Güncelleme Tarihi:
Öğrenciler yeni programla, bilgisayarındaki bir virüsü temizleme, tanık olduğu bir olay hakkında haber metni yazma, toplumsal duyarlılığı harekete geçirmek için medya araçlarını kullanma teknikleri gibi konularda beceri geliştirecek.
2014-2015 öğretim yılından itibaren uygulanacak medya okuryazarlığı öğretim programına göre, derslerde, kitap takibi yapılmayacak. Bunun yerine kısa sürede ve hızlı bir şekilde uyarlama yapmayı sağlayacak öğretim materyalleri kullanılacak.
Yenilenen programa göre, medya okuryazarlığı dersine yönelik toplumsal beklentiyi karşılamak için RTÜK ve MEB yeni çalışmalar yapıyor. Bu kapsamda medya kültürü edinmede öğrenciler, öğretmenler, medya çalışanları ve diğer yetişkinleri sürece katmak için RTÜK tarafından www.medyaokuryazarligi.org.tr adresi hizmete sunuldu.
Daha somut ve pratik beceriler geliştirilecek
Gelecek yıldan itibaren seçmeli olarak okutulacak yenilenen medya okuryazarlığı dersi öğretim programının yapısında beceri temelli yaklaşım esas alınacak. Çocuklar bu derslerde, bilgiye erişim, çözümleme, değerlendirme ve üretim becerilerini geliştirecek.
Yenilenen programla, medya iletilerine yönelik farkındalık düzeyi yüksek, medyadaki olay, olgu ve içeriklere eleştirel yaklaşan, sorumlu ve etik davranan bir medya okuryazar bireyi yetiştirmek amaçlanıyor.
Medya okuryazarlığı dersi ile öğrencilerin izledikleri filmleri, dizileri, çizgi filmleri, reklamları, takip ettikleri bilgisayar oyunları ve internet siteleri gibi medya içeriklerinin eleştirilebilir olduğunu fark etmeleri isteniyor. Derslerde öğrencilerden sosyal ağlar, yeni medya ve video oyunları gibi diğer dijital ortamlara ait eleştirel bakış açısı ile çözümlemeler, değerlendirmeler yapmaları istenecek.
Öğrencilerin medya süreçlerini daha yakından görebilmeleri için medya kuruluş temsilcileri sınıfa davet edilecek. Bu kuruluşlara ziyaretler düzenlenecek ve süreci doğrudan izlemelerine imkan sunulacak.
İletişim yeteneği güçlü öğrenciler yetişecek
Yeni öğretim programında öğrenciler, pek çok konuda beceri geliştirecek. Video paylaşım sitelerini kullanarak, bilgisayarına bulaşan virüsü temizleyebilecek. Medyadan etkili biçimde faydalanmanın yanında, kitle iletişim araçlarını kullanırken oluşabilecek risklere karşı korunma becerileri de geliştirilecek.
Ayrıca öğrencilerin izledikleri aynı olayla ilgili haber metni oluşturma becerileri de geliştirilecek. Daha sonra üretilen haberlerdeki benzerlik ve farklılıkları da karşılaştırabilecek. Öğrencilerin aynı haberi ya da bilgiyi farklı medya kaynaklarından okuduklarında veya izlediklerinde sunum ve yorum farklılıklarını çözümlemeleri sağlanacak.
Gençler, satın alacağı bir ürünle ilgili forum sitesinde o ürünü kullanan başka kişilerin görüşünü alabilecek. Yazdığı metinleri web günlüğünde paylaşmayı da öğrenecek.
Dersi alanlar, medya iletilerinde yazıların, seslerin e-görsellerin ikna etme amacıyla nasıl kullanıldığını da kavrayacak. İkna etme tekniklerini göz önüne alarak reklamları da çözümleyebilecek. Medyadaki karakterlerin kullanımını değerlendirebilecek. İkna tekniklerini kullanarak medya iletileri üretebilecek. Oluşturduğu iletileri başta internet olmak üzere medyada paylaşabilecek.
Sigaranın zararları, çevre kirliliği, şiddet gibi güncel konulara yönelik hazırlanan video, afiş, karikatür, sesli hikaye gibi iletileri internette, okul gazetesinde veya okulda sergilenebilecek.