Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) ilkini düzenleyeceği zirvede, ‘geleceğin teknolojik sınıfları’, ‘oyun tabanlı öğrenme’, ‘eğitsel oyun’, ‘eğitimde mobil öğrenme’, ‘e-içerik’, ‘üç boyutlu teknolojiler’, ‘genç yazılımcılar’, ‘sosyal medya ve bloglar’ konularının aralarında bulunduğu yeni nesil eğitim teknolojileri görücüye çıkacak.
MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürü Dinçer Ateş, FATİH Projesi'nin dünyadaki "en büyük eğitim teknolojileri hareketi" olduğunu belirtti. FATİH Projesi'nin, ‘Bilgi Toplumu Strateji Belgesi’ doğrultusunda, öğrencilerin bölgesel farklılık yaşamadan, yaşıtlarıyla eşit şartlarda modern teknolojili eğitim ortamı sunduğunu söyleyen Ateş, öğretmenlere de modern sınıflarda, bilgi teknolojilerini kullanarak kendine güvenen, ilgi alanları ve kabiliyetleri doğrultusunda desteklenen bir gençlik yetiştirme fırsatı verdiğini anlattı.
Eğitimde FATİH Projesi ile okullarda 800 bin uçla internet altyapısının kurulduğunu, 400 bin etkileşimli tahta, 42 bin yazıcı ve 1 milyon 438 bin tablet bilgisayar dağıtımının tamamlandığını bildiren Ateş, proje kapsamında 400 bin öğretmenin de eğitim aldığını belirtti.
Donanımların, öğretmen ve öğrencilerin etkin biçimde kullanımı için Eğitim Bilişim Ağı'nın (EBA) oluşturulduğunu anlatan Ateş, portalın, ders ve sınıf seviyelerine uygun zaman, yer ve araçlardan bağımsız erişim sağlanabilen güvenli içeriklerle zenginleştirildiğini söyledi.
Yazılımdan donanıma yeni teknolojiler
YEĞİTEK olarak 5 Aralık 2015'te FATİH Projesi'ne katkı sağlamak ve proje çerçevesinde oluşan ekosistemi daha etkin kullanmak amacıyla, ‘Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nin düzenleneceğini bildiren Ateş, zirvenin ana konuları arasında ‘geleceğin teknolojik sınıfları’, ‘oyun tabanlı öğrenme, eğitsel oyun’, ‘eğitimde mobil öğrenme’, ‘e-içerik’, ‘üç boyutlu teknolojiler’, ‘genç yazılımcılar’, ‘sosyal medya ve bloglar’, ‘eğitimde bilinçli ve güvenli internet kullanımı’, ‘eğitimde etkin etkileşimli tahta kullanımı’, ‘eğitimde engelsiz bilişim’, ‘öğrenci merkezli eğitimde teknoloji destekli başarılı uygulamalar’ bulunduğunu belirtti.
Daha önce eğitim teknolojileri üzerine başka ülkelerde bu tip çalışmalar yapıldığını anlatan Ateş, dünyanın en büyük eğitim teknolojileri projesi olma niteliği taşıyan FATİH Projesi'nin oluşturduğu etkinin verdiği motivasyonla zirveyi Türkiye'de yapmaya karar verdiklerini söyledi.
Ateş, "FATİH Projesi hinterlandında oluşan adacıklar, ciddi bir ekosistem oluşturdu. Projeyi uzaktan seyreden birçok uluslararası şirket de artık yoğun şekilde FATİH Projesi ile ilgilenmeye başladı. Projenin, başarılı olması bunun en önemli etkeni" dedi.
Uluslararası firmalardan zirveye yoğun ilgi
Zirveye pek çok uluslararası firmanın da ilgi gösterdiğini bildiren Ateş, bu yıl ilki düzenlenecek zirvenin gelenekselleşmesini planladıklarını söyledi. Öğretmenlerin, akademisyenlerin, uzmanların, öğrencilerin, eğitim teknologlarının ve teknoloji sağlayıcılarının toplam 70 bildiri ve sunum yapacağını anlatan Ateş, "fatihprojesietz.meb.gov.tr" alan adıyla bir web sayfasının da faaliyete geçirildiğini bildirdi. Ateş, zirve için gönderilen 306 bildirinin Bilim Kurulu üyeleri tarafından değerlendirildiğini anlattı.
Zirveye bine yakın katılımcının, 20 farklı özel sektör ve birçok üniversite temsilcisinin iştirak etmesini beklediklerini ifade eden Ateş, özellikle öğretmenlerin çalışmaları ve bildirilerini önemsediklerini vurguladı.
Dinçer Ateş, Türkiye'de eğitim teknolojileri alanında çok değerli bir birikimin bulunduğunun altını çizerek, "Hedefimiz, Türkiye'yi eğitim teknolojilerinin merkezi haline getirmek" dedi.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın açılışını yapması planlanan zirvede, Google Eğitim Direktörü Bram Bout, Khan Akademi Türkiye Direktörü Alp Köksal, Intel Global Eğitim Uzmanı Dr. Sabine Huber de birer konuşma yapacak.