Güncelleme Tarihi:
Gençoğlu, Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanan Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle ilgili açıklamalarda bulundu.
Son istatistiklere göre ilkokul kademesinde 5 milyon öğrencinin eğitim öğretim aldığını dile getiren Gençoğlu, bu kademedeki öğrenciler arasında desteklenmesi gerekenlere yönelik bir süredir çeşitli çalışmalar yürüttüklerini anlattı.
Gençoğlu, özellikle eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası değerlendirmelerde, ailelerinin ekonomik durumlarından bağımsız olarak çeşitli nedenlerle öğrenme kazanımlarını yeterince edinemeyen öğrencileri kapsayan yetiştirme programlarının uygulanması gerektiği yönünde sonuçlara ulaşıldığını aktardı. Gençoğlu, bu nedenle çalışmalarına öncelikle uluslararası alanda bu yöndeki çalışmaları mercek altına alarak başladıklarını belirtti.
Farklı ülkelerden, ilkokul düzeyinde ihtiyacı belirlenen öğrencilere destekleyici yetiştirme programlarının sonuçlarına ilişkin verilere ulaştıklarını dile getiren Gençoğlu, Türkiye'deki ilkokullarda desteklenmesi gereken öğrenciler için yeni bir planlama yaptıklarını bildirdi.
Gençoğlu, yayımlanan yönetmeliğe de yansıyan düzenlemeye ilişkin şu bilgileri verdi:
"Tüm öğrencilerimizin yapabilirliğini ve öğrenme gücünü önemseyen, öncelikle dezavantajlı çocuklara yönelik bu anlamda pozitif ayrımcılık yapan bir yetiştirme programı getireceğiz. Öncelikle ilkokullarda, Türkçe ve matematik derslerinde öğretim programlarındaki kazanımları yeterince edinememiş öğrencileri kapsayacak yetiştirme programları açılacak.
Akran öğrenmesi ve yetiştirme programları gibi tedbirlerin dahil olduğu ek çalışmalarla bu çocuklarımızın, ilkokul seviyesinde Türkçe ve matematik dersleri bakımından geride olmaktan kaynaklanan sorunlarını çözmüş olacağız. Bu programlara yönelik uygulamalar ulusal bir politika haline getirilerek öğretmenlerimizin bu konuda ihtiyaç duyacağı hizmet içi eğitimler bakımından gerekli tüm destek kendilerine verilecek."
Programın, bir anlamda temel eğitim seviyesinde öğrenme bakımından eşitliği sağlamak amacıyla bir müdahale anlamına geldiğini ifade eden Gençoğlu, şöyle dedi:
"Bu kapsamda, başarısız olduğu için psikolojik olarak eğitimden kopma eğilimi gösteren çocuklarımıza yönelik, daha temel eğitim seviyesinde iken güçlü biçimde eğitime dahil olmaları amacıyla çalışmalar yürütülecek. Böylece her zaman derslerinde iyi ve başarılı olana odaklanmak yerine, her öğrencimizin başarılı olma potansiyeline olan inancımızı bir politika önceliği ile hayata geçirmiş oluyoruz. Bir öğrencimizin bile başarısız olmasını göz ardı edemeyiz. Bu durum sadece öğrencimizin problemi değildir, aynı zamanda bizim de problemimizdir. Bu sorunu hep birlikte çözeceğiz.'
Ülke geneline yaygınlaştırılacak
Gençoğlu, bu durumdaki öğrenciler için yetiştirme programlarının, gelecek eğitim öğretim döneminden itibaren ön çalışmalarla uygulanmaya başlanacağını, daha sonra ülke geneline yaygınlaştırılmasının planlandığını dile getirdi.
Öğrencilerin hangi zaman dilimlerinde yetiştirme programlarına alınacağına ilişkin çeşitli alternatifleri değerlendirdiklerini aktaran Gençoğlu, ayrıca programı verecek öğretmenlerin de bir eğitim sürecinden geçirileceğini vurguladı.
Genel Müdür Gençoğlu, yönetmelikle okul öncesi eğitim kurumlarına rehber öğretmenlerin yeniden atanabilmesinin önünü açan bir düzenleme getirildiğini de sözlerine ekledi.