Güncelleme Tarihi:
MEB yetkililerinden alınan bilgiye göre, 250 öğretmen ataması için adayların, Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesinde belirtilen genel şartlar ile EKPSS ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik hükümleri ile Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nde belirtilen özel şartları taşıması gerekiyor.
Bu çerçevede, başvurular 14-17 Haziran'da "http://mebbis.meb.gov.tr" veya "http://ikgm.meb.gov.tr" adreslerindeki elektronik başvuru formunu doldurmak suretiyle yapılacak.
Başvuruda adaylardan, lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesi, pedagojik formasyon ve 2016 EKPSS sonuç belgesi ile engelli sağlık kurulu raporu istenecek. Ayrıca adayların, halen herhangi kamu kurum ve kuruluşunda devlet memuru olarak çalışıp çalışmadığına ilişkin beyanları alınacak.
Atanan engelli adayların, göreve başlama işlemleri sırasında, öğretmenlik yapıp yapamayacaklarına ilişkin sağlık kurulu raporunu ibraz etmeleri gerekecek.
Atamalar, adayların tercih ettiği illere, ilan edilen kontenjan sınırlılığında EKPSS puanı üstünlüğüne göre yapılacak. Atanan öğretmenlerin görev yerleri valiliklerce belirlenecek.