MEB Müsteşarı Tekin: Artık okulları fabrika gibi gören mantık yok

Güncelleme Tarihi:

MEB Müsteşarı Tekin: Artık okulları fabrika gibi gören mantık yok
Oluşturulma Tarihi: Haziran 22, 2018 11:45

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün hayata geçirdiği İstanbul Öğretmen Akademileri’nin son dersini, İstanbul Üniversitesi’nde MEB Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin verdi. Tekin, “Bizler öğretmen olarak, kendimizi öğrencilere bilgi satan bireyler olarak görmemeliyiz. Artık çocukları okulda iyi vatandaş yetiştirmek üzere kurgulayan bir devlet felsefesi yok, devlete köle olarak yetiştiren, fabrika gibi gören bir mantık yok” dedi.

Haberin Devamı

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün hayata geçirdiği İstanbul Öğretmen Akademileri ve Öğretmen Atölyeleri’nin 2017-2018 eğitim yılının ikinci dönem kapanış programı 21 Haziran’da İstanbul Üniversitesi’nde yapıldı. Akademinin son dersini Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin verdi. Müsteşar Tekin burada yaptığı konuşmada, “Bizler öğretmen olarak kendimizi öğrencilere bilgi satan bireyler olarak görmemeliyiz” dedi. Çağdaş dünyanın eğitimcilerden beklediği üç temel ilke olduğunu belirten Tekin, özetle şunları söyledi:

ÖĞRETMENLER KENDİLERİNİ BİLGİ SATAN BİREY OLARAK GÖRMEMELİ
“Günümüz eğitim anlayışı okullara ve öğretmenlere, genç nesilleri hayata hazırlama, özgür ve esnek düşünebilme becerileriyle donatma yükümlülüğü getirmiştir. Biz de bu değişikliği görüp ona göre davranmalıyız. Yapmak istediğimiz şeyleri bu felsefi temel etrafında şekillendirmeliyiz. Artık çocukları okulda iyi vatandaş yetiştirmek üzere kurgulayan bir devlet felsefesi yok, devlete köle olarak yetiştiren, fabrika gibi gören bir mantık yok. Yeni dönemde eğitim felsefesi bunun üzerine inşa edilmeli. Öğretmenliği bir pragmatik gelir kaynağı olarak gören insanlar bizim tanımladığımız bu işlevi yerine getirecek eğiticiler değiller. Dava adamı kavramını ideolojik bir tanımlama olarak değil, öğretmeyi bir dava olarak görenleri kastediyoruz. Bütün arkadaşlarımızın birer dava adamı olarak yanımızda olmasını istiyoruz. Bizler öğretmen olarak, kendimizi öğrencilere bilgi satan bireyler olarak görmemeliyiz. Kendimizi erdem ve bilgelik etrafında tanımlamalıyız. Öğretmen akademileri gibi şeyleri dava bilinciyle ve bilge misyonuyla hareket eden öğretmenler yetiştirmek için yapıyoruz.

Haberin Devamı

ÇAĞDAŞ DÜNYANIN EĞİTİMCİLERDEN BEKLEDİĞİ ÜÇ İLKE VAR
Çağdaş dünyanın eğitimden ve eğitimcilerden uymasını beklediği üç temel ilke var. Birincisi, insanlar doğaları gereği birbirinden farklıdır, bunu kabul etmek durumundayız. Farklı insanları tek renge boyamanın hiçbir anlamı yoktur. Farklılıkları kabul edip, farklılıklar üzerinde başka şeyler inşa etmek gerekiyor. İkincisi, mesleki hayatınız boyunca en çok ihtiyaç duyduğumuz şey, öğrencilerin üzerinde oluşturacağımız meraktır. Eğer merak duygusunu kaybettirirseniz, emeğinizin hiçbir karşılığı olmayacak. Üçüncüsü, karşımızdaki bizden medet uman kitlenin yaratıcılıklarını asla köreltmemeliyiz.”

Haberin Devamı

16 HAFTALIK EĞİTİM SÜRECİ TAMAMLANDI
2017-2018 eğitim öğretim döneminde ‘Edebiyat, Sanat, Lisan, Müzik, Bilim, Aktör Öğretmen’den oluşan altı akademi ve ‘Türk-İslam Düşüncesi ve Bilimi, Bilim Olimpiyatları, Sosyal Bilimler’den oluşan üç enstitü 16 haftalık eğitim sürecini tamamladı. İkinci dönemde akademilere ‘Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Akademisi’, enstitülere ise ‘Teknoloji Enstitüsü’ eklendi. İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Kültür ve Turizm Müdürlüğü, İBB Gençlik ve Spor Müdürlüğü’yle yaptığı işbirliği neticesinde 2 bin 300 öğretmeni, akademisyenler ve sanatçılarla buluşturdu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!