiirin ana teması belirsizliktir. Her ne kadar odaya dair birçok bilgi verilse de, şairin duyguları ve düşünceleri net değildir. Şiirin birçok kıtasında geceye dair imgeler kullanılmıştır. Uyku, uyuyamamak ve gölge, bu imgelere örnek olarak gösterilebilir.