Güncelleme Tarihi:
New York’taki Harvard Club’da yapılan sempozyumda, üstün yetenekli çocukların eğitimi, eğitimde teknoloji kullanımındaki son gelişmeler gibi konular ele alındı. Buraya kendi okullarından mezun olan Sağlık Eğitim Vakfı (SEV) müdürleri katılarak, okullarındaki yenilikçi uygulamaları anlattı.
ÖĞRENME YÜRÜYÜŞLERİ İLE GELİŞİM
1984 Üsküdar Amerikan Lisesi mezunu olan ve 2010 yılından itibaren de aynı okula geri dönen Üsküdar Amerikan Lisesi Müdürü FundaCüceloğlu, sempozyumda yaptığı konuşmada, okulda uygulanan ‘Öğrenme Yürüyüşleri’ metodunu şöyle anlattı:
“Öğrenme yürüyüşleri, öğretmenlerin sınıfları ziyaret ederek, okul hedeflerine paralel öğrenci davranışlarını ve becerilerini gözlemledikleri bir sistem. Öğrenciler, bu metodla yönergeleri takip etme, etkin dinleme, duruma uygun dili kullanabilme, organize çalışabilme, grupla çalışabilme, analitik sorular sorabilme, bilgiyi toplama ve kullanma becerilerini geliştiriyor. Bu çerçevede ‘En İyi Mühendislik Yarışması’, ‘Nanoteknoloji Dersi’ ve ‘Motion Capture Stüdyosu’ gibi çalışmalar yapıyoruz.”
YER BAZLI EĞİTİM
1987’de Özel İzmir Amerikan Koleji’nden mezun olup, 1993’ten itibaren bu okulda öğretmenlik ve müdür yardımcılığı görevinde bulunan, 2014’ten itibaren okul müdürlüğü yapan Didem Erpulat, okulda uyguladıkları ‘Yer Bazlı Eğitim’ metodunu şu şekilde anlattı: “Öğrenciler, yıl boyunca birçok akademik gezi yapıyor. Çocuklar, yerel çevreleri ile güçlü bir bağ kurup, takım çalışmasını öğreniyorve hayat boyu unutamayacakları tecrübeler ediniyorlar. Bu uygulama ile elde ettikleri beceri ve birikimleri onların akademik başarılarına katkıda gözle görülüp, ölçülebiliyor. Öğrenciler gezi boyunca aktif bir şekilde uygulamaya katılıyor.”
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
1987’de Tarsus Amerikan Koleji’nden mezun olan, 1994’ten beri bu okulda çalışmalarını yürüten ve iki yıl önce müdür olan Günseli Yüksel, okuldaki ‘İşbirlikçi Öğrenme Metod’unu şöyle anlattı:
“Öğrenci, grup çalışmasının değerini tecrübe etmenin yanı sıra başkaları ile birlikte çalışarak problem çözme ve ortak amaca ulaşmanın anlamını öğrenir. Aynı zamanda gözlem yaparak da öğrenmeyi deneyen öğrenci, akran desteği ve onayını da hissederek öğrenmeyi keyifli bir süreç olarak yaşar. Öğrenciler derslerde grup çalışmaları yaparak, ders dışında ise farklı projelerde yer alarak işbirlikçi öğrenme metodlarını uyguluyor. Tüm öğrenciler düzenli ve aktif olarak toplum hizmetleri projelerinde de yer alıyor. Suriyeli çocuklara Türkçe dersi verilmesi projesi de bunlardan biri.”
11. sınıfta okuyan bir öğrencinin girişimiyle başlayan projede geçen yıl 10 Suriyeli çocuğa okuma-yazma ve Türkçe konuşma öğretildi. Öğrenciler bu yıl da sosyal sorumluluk projelerini sürdürüyor ve Suriyeli öğrencilerle buluşmaya devam ediyorlar.