Güncelleme Tarihi:
ÖSYM, sınavda çıkan soruların tamamını yayımlamadı ama uzmanlar, aday yorumları üzerinden LYS-1 (Matematik) sorularını değerlendirdi. Öğrenciler matematikte zaman sorunu yaşadıklarını ve yetiştiremediklerini söyledi. Bazı matematik soruları, matematik bilgisinin yanında akademik dil becerisine de sahip olmayı gerektiriyordu. Geometri sınavı ise önceki yıllardaki sınavlara göre daha zordu. Matematik ve geometride müfredat dışında bir soru gelmedi. Fen Bilimleri Dershanesi Rehberlik Genel Koordinatörü Cihan Yeşilyurt, Uğur Akademik Kurul Başkanı Adil Kurt ile Matematik Üyesi Nilda Kiraz ve Fem Yayınları Rehberlik Koordinatörü Faruk Ardıç aday yorumları üzerinden LYS-1 sorularını şöyle değerlendirdi:
Matematikte 10 soru oldukça seçiciydi
Öğrencilerimiz matematik sorularını genel anlamda zor bulduklarını söylediler. Özellikle zaman sorunu yaşadıklarını ve yetiştiremediklerini vurguladılar. İşlem fazlası olan soruların oranının çok olması zaman kaybına yol açmış. Öğrencilerimiz; integral, türev sorularının ağırlıkta olduğunu, soruları çözebilmek için birkaç konuyu aynı anda bilmek ve aynı zamanda bu bilgileri harmanlayabilmek gerektiğini ilettiler. Geometri testi için analitik sorularının ağırlıklı olduğunu, genel anlamda zaman sorunu yaşadıklarını ifade ettiler. Analitik olmayan kısımdakiler, alan ağırlıklı sorulardan oluşmuş. Öğrencilerimiz bunları çözebilmek için çember konusunu iyi bilmek gerektiğini ifade ettiler. Genelde soruları çözebilmek için öğrencinin bütün konulara hakim olması gerektiği söylenebilir. Ayrıca geometri testinin matematik testine göre daha zor olduğu öğrenciler tarafından özellikle belirtildi.
Bu sene LYS matematik soruları öğrencileri hayli zorladı. Birçok öğrenci sınav bitimini beklemeden salonu terk etmek zorunda kaldı. Sorular nitelik bakımından kaliteliydi. Ancak, geçmiş yıllara oranla soru üslubu değiştiğinden öğrenciler soruları anlamada ve yorumlamada oldukça zorlandılar. Bazı matematik sorularının çözümü için matematik bilgisinin yanında akademik dil becerisine de sahip olmak gerekiyordu. Matematikte özellikle 10 soru oldukça seçiciydi. Soruların çözümleri kısa ama görmeye ve algılamaya dayalıydı. Geometri sınavı önceki yıllardaki sınavlara göre daha zor sorular içeriyordu. Kolay diyebileceğimiz soru yoktu. Soru dağılımları müfredata uygun ve konu dağılımları dengeliydi. Orta ve üzeri seviyede sorulardan oluşan sınavda 13 tane çok zor soru vardı. Bu da sınavı zorlaştıran ayrı bir etkendir. Yeni müfredatta yer alan altın oran, homoteti, fraktal ve öteleme sorusu sorulmadı. Sadece iki tane döndürme sorusu vardı. Genel olarak geometride algılama ve yorumlamaya daha çok vakit ayırmaları gerektiğinden zaman problemi yaşandı.
Uğur Akademik Kurul Başkanı Adil Kurt ve Matematik Üyesi Nilda Kiraz:
Son yıllardaki matematik ve geometri sınavlarında olduğu gibi, uzun çözüm gerektiren soruların olduğu, öğrencilerin zamanı kullanmada sorun yaşadıkları, soruların çözümünü yetiştirmede zorlandıkları görüldü. Öğrencilerin boş bıraktıkları soruların da bulunması sınavda zorlandıklarının göstergesi. Bu durum öğrencilerin LYS’ye hazırlanırken derslerle ilgili bilgi altyapısını sağlam, eksiksiz oluşturması gerektiğini gösteriyor. Farklı soru tipleriyle hızlı çözme, zamanı iyi kullanma konusunda çalışmalar yapmalılar. Bugün uygulanan matematik ve geometri sınavında öğrencilerimizden aldığımız duyumlara göre müfredat dışı herhangi bir soru sorulmadı. 4 yıllık lise müfredatına göre konuların dağılımı yapıldığında sayılar konusunun işlemlerinin uzun olduğu, türev ve integral konularından çıkan soruların ise yorum ve işlem bakımından zorladığı bilgisi alındı. Bunların dışındaki konulardan beklenen tarzda ve zorlukta soru geldiği anlaşılıyor. Geometri sınavında uzay-geometri konusundan sorulan soruların önceki yıllara göre sayıca daha fazla olduğu ve genel olarak geometri sınavının zor bir sınav olduğu görüldü.