Güncelleme Tarihi:
Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme konusunda farkındalığı arttırmayı hedefleyen ‘Avrupa Yetişkin Öğrenme Gündemi Uygulamaları İçin Ulusal Koordinatörler’ projesi basın mensuplarına tanıtıldı. Toplantıya Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Doç. Dr. Mustafa Hilmi Çolakoğlu, Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Şaban Cengiz, yetişkin eğitimi konusunda faaliyet gösteren kurumlar ve gazeteciler katıldı. Açılış konuşmasını yapan projenin yöneticisi Uğur Karaman, proje hakkında bilgi verdi. “Toplumda yaşam boyu öğrenmeyi arttırmak bakımından bir proje gerçekleştirdik” diyen Karaman, şöyle devam etti:
“14 BİN KİŞİYE ULAŞTIK”
“Projemizin ana amacı, yetişkinlerin hayat boyu öğrenmeye katılım oranlarını arttırmak, toplumda hayat boyu öğrenme kültürünün farkındalığını oluşturmak ve yetişkinler için daha esnek bir yol olan uzaktan öğrenme fırsatlarına eriştirmek. Projemizin ana çerçevesi bu şekilde ilerliyor. Biz bundan hareketle 81 ilde ‘Dijital Öğrenme ve Öğrenme Fırsatlarına Erişim’ konulu birer günlük seminerler gerçekleştirdik. Bu etkinlikte de yaklaşık 14 bin kişiye ulaşmış olduk.”
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Doç. Dr. Mustafa Hilmi Çolakoğlu, proje ile ilgili yaptığı konuşmada şunları söyledi:
“Toplantımızın temel amacı yetişkin öğrenme faaliyetlerine katkılar sunabilmek. Biz ekonomiye katkısı olmayan kişilere eğitim verip ekonomiye kazandırmak istiyoruz. Çok kısa süre içerisinde yetişkin eğitimini ikiye katlamayı düşünüyoruz. Bu konuda birkaç bakanlıkla birlikte çalışıyoruz. Bunlardan biri Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. Tarım Bakanlığı ile çalışmalarımıza da ivme kazandırdı arkadaşlar. Bu konuda iki bakanlığın, üç bakanlığın birlikte çalışacağı protokoller var. STK’larla ortak çalışmalarımız var.”
UYGUN ORTAM BULUNCA BAŞARI SAĞLIYORUZ
Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Şaban Cengiz ise, “Örnekleri çoğaltmak mümkün. Yetişkin eğitimi ile ilgili örneklemeler yapmaya çalışıyoruz. İnsanımız başarılı, başarısız değil. Dünyanın değişik yerlerinde insanlarımız var, uygun ortamı bulduğunda başarı sağlıyorlar. Biz uygun bir ortam sağladığımızda burada da o başarıları sağlayacaklar. Onun için bizim yapacaklarımız var. Yaptıklarımız var. Bu konudaki örneklerimiz de çok” diye konuştu.
35 ÜLKE EPALE ÜYESİ
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü EPALE Ulusal Temsilcisi Ahmet Topçu yaptığı konuşmada, 35 ülkenin yetişkin eğitimi için çalışan kurum ve kuruluşların toplandığı platform olan EPALE’yi tanıttı. Topçu, şunları söyledi:
“EPALE, tüm yetişkinleri bir platformda buluşturmayı hedefliyor. Avrupa Komisyonu’nca desteklenen, iyi eğitimlerin paylaşıldığı, çok dilli online bir topluluk. EPALE’nin hedef kitlesi yetişkin öğrenim odaklı kurum ve kuruluşlar. Akademisyenler, öğretmen ve eğiticiler, yetişkin eğitimi veren federasyonlar ve gazeteciler. 35 üye ülke yer alıyor. Şu an 24 dilde, Türkçe’nin de eklenmesiyle 25 dilde olacak. Danimarka, Fransa, Almanya gibi ülkeler bu alanda ne yapıyor. Bunları bu paltformda paylaşacaklar. Bunları belgelerle görme şansımız olacak. Yetişkin eğitimleri sözlüğümüzü de oluşturacağız.”
“74 BİN KİŞİYE YURTDIŞI EĞİTİM SAĞLADIK”
Ulusal Ajans Yetişkin Eğitimi Koordinatörü Muhammad Akif Kılıç da, Erasmus+ programı hakkında bilgi verdi. Kılıç, “’Erasmus +’nın genel hedefleri eğitim, gençlik ve spor alanında; iş piyasalarının ve rekabetçi bir ekonominin ihtiyaçlarına cevap verecek projeleri desteklemek. Beşeri ve sosyal sermayenin gelişimine katkı sağlamak. Hedef kitlesi işletmeler, Sivil Toplum Kuruluşları (STK), eğitim kuruluşları, özel ve kamu kurumları. 33 ülkede bu faaliyet yürütülüyor. 2014-2015 Erasmus + döneminde 14 bini aşkın başvuru aldık. 74 binden fazla vatandaşımıza yurtdışında eğitim fırsatı sağladık” dedi.
YETİŞKİN EĞİTİMİ KALICI OLMALI
Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Havva Eylem Kaya, yaptığı konuşmada yetişkin eğitiminde öğreticilerin sabırlı olması gerektiğini belirterek şöyle konuştu:
“Yetişkin eğitiminde öğrenmenin kalıcı olması sağlanmalı. Yetişkinlerin öğrenmesindeki engeller şunlar: Korku, güven, deneyim, katılım, zaman, mekan, eğitmen, yöntem ve teknikler, medya, materyal ve araçlar. Deneyimlerimizi birlikte paylaşacağız. Eğitimciler olarak eleştiriye açık olmak zorundayız. Geri bildirim almalıyız ve vermeliyiz. Tutarlı, sabırlı, esnek olabilmeliyiz. “