Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerince yurt genelinde yapılacak olan MEB il içi ve iller arası yer değiştirme işlemleri, Ocak ayının ilk haftası başvuruya açılmıştı. Başvuru dönemini kaçıran öğretmenler için yeniden erişime açılan başvurular MEBBİS sistemi üzerinden yapılabilecek. Peki il içi ve iller arası yer değiştirme işlemi ne zaman sonuçlanacak? Atamalar ne zaman gerçekleşecek? İşte öğretmenlerin merak ettiği detaylı bilgiler
İl içi ve iller arası yer değiştirme başvurusu, Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü tarafından faaliyete geçirilecektir. Başvuru sürecini aşağıdaki linke tıklayarak resmi sayfadan anlık takip edebilirsiniz
İL İÇİ VE İLLER ARASI YER DEĞİŞTİRME İŞLEMİ İÇİN TIKLAYINIZ
BAŞVURU HAKKINDA DETAYLI BİLGİ ALMAK İÇİN TIKLAYINIZ
İL İÇİ VE İLLER ARASI YER DEĞİŞTİRME İŞLEMİNE KİMLER BAŞVURABİLİR?
1. 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37’nci maddesinin dokuzuncu fıkrası kapsamındaki eğitim kurumları hariç olmak üzere, alanlar itibarıyla norm kadro açığı bulunan eğitim kurumlarının tamamı, Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet adresinde ilan edilerek öğretmenlerin tercihlerine açılacak ve yer değiştirmeler bilgisayar ortamında hizmet puanı üstünlüğü esasına göre yapılacaktır.
2. Öğretmenlerin hizmet puanının hesabında başvuruların son günü; hizmet süresinin hesabında ise 31 Mart 2017 tarihi esas alınacaktır.
3. Sağlık durumu veya can güvenliği mazereti ile engellilik durumuna veya diğer nedenlere bağlı olarak yer değiştirme başvurusunda bulunan ve başvurusu uygun görülen öğretmenlerin talebi halinde, eşleri de yer değiştirme başvurusunda bulunabilecektir.
4. Başvurular, http://mebbis.meb.gov.tr veya http://ikgm.meb.gov.tr adreslerindeki MEBBİS Mazeret Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Başvuru Formu doldurularak yapılacak ve belgeler eğitim kurumu müdürlüğüne teslim edilecektir. Başvuru formu eğitim kurumu müdürlüğünce onaylanacak ve bir örneği öğretmene verilecektir.
5. Öğretmenler, başvuru formunun gerçeğe uygun şekilde doldurulmasından sorumludur. Başvurular onaylanmadan önce eğitim kurumu yöneticiliklerinden belgeye dayalı bilgi düzeltme talebinde bulunulabilecektir. Başvuru süresi içinde bilgi düzeltme talebinde bulunanlardan onay aşamasındaki başvuruları reddedilerek, onaylanmış başvurular ise iptal edilerek öğretmenlerin yeniden başvuru yapmaları sağlanacaktır.
6. Öğretmenler, başvuru süresi içinde, görevli olduğu eğitim kurumuna ya da kadrosunun bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne dilekçe vermek suretiyle yer değiştirme başvurusundan vazgeçebilecektir. Bu durumda öğretmenlerin başvuruları elektronik ortamda da iptal edilecektir.
7. Öğretmenlerin şahsen başvuru yapmaları esas olmakla birlikte, görevli oldukları il/ilçe dışında bulunan öğretmenler, ibraz edilecek belgeleri e-posta, telefon, faks gibi uygun iletişim araçlarıyla kadrolarının bulunduğu eğitim kurumu müdürlüğüne süresi içinde ulaştırarak başvurularının onaylanmasını isteyebilecektir. Yöneticiler bu başvuruları süresi içinde elektronik ortamda onaylayarak formun çıktısını göreve başladıklarında öğretmenlere imzalattıracaktır.
8. Müstakil müdürlüğü bulunmayan eğitim kurumlarında görevli öğretmenler ile kadroları il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinde bulunan öğretmenler, başvurularını kadrolarının bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine yapacaktır.
9. Yurt dışında görevlendirilenler ile aylıksız izinli olan öğretmenlerden yurt dışı görev sürelerinin veya izinlerinin 6 Şubat 2017 tarihine kadar sona ereceğini belgelendirenler, diğer şartları da taşımaları kaydıyla yer değiştirme başvurusunda bulunabilecektir. Bu kapsamda yer değişikliği yapılanlardan en geç 10 Şubat 2017 tarihine kadar görevine başlamayanların atamaları iptal edilecektir.
10. Başvurular iki aşamada alınacak; birinci aşamada sırasıyla eğitim kurumu, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerince onaylanacaktır. İkinci aşamada ise eğitim kurumu tercihleri alınacak ve eğitim kurumu müdürlüklerince elektronik ortamda onaylanacaktır.
11. Elektronik Başvuru Formu dışında bir belgeyle veya posta yoluyla yapılan başvurular; gerekli şartları taşımayan başvurular; gerçeğe aykırı bilgi ve belgeyle ya da istenilen bilgiler uygun biçimde işaretlenmeden yapılan başvurular ile Elektronik Başvuru Formu çıktısı imzalanmadan ve onaylanmadan yapılan başvurular geçersiz sayılacak; geçersiz başvurulara dayalı yer değiştirmeler iptal edilecektir.
12. Yer değiştirme sürecinde yapılan işlemlerle ilgili olarak gerçeğe aykırı beyanda bulunan öğretmenler ile gerekli kontrolleri yapmadan bu başvuruları onaylayan sorumlular hakkında yasal işlem yapılacaktır.
13. Yer değiştirme sürecinde ihtiyaç duyulan açıklamalar Bakanlığın http://ikgm.meb.gov.tr internet
adresinden ayrıca duyurulacaktır.
14. Öğretmenlerden aday olarak görev yapmakta iken herhangi bir nedenle görev yerleri değiştirilenler, en geç 28 Şubat 2017 tarihinde atandıkları yerlerde görevlerine başlayarak adaylıklarının kaldırılmasına esas sınava yeni görev yerlerinde katılacaktır.
TERCİH, ATAMA VE İLİŞİK KESME TARİHLERİ
Birinci Aşama Başvuruların Kabul Edilmesi ve Onay Süreci : 4 -10 OCAK 2017
İkinci Aşama Tercihlerin Yapılması ve Onay Süreci : 13-18 OCAK 2017
Atamalar : 20 OCAK 2017
Tebligat ve İlişik Kesme İşlemleri : 23 OCAK 2017’den itibaren