Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) geçen hafta açıkladığı taslak öğretim programında, önemli değişiklikler yer alıyor. Lise İngilizce ve ortaokul matematik taslak ders programında dikkat çeken ayrıntılar özetle şöyle:
LİSE İNGİLİZCE
Öğrencilerin başta konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenirken, gramer geri plana düştü. Öğrencilerin başka ülkelerden insanlarla iletişime geçtiklerinde, İngilizceyi aktif, etkin ve akıcı bir şekilde konuşacak düzeyde olması hedefleniyor. Yeni müfredat daha fazla günlük yaşam ve kullanıma odaklanacak.
Öğrencilerin 9’uncu sınıf sonunda başlangıç, 12’nci sınıf sonunda orta-üst seviyeye getirilmesi planlanıyor. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek temel aktiviteler arasında ‘rol-yapma’, ‘canlandırma’, ‘paragraf okuma’, ‘bilgi tamamlama’, ‘anlamaya yönelik okuma’, ‘karşılıklı konuşma’, ‘sunum’, ‘proje’ gibi çalışmalar da mevcut öğretim programında olduğu gibi korundu.
EN FAZLA DERS 9’DA
9 ve 10’uncu sınıflarda birçok ünitede değişiklik yapılırken, 12’nci sınıf ünitelerindeki en önemli değişiklikse ‘İnsan Hakları (Human Rights)’ ünitesi. Bu kapsamda öğrencilerin ifade, yaşama gibi temel insan hakları terimlerinin İngilizce karşılıklarını öğrenmesi ve bu konuda tartışması bekleniyor. 11’inci sınıf programına da ‘Değerler ve Normlar (Values and Norms)’ ünitesi eklendi. Burada örnek cümleler arasında bulunan, “Kendimi kötü hissettiğimde, dua ederim, bu gerçekten bana yardımcı oluyor” ifadesi dikkat çekti.
Öngörülen İngilizce ders saatlerine göre 9’da 6; 10-11 ve 12’nci sınıfta haftada 4 saat ders verilecek. Böylelikle haftalık ders saatleri lisede mevcut müfredata göre sabit kaldı.
ORTAOKUL MATEMATİK
Öğrencilere kazandırılması öngörülen becerilerde değişikliğe gidildi. Pproblem çözme, iletişim, akıl yürütme, matematiksel modelleme, ilişkilendirme, duyuşsal ve psikomotor beceriler ile bilgi ve iletişim teknolojileri alanlarındaki yeterliliklerin geliştirilmesi hedefleniyor.
Her düzeyde 5 olan ünite sayısı 4’e indirildi. Halen 5’inci sınıflarda 3 ve 5’inci ünitelerde iki bölüm halinde yer alan ‘üçgen’ ve ‘dörtgenler’ konusu, yeni müfredatta sadece 3’üncü ünite kapsamında yer alacak. 6’ncı sınıflarda birinci ünitede yer alan ‘açılar’ konusu, 3’üncü üniteye, 7’lerdeki ‘doğrusal denklemler’ ise 2’den 3’üncü üniteye kaydırıldı. Bazı konular da bir araya getirilerek dönem sonuna kaydırıldı. Ancak bu ders saatlerini etkilemedi. Öğrenciler yıllık 180, haftalık 5 saat ders görmeye devam edecek.