Güncelleme Tarihi:
Bakan Avcı, bir otelde düzenlenen, Türkiye'de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Kapanış Konferansı'nda, meslek ve teknik eğitimin her zamankinden daha çok önem kazandığını belirtti.
Yerel ve küresel ekonomide rekabetin artmasıyla nitelikli iş gücüne olan ihtiyacın da arttığına işaret eden Avcı, "İş dünyasının gereksinimlerine uygun nitelikli, bilgisi güncel bir işgücü potansiyeli oluşturmamız gerekiyor. Bunu sağlayabilmek için de ulusal kalite güvencesine sahip bir mesleki ve teknik eğitim sistemine ulaşmamız büyük önem taşıyor" diye konuştu.
Bu kapsamında METEK Projesi'nin çok önemli bir ihtiyaca cevap verdiğini belirten Avcı, proje ile mesleki ve teknik eğitimde kalitenin artırılmasına yönelik önemli çalışmalar yapıldığını söyledi.
Bu kapsamda, Kalite Geliştirme Stratejisi ve Eylem Planı hazırlandığını, mesleki ve teknik eğitimde ulusal ve uluslararası kabul gören kriterlere ulaşmak için alınması gereken tedbirlerinin belirlendiğini aktaran Avcı, Öz Değerlendirme Rehberlik Kılavuzu ile Ulusal Kalite Referans ve Rehberlik Kılavuzu hazırlandığını da belirtti.
MEB'de ayrıca Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü bünyesinde Kaliteyi Geliştirme Daire Başkanlığının da tahsis edildiğini anlatan Avcı, ayrıca müfredat geliştirmeye yönelik çalışmalar yürütüldüğünü söyledi.
Projeyle adalet, denizcilik, sağlık ve tarım sektörlerinde yer alan 13 alan ve 14 dalda öğretim programları geliştirildiğini belirten Avcı, bunun mini pilot uygulamasının da 12 ildeki 16 okulda gerçekleştirildiğini anlattı.
Avcı, projenin başarıyla tamamlanmasında emeği geçenleri kutladı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bakan Yardımcısı Halil Etyemez ise nitelikli mesleki teknik eğitim fırsatını sunmanın önemine işaret ederek, mesleki teknik eğitimin kalitesinin artırılarak, işgücü piyasası ile mesleki eğitim arasındaki bağlantıyı güçlendirmek istediklerini söyledi.
YÖK Yönetim Kurulu Üyesi Durmuş Günay, YÖK'ün mesleki yüksek okullarının geliştirilmesi için teorik düzeyde çalışmalar yaptığını aktardı. Günay, meslek yüksek okullarındaki öğrencileri, mezun olduklarında o işin gerektirdiği becerileri kazanabilmiş şekilde eğitmeleri gerektiğini dile getirdi.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Osman Yıldırım da iş dünyası ve öğrencilerin ihtiyaç duyduğu kalitede bir mesleki eğitime ulaşmak için faaliyetler yürüttüklerini söyledi.
21 Mayıs 2012 tarihinde başlayan ve 21 Aralık 2014’te tamamlanacak olan ‘Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi’ (METEK) kapsamında, mesleki ve teknik eğitimde kalitenin geliştirilmesine yönelik önemli faaliyetler gerçekleştirildi.
Mesleki ve teknik eğitimde uygulanabilir, ölçülebilir ve sürdürülebilir bir kalite sistemi oluşturulmasını hedefleyen METEK Projesi; AB ve Türkiye tarafından ortaklaşa finanse edildi.
Proje kapsamında, mesleki ve teknik eğitimde okullar düzeyinde kalite uygulamalarını izlemek, değerlendirmek ve desteklemek, toplumda kalite kültürü konusunda farkındalık oluşturmak, müfredat geliştirmek, eğitici ve yönetici eğitimleri gibi konularda çok sayıda faaliyet gerçekleştirildi.
Proje kapsamında Mesleki ve Teknik Eğitimde Kalite Sistemi geliştirilerek Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı’nın kuruluşuna yönelik destek verildi. Mesleki ve teknik eğitimde kalite geliştirmeyi stratejik düzeyde desteklemek için yol haritası sunan Kalite Stratejisi ve Eylem Planı oluşturuldu.
Ulusal Kalite Sisteminin fonksiyonlarına göre nasıl yaygınlaştırılacağını aşama aşama gösteren ve kalite güvence sisteminin uygulanması sürecinde kurum ve kuruluşlar için rehberlik sağlayacak Öz Değerlendirme Rehberlik Kılavuzu ile Ulusal Kalite Referans ve Rehberlik Kılavuzu ilgili taraflarla yakın işbirliği içerisinde hazırlandı.
Mesleki ve teknik eğitim sisteminde araştırma ve geliştirme faaliyetlerine yönelik 15 büyüme merkezindeki meslek yüksekokullarına ekipman desteği sağlaması ve mesleki eğitimin içeriğini ve kalitesini desteklemek amacıyla açılan hibe programları da METEK Projesi kapsamında yürütülen faaliyetlerdendir.
METEK Projesi faaliyetleri çerçevesinde;
Taslak 91 meslek standardı hazırlandı,
Mezun izleme sisteminde yeni modeller (e-mezun) önerildi,
Müfredat geliştirme çalışmaları 3698 katılımcıyla tamamlandı,
Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı eğitimlerine toplam 2158 kişi katıldı,
Eğitici eğitimleri çerçevesinde 268 kişiye eğitimler verildi,
Kariyer ve tanıtım günleri kapsamında pilot illerde 3029 öğretmen, öğrenci ve sektör temsilcisine ulaşıldı,
‘Sektörle İşbirliği’ seminerlerine özel sektör, öğrenci, okul ve sosyal ortaklardan 3077 kişi iştirak etti,
‘Sosyal Ortaklarla İşbirliği’ konferansları 10 İlde 1059 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi,
Proje kapsamında yaklaşık 19.000 katılımcıya yüz yüze ulaşıldı.