Güncelleme Tarihi:
Tekin, üniversiteye girişte TEOG modeli üzerinde çalıştıklarını söyleyerek, ”TEOG ikinci yılında. Bununla ilgili alan araştırması yaptık, memnuniyeti ölçtük. TEOG ile birlikte okullar, öğretmenler, ders kitapları ve müfredat daha değerli hale geldi. Velilerin de yüzde 90’ı memnun. Fatih Projesi kapsamında ölçme değerlendirmeyi elektronik ortamda yapmanın pilot çalışmasını yapıyoruz. Deneme amaçlı uygulamalar. Tedbirler alıyoruz. TEOG modelinin üniversiteye girişte de uygulanabileceğini düşünüyoruz. YÖK’e öneriyi yaptık.” dedi.
Özellikle 5’inci sınfta yabancı dil ağırlıklı bir müfredat uygulamak istediklerini açıklayan Tekin, özetle şunları söyledi:
Yabancı dil ağırlıklı sınıf pilot olarak uygulanacak
Sayın Bakanımızın göreve başladığı tarihten itibaren her uygulamayı tartışarak yürütüyoruz. Bu konudaki tartışma da buradan ortaya çıktı. Biz 5’inci sınıf öğrencilerimizin yaş itibariyle dil öğrenmek için en uygun dönem olduğu sonucuna ulaştık. Türkiye’de ortalama bir öğrencimiz yabancı dil dersi alıyor ama mezun ettiğimiz çocukların yeterince dil öğrenmediğini kabul ediyoruz.
5’inci sınıf müfredatında daha iyi bir dil öğretebilir miyiz diye bir şey oluşturduk. Bu çalışmalar sonunda pilot olarak uygulama yapılabilir. Gerekli çalışma sonuçlanmadı. Altyapı oluşturuyoruz. Bu tartışmalar sonrası neler olacağı netleşecek. Dil ağırlıklı bir süreç olsun istiyoruz. Müfredatın nasıl şekilleneceği bu çalıştaylara göre belli bir sonuca ulaşacak. Pilot uygulama başarılı olursa Türkiye geneline yaymayı düşünüyoruz.
Öğretmene performans kriteri
Şimdiye kadar devam eden düzenlemede hangi koşullarda öğretmenliğe atama yapılacağı net değildi. Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nde bunu somutlaştırmaya çalıştık. Performanslar ölçülecek, hizmetiçi eğitim ve mülakat sınavına girmeye hak kazanacak. Öğretmen adayı uyum sağlayamamış olabilir, performans kriterlerini aşamamış olabilir. “Öğretmenler meslekten çıkarılıyor” diyorlar, bu manipülasyondur. Yönetmelik çok açık. Aday öğretmenlere hizmetiçi eğitim verilecek, daha sonra mülakat yapılacak, sınav ve ardından atama olacak.
Kademeli rotasyon
2014 yılında ilk defa öğretmen ataması için 202 bin aday başvurmuş, bunların 50 bini atandı. Atama ve yer değiştirme ile başvuranların sayısı 505 bin öğretmen. Bunlar bulundukları okullardan daha iyi okullarda çalışmak için başvuruyor. 505 bin öğretmenin daha iyi koşullarda, okullarda eğitim vermesini sağlamak için rotasyon yapıldı. 8 yıllık öğretmenleri mağdur etmek için bu çalışmayı yapmadık. Öğretmenlerin yarısından fazlası 40 yaşın altında. Bu düzenleme olmazsa öğretmenlerin bazıları daha az nitelikli okullarda çalışacaklardı. Bu da öğretmenler arasında ciddi adaletsiz yaratıyordu. Yani bazıları iyi okullarda görev yapacak, bazıları ulaşım, coğrafi gelişim düzeyi açından zor durumda olan yerlerde çalışacaktı. Bu öğretmenlerin iyi okullarda çalışmaları için bu düzenleme yapıldı. Bunu yaparak mağduriyet değil, memnuniyet yaratmaya çalışıyoruz. 46 bin öğretmenin meslekle ilişkisi kesilmiyor.
2148 dershane dönüşüm için başvurdu
Temel liseler üniversite hazırlık lisesi değil. Bunlar sadece üniversite sınavlarına hazırlanan 12’nci sınıflara değil, diğer sınıf düzeylerinde de öğrenci kabul ediyor. 2 bin 148 dershane dönüşüm için başvurdu. Bunların önemli kısmının dönüşümü kabul edildi. Aileler temel lise için onay almış okullara kayıt yapsın.