Güncelleme Tarihi:
HDP Ankara Milletvekili Filiz Kerestecioğlu, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un yanıtlaması istemiyle bir önerge verdi. Müfredatta yer verilen eserlerin, bir toplumsal grubu diğerine üstün göstermesinin genç yaştaki bireylerin olumsuz yönde etkilenmesine neden olacağını ifade eden Kerestecioğlu, önergesinde şunları kaydetti:
ÖNYARGILARA NEDEN OLABİLİR
“Hatta kimi grup veya kişilere karşı negatif tutum ve önyargılar geliştirmelerine neden olabilmektedir. Eğitim müfredatının Anayasa ve uluslararası sözleşmeler tarafından güvenceye alınan din ve vicdan hürriyeti, eğitim hakkı ve ayrımcılık yasağı ilkeleri uyarınca hazırlanması büyük önem taşımaktadır. Mevcut Milli Eğitim ders kitapları ve ders müfredatı hazırlanırken tüm toplumsal kesimlere, etnik gruplara, inanç ve kimliklere, toplumsal cinsiyet, kimlik ve yönelimlere karşı yaklaşımı, eşitlik ilkesi yönünden incelenmekte midir?”
KADIN-ERKEK DAĞILIM DENGESİ
Önergeyi yanıtlayan Bakan Ziya Selçuk, taslak ders kitaplarının incelenmek ve değerlendirilmek üzere Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’na sunulduğunu belirtti. Selçuk, şunları kaydetti: “Ders kitapları; Anayasa ve kanunlara aykırı hususları içermez ve temel insan hak ve özgürlüklerini destekleyen ve her türlü ayrımcılığı reddeden bir yaklaşım sunar. Taslak ders kitaplarının incelenmesinde, değerlendirmeye esas olacak kriterlerde de konunun hassasiyetine binaen; ‘Konuların işlenişinde veya örneklerde, insanların betimlenmesi ve olayların sunulmasında, toplumsal eşitlik ilkesi gözetilmelidir. İçeriğin düzenlenmesinde bütün insanların eşit ve özgür olduğu ilkesi esas alınmalıdır. Verilen örneklerde ve kullanılan karakterlerde kadın ve erkek dağılımı açısından makul bir denge gözetilmelidir. Kadın erkek temsilinde isnat, önyargı, kalıp yargı vb bulunmamalıdır. İçerikteki unsurlarda toplumun değer yargıları, giyim ve hayat tarzı gerçekliğe uygun olarak yansıtılmalıdır. İçerikte çoğulculuk ilkesi gözetilmelidir’ açıklamalarına yer verilmiştir.”