Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) düzenlediği, kodlama ve kod eğitimi, geleceğin teknolojik sınıfları, üç boyutlu teknolojiler, robotik eğitimi, dil öğretiminde teknoloji kullanımı, yapay zeka gibi konuların ele alınacağı ‘FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi’ başladı. MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından ATO Congresium'da düzenlenen zirvede, öğretmen, akademisyen, öğrenci, eğitim teknoloğu ve teknoloji sağlayıcılarının, bildiriler ve atölye çalışmalarıyla düşünce ve tecrübelerini paylaşmaları amaçlanıyor.
Zirvenin açılışında konuşan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Türkiye'deki eğitim sistemini geliştirmek için büyük motivasyona sahip olduklarını belirtti. Selçuk, zirvenin katılımcılarının da aynı duyguları taşıdığını, bu sayede amaçladıkları seviyeye ulaşacaklarını söyledi.
Teknolojinin akıllara sadece olumlu veya olumsuz düşünceler getirmesinin doğru olmadığını anlatan Selçuk, "Teknoloji dediğimizde çok olumlu şeyler düşünüyorsak, teknolojinin gücü artıkça ölümün de gücünün artığını unutmuşuz demektir. Teknoloji dediğimizde sadece olumsuz şeyler düşünüyorsak, insanlığın ilerlemesinde teknolojinin yerini, gücünü, önemini dışlıyoruz demektir" diye konuştu.
Selçuk, teknolojiden mümkün olduğunca yararlanılması gerektiğini, temel ihtiyaçların giderilmesinin ardından, teknolojiyle eğitime ciddi katkılar sağlanabileceğini belirtti.
BAKANLIĞIN TEKNOLOJİYE YAKLAŞIM BİÇİMİ
Bakanlık olarak 2023 Eğitim Vizyonu'nda teknoloji konusundaki yaklaşımlarını ortaya koyduklarını vurgulayan Selçuk, "Biz teknolojinin araçsallığı üzerinden sağlıklı bir pozisyonlama yapabilirsek, amaç-araç ilişkisini de bir dengeye oturturuz. Eğer teknoloji amaç haline gelirse ve bizim işimizin başlatıcı ögesi haline gelirse o zaman bir sorunumuz var demektir. Teknoloji, şekerin suyun içine sızdığı gibi bizim bütün süreçlerimize işler olarak yansırsa, o zaman biz teknoloji ile çok daha sağlıklı bir ilişki kurmuş oluruz" dedi.
Bakanlığın teknolojiye yaklaşım biçimine değinen Selçuk, şunları söyledi:
"Milli Eğitim Bakanlığı'nın bundan sonraki teknoloji yaklaşımı, süreç tabanlı, işlevleri dikkate alan ama teknolojinin amaçsallığı ve araçsallığı arasındaki dengeyi gözeten, içerik üzerinde yoğunlaşan, herhangi bir teknolojik uygulamayı icraata geçirmeden önce bu teknolojinin gerektirdiği öğretmen eğitimi, öğrenci eğitimi, müfredat hazırlıkları vesaire tamamladıktan sonra sistemi teknolojiyle karşılaştırmayı zaruret olarak görüyoruz."
‘TEKNOLOJİNİN GEREĞİNDEN FAZLA ÖNEMSENMESİ VEYA ÖNEMSİZLEŞTİRİLMESİ DOĞRU DEĞİL’
Selçuk, teknolojinin gereğinden fazla önemsenmesi veya önemsizleştirilmesini doğru bulmadıklarını belirterek, "Teknolojinin hukukunu korumak istiyoruz. Hadisenin ve eşyanın tabiatını zorlamadan bu meseleye dahil olmak istiyoruz. Eğitim Teknolojileri Zirvesi de teknolojiyle ilişkimizin ne kadar yoğun olması gerektiğine dair mesajımızı örtülü ve açık biçimde içeriyor" diye konuştu.
Konuşmasının sonunda zirvenin düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür eden Selçuk, gelecek yıllarda yeni çalışmalarla zirvenin devam etmesi temennisinde bulundu.
‘EBA’YI ZENGİNLEŞTİRECEĞİZ’
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Anıl Yılmaz da iki gün sürecek zirvede, eğitim ve teknoloji alanında 20 konuda yaklaşık 160 bildiri, 40 oturum, 64 atölye çalışması ve 5 panelin yer alacağını söyledi.
Zirvenin, öğrencilerin bilgi birikimleri ve yeteneklerini üretime dönüştürebilmesi ve vasıflı bireyler olabilmeleri için teknolojiyi bir araç olarak aktif bir şekilde kullanmalarına vesile olduğunu belirten Yılmaz, içerik geliştirmeye, mevcut altyapıyı daha verimli kullanmaya odaklanacaklarını, Eğitim Bilişim Ağını (EBA) da zenginleştireceklerini söyledi.
Yılmaz, zirveyi, gelecek yıllarda bölgedeki ülkelerin tamamının katıldığı ve Türkiye'yi uluslararası eğitim teknolojilerinin merkezi haline dönüştürecek bir hale getirmeyi planladıklarını vurguladı.
Törende, Roehampton Üniversitesi Öğretim Üyesi Miles Berry, okullarda yapay zekanın kullanımı ve National Taiwan Normal Üniversitesi Öğretim Üyesi Jacky Baltes de robot yarışmalarının öğrencilerin eğitimine sağladığı katkılarla ilgili sunum yaptı.
Zirvenin açılış töreninin ardından öğretmen ve öğrencilerin yenilikçi uygulamalarını hayata geçirmelerini teşvik etmek amacıyla düzenlenen ‘Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri’ni almaya hak kazananlara ödülleri verildi.
ZİRVEDE ELE ALINACAK KONULAR
Zirvede; kodlama ve kod eğitimi, geleceğin teknolojik sınıfları, oyun tabanlı öğrenme ve oyunlaştırma, eğitimde mobil öğrenme, e-içerik geliştirme, üç boyutlu teknolojiler, eğitimde bilinçli ve güvenli internet kullanımı, eğitimde etkin etkileşimli tahta kullanımı, eğitimde engelsiz bilişim, STEM, eğitimde ölçme ve değerlendirme, robotik eğitimi, teknoloji destekli öğretmen mesleki gelişimi, uzaktan eğitim, nesnelerin interneti, öğrenci merkezli eğitimde teknoloji destekli başarılı uygulamalar, göç ve acil durumlarda eğitim, eğitim teknolojileri ve uygulamaları, dil öğretiminde teknoloji kullanımı, yapay zeka, bilişim etiği ile eğitim ve sosyal medya konuları ele alınacak.