MEB Öğretmen Yetiştirme Müdürü’nden öğretmenlere: Müfredatı sorgulamadan uygulamayın

Güncelleme Tarihi:

MEB Öğretmen Yetiştirme Müdürü’nden öğretmenlere: Müfredatı sorgulamadan uygulamayın
Oluşturulma Tarihi: Ocak 30, 2017 14:54

Öğretmenlere akademisyenler tarafından uygulamalı eğitimlerin verilmesini içeren programın açılışında konuşan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aktekin “İstediğiniz kadar eğitim reformu yapın, müfredat değiştirin, kağıt üzerinde güzel düzenlemeler yapın, bunların sınıfa yansımasını öğretmenin niteliği belirliyor. Öğretmen arkadaşlarımızın önlerine gelen müfredatı veya ders kitabını hiç sorgulamadan, eleştirmeden, incelemeden kağıt üstünde olduğu gibi aynen bire bir alıp uygulamasını istemiyoruz. Bu müfredatın veya ders kitabının öncelikli olarak yorumlayıcısı olmanızı istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) imzaladığı protokol kapsamında ‘5’inci Uygulamalı Bilim Eğitim Kursu’ İstanbul  Üniversitesi’nde başladı. Marmara Bölgesi’ndeki 11 farklı ilden 180 öğretmene uygulamalı eğitim verilmesini içeren kursun açılışına katılan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aktekin ve TÜBA Başkanı Prof. Ahmet Cevat Acar eğitimle ilgili önemli değerlendirmelerde bulundu. Toplantıda konuşan Semih Aktekin öğretmen eğitimlerine değinerek özetle şöyle dedi:
“İstediğiniz kadar eğitim reformu yapın, müfredat değiştirin, kağıt üzerinde güzel düzenlemeler yapın, bunların sınıfa yansımasını öğretmen niteliği belirliyor. Eğer öğretmenler herhangi bir değişim çabasını benimsememişse, içselleştirmemişse, ona katkı sunacak donanımı yoksa hiçbir eğitim girişiminin başarılı olması mümkün değil. Bakanlığımız bu bilinçle hareket ederek, özellikle öğretmen niteliğini artırmaya dönük çeşitli faaliyetler yürütüyor. Bunlarda ana paydaşımız eğitim fakülteleri. Bunun dışında da TÜBİTAK ve TÜBA ile birtakım kuruluşlarla bu faaliyetleri zenginleştirmeye çalışıyoruz. Bakanlığımız bu yıl müfredatı değiştirmek için askıya çıktı, bunu daha önce de yaptık. Bu programların sınıfa yansıması süreç içerisinde bazen sıkıntıya uğruyor, bunun sebepleri üzerinde düşünülmesi gerekiyor. ‘Öğretmenlik profesyonel bir meslek, sıradan bir memuriyet değil’ anlayışı hakim.

Haberin Devamı

KAĞIT ÜZERİNDE UYGULAMAYIN

Öğretmen arkadaşlarımızın önlerine gelen müfredatı veya ders kitabını hiç sorgulamaladan, eleştirmeden, incelemeden kağıt üstünde olduğu gibi aynen bire bir alıp uygulamasını istemiyoruz. Bu müfredatın veya ders kitabının öncelikli olarak yorumlayıcısı olmanızı istiyoruz. Önünüze gelen müfredatın, kitabın sınıf ve öğrenci özelliklerine uyup uymadığının kontrolünü siz yapacaksınız. Kendi sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarınıza göre dönüştürerek kullanacaksınız. Sizlerden bunu bekliyoruz. Daha önceki, 2004’te olan müfredat değişiminde, eksik olan, uygulamaya geçiremediğimiz husus buydu.”

Haberin Devamı

BİLİM VE EĞİTİMDE GERİDE KALDIK

Etkinlikte konuşan TÜBA Başkanı Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar ise eğitim ve bilim alanında Türkiye’nin geride kaldığını şu sözlerle anlattı:
“Bugün kalkınmanın temel dinamiği bilgiyi üretmenize, yaymanıza, bir şekilde kullanıma sokmanıza bağlı. Bilgi çağı denilen bu çağda bilim ve eğitim, kalkınmanın dinamosu konumunda. Bu bakımdan diğer alanlar arasında bilim ve eğitim belki de en başta gelen öncelikli konular. Kişisel kanaatimi ifade edeyim, ülkemiz son zamanlarda özellikle bazı alanlarda dünyadaki akran ya da yakın ülkelere kıyasla çok ciddi hamleler, girişimler gösterdiği halde ne yazık ki bilim ve eğitim alanında topyekün bakıldığı zaman istediğimiz performansı gösteremediğimizi kabul etmek durumundayız. Eğitim alanında yatırımlar, kurulan tesisler, açılan üniversiteler, okullar ve benzeri sayısal göstergeler bakımından ciddi atılımlar yapıldı. Ama işin niteliği ve sonuçların etkinliği bakımından bakıldığında kat etmemiz gereken hayli mesafe olduğunu da kabul etmemiz gerekir ki bu eksikliği giderelim. Yoksa hep işin olumlu taraflarına bakarak sorunlarımızı doğru tanımlayamaz, dolayısıyla etkin çözümler bulamayız. Bunu hiçbir zaman aklımızdan çıkarmamız gerekiyor. Şu an da Milli Eğitim Bakanlığı belki de silahlı kuvvetlerle yarışır hale gelmiştir, kadro olarak Türkiye’nin en büyük kuruluşu. Ancak hepimiz de biliyoruz ki Milli Eğitim’in gerek müfredat gerek öğretmenler gerekse diğer fiziksel ve teknik olanaklar açısından geliştirilecek birçok yönü de var. Elbette müfredat tek başına mesele değil, asıl etkinliği sağlayan öğretmen, hoca. Müfredatın önemini de unutmamamız gerekir. Türkiye’nin aslında daha işler, etkili hem öğrencilerin hem hocalarımızın daha zevkle eğitim sürecinde aktör olarak yer almasını sağlayacak bir erişime ihtiyaç duyduğu ortada. Bu konuda maalesef geç kaldığımızı da görmek durumundayız.”

Haberin Devamı

AKADEMİSYENLERDEN ÖĞRETMENLERE UYGULAMALI EĞİTİM

Temel bilimler alanındaki öğretmenlere yönelik yapılan etkinliğe Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Marmara Bölgesi’ndeki 11 ilden seçilen 180 öğretmen katılıyor. Sorgulamaya dayalı öğrenme ve temel bilim eğitiminin etkinleştirilmesine katkı sağlamayı amaçlayan kurs, 30 Ocak-3 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Kurs programında ‘fizik öğretim programı ve bilim eğitimi ilişkisi, yenilenen ortaöğretim fizik öğretim programının getirdiği yenilikler, biyolojide doğru bilinen yanlışlar, sorgulamaya dayalı laboratuvar uygulamaları, matematikte problem çözme stratejileri’ gibi başlıklar altında eğitimler verilecek. Program öğretmenlerin öğretme sürecinde öğrenciyle fizik, kimya, matematik, biyoloji, fen bilgisi ve tarih alanlarında çok daha etkin bir iletişim kurma ve kanıta dayalı öğretim becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor. TÜBA Bilim Eğitimi Çalışma Grubu Üyeleri, TÜBA üyeleri ve Üstün Başarılı Genç Bilim İnsanı Programı (GEBİP) ödül sahiplerinin de yer aldığı, alanında uzman 50 akademisyen tarafından temel bilimler uygulamalı eğitimi verilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!