Güncelleme Tarihi:
Adaylardan diploma veya öğrenim durumu, pedagojik formasyon ve 2012 yılı ÖMSS sonuç belgesi ile özürlü sağlık kurulu raporu istenecek. Ayrıca herhangi bir kamu kurum ve kuruluşunda devlet memuru olarak çalışıp çalışmadığına yönelik beyanları alınacak. Çalışanlar ise görev yaptıkları kurumdan muvafakat belgesine sahip olacaklar.
Bakanlığın internet sitesinde yer alan duyuruya göre, adaylardan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesinde belirtilen genel şartlar yanında 6 Mayıs 2010 tarihli ve 27573 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nde belirtilen özel şartlar aranacak.
Başvurular http://mebbis.meb.gov.tr veya http://ikgm.meb.gov.tr adreslerinde yer alan elektronik başvuru formunu doldurularak yapılacak. Formun çıktısını, istenilen belgeler ile birlikte il milli eğitim müdürlüklerine onaylattırılacak.
Geçerli başvuru sahibi adaylar, ÖMSS puanı üstünlüğüne göre sıralanacak, alanlar itibariyle belirlenen kontenjanlara yerleştirmeler ÖMSS puanı üstünlüğüne göre yapılacak.